Ar dėtis šalmą ir neperšaunamą liemenę einant už lygybę?

 (258)
Kažin, ar dėtis nuo p. Petro smūgių apsaugantį šalmą šeštadienį, kai prisijungsiu prie „Baltic Pride“?
© DELFI / Kiril Čachovskij

Eisiu už tai, kad LGBT poros Lietuvoje galėtų tokiomis pat sąlygomis kaip ir heteroseksualios šeimos įgyti pilietybę ir naudotis kitomis užsieniečių teisinės padėties teisės aktų suteikiamomis teisėmis, turėti bendrąją jungtinę nuosavybę, kurti šeimos verslą ir gauti mokestines lengvatas taikomas šeimoms, naudotis šeimos nario teisėmis civiliniame ir baudžiamajame procese (neduoti parodymų prieš šeimos narį, reikšti civilinį ieškinį kaip šeimos narys ir kt.), naudotis darbo įstatymuose nustatytomis darbuotojų garantijomis šeimos nario ligos ar mirties atveju, gauti globą, dėl kurios nustatymo kreipėsi šeimos narys, paveldėti, gauti našlio pensiją ir kitas socialines garantijas, mokyti šeimos narį vairuoti automobilį...

O gal ir neperšaunamą liemenę apsirengti? O gal geriau niekur neiti ir sėdėti namie? Bet jei neisiu, tai mano pažįstami LGBT ir toliau dar ilgai negalės jaustis visaverčiais visuomenės nariais, kaip ir tos moterys, kurios anksčiau (Šveicarijoje iki 1971 m., Portugalijoje iki 1974 m., Lichtenšteine iki 1984 m.) neturėjo net balsavimo teisės ir tik skalbė vyrų kojines.

Bet jos ėjo į gatves ir gavo teisę balsuoti. Gal ir LGBT gaus teisių, jei patys eis bei jei kartu eis ir kiti moderniai mąstantys žmonės? Juk moterų teisė balsuoti arba užimti aukštas pareigas irgi kažkada buvo nenormalu.

P.S.: už kai kurią informaciją apie šeimos narių teises Lietuvoje dėkoju R. Ditkevičiui

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Chemijos mokytoja įvardijo didžiąją Lietuvos švietimo problemą (24)

Kiekvienas iš mūsų tiesiogiai ar netiesiogiai esame susiję su švietimu: turime vaikų, anūkų, sūnėnų ar dukterėčių, kurie lanko mokyklą, mokomės patys ar mokome kitus. Gaila tik, kad tiek mažai žinome apie Lietuvos švietimą, ypač apie pagrindinį ir vidurinį ugdymą. Dažnai straipsniuose rašoma apie problemas sukeliančius mokytojus. O prie ko čia mokytojai?

Suomijos mokykloje apsilankiusios mokytojos pamatė, ko reikia Lietuvai: kai kurie daiktai sukėlė ir pavydą (177)

Pastaruoju metu viešoje erdvėje daug kalbama apie švietimo kaitą. Nuomonės pačios įvairiausios, bet atsakingų požiūrių ir kaitos krypčių įvardyti nedrįstama. Visiems aišku, kad keisti reikia, bet ką ir kaip? Marjo Kylonen, Helsinkio pradinio ugdymo kuratorė, uždavė prasmingą klausimą: „Ar eitumėte pas stomatologą, kuris naudoja praeito amžiaus įrankius?“

Nufilmuota patirtis kelyje: įpykęs vairuotojas nusprendė man atkeršyti? (123)

Į DELFI kreipėsi pasipiktinęs skaitytojas Miroslavas, nusistebėjęs kito vairuotojo elgesiu kelyje. Vairuotojas pasakoja, kad užsitraukė pastarojo nemalonę, kai neva neleido persirikiuoti kitam automobiliui. Pateikiame skaitytojo atsiųstą vaizdo įrašą ir pasakojimą, kviečiame jus įvertinti situaciją bei dalintis savo patirtimi kelyje el. paštu pilieciai@delfi.lt.

Grįžti į Lietuvą emigrantui trukdo 3 klausimai: valstybė daro viską, kad neparvyktume (182)

Norėčiau paklausti premjero ir kitų mūsų valstybės politikų, kodėl kasdien yra kalbama kaip emigrantai grįš į Lietuvą, bet iš tikrųjų daroma viskas, kad jie būtų paversti „blogiečiais“? Jau nebe pirmus metus kasdien skaitau, kaip daug bus padaryta pritraukiant žmones grįžti – tokie pažadai prisidėjo ir prie valstiečių išrinkimo. Bet viskas daroma atvirkščiai: ne tik nesudarytos padorios sąlygos grįžti, bet nuolat priimami sprendimai, užkertantys visus įmanomus kelius į tėvynę.

Buvusi dailės mokytoja sugėdino lietuvių kalbos mokančią kolegę (114)

Gerbiama Lietuvių kalbos mokytoja, parašiusi, kad dailės pamokos yra mažiau svarbios nei lietuvių kalbos, man priimtinas Jūsų noras nedaugiažodžiauti, todėl iš karto einu prie esmės. Na, pažiūrėkime į Tamstos argumentus iš kitos pusės.