Ar Lietuvoje kur nors vyrauja teisingumas? Kodėl žmonės, sėdintys Seime ir priimantys įstatymus, pakitimus dėl mokslo, nemąsto racionaliai ir naudingai? Kodėl Jie trokšta sugriauti jaunų žmonių ateitį? Kodėl ir kur dingo žmoniškumas?

Ne be reikalo prabilau apie jaunų žmonių ateitį, o todėl, kad noriu dar kartą pabrėžti, kas ir kodėl Lietuvoje yra daroma ne taip, kaip turėtų. Galbūt bent kas nors atsižvelgs į tai, ką pasakysiu, ir pakeis savo mąstymą.

Visų pirma, nepamenu, kada mane buvo užvaldęs toks įsiūtis, tačiau šiandien tiesiogine žodžio prasme - degu, todėl noriu pasidalinti tuo, ką jaučiu. Pamačiau anglų kalbos egzamino atsakymus ir palyginau juos su savaisiais. Totalus nesusipratimas. Tragedija. Ar dėl to, kad taip susimoviau, galiu kaltinti kažką kitą, o ne save? Manau, taip, nes tai buvo vienintelis egzaminas, dėl kurio tiek stengiausi, ir rezultatas, kurį jau dabar regiu savo mintyse, mane tiesiog erzina.

Ar gali žmogus, sprendęsis ankstesnių metų egzaminus, tobulinęs skaitymo ir klausymo įgūdžius, dalyvavęs anglų kalbos stovykloje pačioje Anglijoje, keliavęs ir mokęsis sustiprintos anglų kalbos jau nuo 2 klasės taip susimauti ir parašyti egzaminą blogiau nei vidutiniokas? Ne, tikrai negali!!! Tačiau šis egzaminas, panašu, kad nori įrodyti, jog gali.

Matau ne vieną problemą, kodėl taip įvyko. Pirma, valstybė siekia išdalinti kuo mažiau finansuojamų vietų. Antra, valstybei užtenka kvalifikuotų darbuotojų, dabar trūksta tik „Maximos“ darbuotojų. Trečia, valstybė negali parodyti, kad vaikai anglų kalbą jau moka geriau nei lietuvių, todėl juos reikia žlugdyti. Ketvirta, valstybė negali leisti vaikams gerai išlaikyti anglų egzaminą, nes praėjusiais metai buvo per geri rezultatai.

Ironiška, tačiau taip graudu... Galėčiau šį „Kodėl?“ sąrašą tęsti ir tęsti, bet, manau, daugelis su tuo sutinkate ir patys visa tai puikiai suvokiate. Būtent dėl to ir raginu atsimerkti! Ar girdit, Seimo nariai, egzaminų sudarinėtojai ir visi tie, kurie galite kažką pakeisti, ko aš prašau? Atsimerkite!

Prašau, apsidairykite, išeikite pasivaikščioti į miestą ir pastebėkite, kaip „bėga“ jaunimas! Visi išvažiuoja, palieka Lietuvą! Ar Jūs suvokiate, kas dėl to kaltas? Sistema kalta! Sistema, dėl kurios jaunimas negali daugiau čia pasilikti. Aš pati išvažiuoju studijuoti į užsienį. Klausimas – kodėl? Tikrai ne todėl, kad nesu Lietuvos patriotė. Esu. Aš myliu nuostabią mūsų šalies gamtą, aš didžiuojuosi jos istorija, tačiau žinot, kas man nepatinka? Buki įstatymai, kurių dėka mano karjeros kelias užkertamas.

Manot, kad aš viena, kuri išvažiuoju? Tikrai ne, vis daugiau ir daugiau jaunimo ruošiasi išvažiuoti arba tiesiog išvažiuoja, nes nebegali taikstytis su įstatymais. Tačiau visi apsimeta to nepastebintys. Ir negalvokit, kad esu tinginė, plepanti niekus, aš kalbu tai, ką realiai matau. Nesvarbu, kad gyvenu provincijoje, tačiau lankau puikią gimnaziją, kurioje dirba šaunūs mokytojai metodininkai, ir pastebiu, kaip smunka jaunų žmonių skaičius, tiek dieną, tiek vakare miestas pustuštis arba pilnas senyvo amžiaus žmonių... Ir tai tikrai ne erezija, tai – tiesa. Taip kalbu, nes tikrai daug mokiausi, lankiau papildomas pamokas ir tam išleidau daug pinigų, mano mokymosi rezultatai visada buvo puikūs, visada tarp metinių vidurkių dominuodavo dešimtukai ir įsipainiodavo vos vienas kitas devynetas ar aštuonetas, tačiau kas iš to, jeigu egzamine bus visai kitokie skaičiukai, jeigu atestatą puoš trigubai žemesni įvertinimai?

Jeigu būčiau pasilikus studijuoti Lietuvoje, tikrai taip lengvai nesitaikstyčiau su tuo, ką dabar matau po anglų kalbos egzamino. Aš burčiau moksleivių draugiją ir siekčiau įrodyti, jog anglų egzaminas šiais metais tikrai buvo per sunkus. Perskaičiau visus mokinių straipsnius, rašytus internete, spaudoje ir su visais jais sutinku, tačiau esmė ta, kad nuo to vis tiek niekas nesikeičia.

Niekas nereaguoja į tai, kad vaikai išreiškia pasipiktinimą, jog klausymo užduotys buvo C1 lygio, o skaitymas taip pat sunkiai „įkandamas“, kad prieš klausymo testą buvo duotos tik 15 sekundžių ir kad garso takeliai neveikė tinkamai. Niekas nereaguoja, nes atsiras tokių, kurių anglų kalbos lygis atitinka C1 ar C2, kurie treniravosi tokiems anglų kalbos testams kaip IELTS ar TOEFL ir kurie dėl to padarė tik keletą klaidų ir sugebės gauti aukštus įvertinimas. Tačiau ar taip sunku suvokti, kad tokio jaunimo nėra daug? Kodėl reikia lygiuotis į C1 lygį, jeigu mokykloje moko B2? Atsakymą jau minėjau, išdėstydama problemų sąrašą „Kodėl?“.

Apibendrinant vis dėlto norėčiau paminėti, kad man skaudu, graudu ir liūdna žiūrėti į ašarotas jaunų žmonių akis, skaudu pačiai palikti Lietuvą, tačiau taip daryti negalima: negalima taikstytis su žlugdymu, negalima nekovoti, negalima karjeros iškeisti į tautiškumą. Piliečiai, išsakykime savo nuomones ir netylėkime; tai, kas Lietuvoje darosi su švietimo sistema, yra tragedija. Geriausias įrodymas – anglų egzaminas. Nagi, atsimerkime!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!