Mano nuomone, realybė visiškai kitokia, o ir su „Uber“ važinėju nuo pat atsiradimo Vilniuje. Per tą patį vasarį, atskaičius visus mokesčius ir mašinos išlaikymo išlaidas, uždirbau 716,85 Eur. Tai vidutinė lietuvio alga. Daug tai ar mažai, spręsti jums.

Vasarį keleivius vežiojau apie 153 valandas (t.y. tiek valandų buvau prisijungęs prie „Uber“ Partner programos). Mano pajamos sudarė 1218,99 Eur. Iš viso nuvažiavau 2900 km, atlikau virš 300 kelionių. Mano automobilis naudoja 5,6 litrus dyzelino 100 km nuvažiuoti. Vadinasi degalams išleidau 172 eurus.

Labai tiksliai skaičiuoju ne tik, kiek kuro sudeginau, tačiau ir automobilio amortizaciją, kuri kiekvienam vairuotojui sudaro papildomas išlaidas: padangas, stabdžių kaladėles, tepalus ir pan. Turiu ekonominės klasės automobilį, tad šios išlaidos sudaro daugiausiai 2 centus/ 1 km. Vasario mėnesį automobilio amortizacijos išlaidos buvo 58,14 Eur.

Žinoma, tenka susimokėti ir mokesčius valstybei. Už vasario mėnesį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumokėjau 65 Eur. Visų likusių mokesčių dydis priklauso nuo gaunamų pajamų kiekio, atskaičiavus faktines veiklos išlaidas.

Mokesčius už šiuos metus mokėsiu 2018 m. Visgi, pagal tai, kiek mokesčių sumokėjau šiemet už 2016 m., galiu teigti, kad GPM, PSD ir Sodros mokesčiai sudaro apie 17 proc. faktiškai gautų pajamų. Taigi, už šių metų vasario mėnesį atsidėjau 207 Eur, kuriuos sumokėsiu 2018 m. kartu su mokesčiais už kitus mėnesius.

Matematika labai paprasta. Faktinis mano uždarbis, iš pajamų atėmus visus mokesčius valstybei ir automobilio reikmėms, vasario mėnesį per 153 valandas sudarė 716,85 Eur. Grynasis pelnas už darbo valandą – 4,67 Eur. O šiaip sausio pabaiga, vasaris yra ne sezono metas, pastebėjau, kad ir keleivių buvo mažiau. Pavyzdžiui, gruodžio mėnesį užsakymų skaičius išaugo, tad ir uždirbau daugiau.

Viskas priklauso nuo motyvacijos ir noro užsidirbti. Su „Uber“ savo darbą ir laisvalaikį planuojuosi pats, tai suteikia galimybę skirti pakankamai laiko ne tik sau, tačiau ir artimiausiems žmonėms. Jeigu noriu, galiu važiuoti 26 valandas, 59 valandas ar 153 valandas.

Vieniems reikia fiksuoto darbo laiko ir užmokesčio, kitiems – dirbti laisvu grafiku – kada ir kiek nori. Ir kiekvienas renkasi pats.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!