Vis tik, su sėkme būna taip, kad apie ją kalbant ar tuo labiau giriantis, ji nusisuka. Tad geriau nerizikuosiu ir pakalbėsiu apie meilę. Tiksliau meilės vadybą, nes mano profesija - populiariausia Lietuvoje - vadybininkas, tad, galvoju, kažkuo vertingu tikriausiai galiu pasidalyti.

Turiu omenyje ne meilės nuotykius - manau, kad vyrui nedera apie tai kalbėti, tuo labiau viešai, kad ir kaip publikai būtų tai įdomu, nors ir pačiam smagu prisiminti dramas, kurios jaudino, kai buvau šiek tiek jaunesnis.

Be abejo, jaudina ir dabar - turiu mylimą moterį ir tai labai branginu, nes tai, kas svarbu, reikia branginti, saugoti ir tausoti. Tuo labiau įpusėjus gyvenimo ciklą, aktualu ir strateginiai klausimai - kaip prižiūrės mano kapelį, kai ten atgulsiu?

Taigi, meilės vadybos sistema remiasi vieno šveicaro konsultanto pasidalintu lyderystės modeliu, kurį sudaro septyni komponentai: Požiūris (angl. attidute)-> Įgūdžiai (anlg. Skills)-> Motyvacija-> Elgesys-> Santykiai (angl. Relations)-> Aplinka-> Rezultatas.

Viskas prasideda nuo Požiūrio. Požiūris - tai vertybių sistema, teigiamas nusiteikimas - ieškojimas sprendimų, bet ne problemų. Tai pats svarbiausias komponentas, tarsi pamatas kitiems, kurį labai sunku modifikuoti vadybos priemonėmis. Jis susiformuoja vaikystėje ir paauglystėje, vėliau galimos tik nežymios korekcijos, padiktuotos gyvenimo patirties.

Reikia pažinti save, suprasti, kas tau svarbu ir kodėl, nes tik tai supratęs galėsi suprasti, koks yra tavo vertės pasiūlymas (angl. value proposition) ir kokią kainą esi pasiruošęs už tai sumokėti angl. (price). Kaip sakė žymus investuotojas Warrent Buffet, vertė yra tai, ką tu gauni, o kaina yra tai, ką tu moki. Be abejo, vertė tau turi būti didesnė už kainą, kitaip mainai neįvyks. Taigi, ar žinai, kas tau vertinga? Ar žinai kokią kainą esi pasiruošę sumokėti už vertę, kurią tikiesi gauti iš savo partnerio?

Santykiai - tai mainai, kurių visuma sudaro kontraktą partnerystei, nesvarbu, kokia forma tą kontraktą įforminsite - žodiniu susitarimu, bažnyčioje ar civilinės metrikacijos biure.

Įgūdžiai. Bet kuris meistras jums pasakys, kad svarbiausia - meistriškumas, o ne įrankis (tai, kad įrankio dydis svarbu, tėra mitas, nebent jūs propaguojate poligamiją, ar norite ką nors pagąsdinti). „Minimum“ teorijos, „maksimum“ praktikos. Svarbu nuolat mokytis, iš savo ir svetimų klaidų, nes jei netobulėsi, konkurentai tave aplenks, kad ir koks tobulas bebūtum, ir tada būsi išstumtas iš rinkos.

Motyvaciją nulemia požiūris ir įgūdžiai bei gebėjimai. Motyvacijos pagrindą savo ruožtu sudaro trys komponentai: tikslas, priklausymas (angl. sence of bellonging) ir tobulėjimas (angl. sense of progress). Todėl turi kuo aiškiau įsivaizduoti savo tikslą, nusipiešti kuo detalesnį paveikslą, kaip viskas atrodys, kaip pasieksi savo tikslą - tada žinosi, ką reikia daryti, kodėl ir kaip sekasi.

Priklausymas - tai tavo socialinis sluoksnis, žmonės aplink tave ir taisyklės, kurios lemia tai, kad nenori išsiskirti iš kitų, bet nori būti panašus į aplinkinius. Visada geriausia rinktis partnerį iš savo socialinio sluoksnio, nes kitaip turėsi surasti, kaip kompensuoti skirtumus, kad sukurtum savo vertės pasiūlymą (angl. value proposition), kuris atitiktų partnerio lūkesčius. Pavyzdžiui, biologiškai svarbu išvaizda, nes ji rodo sveikatą, tad jei esi nelabai išvaizdus, turėsi rasti, kuo tai kompensuoti, tarkim, neišvaizdaus vyriškio patrauklumo problema labai lengvai sprendžiama pinigais. Verta nepamiršti, kad šiuolaikinė medicina ir socialinis progresas daro išvaizdos patrauklumo faktorių nebe tokiu svarbiu, kaip buvo anksčiau. Taip pat visada yra galimybė pagudrauti - makiažas, kosmetika (dabar madinga ekologiškas). „Fotošopas“ arba profesionalaus fotografo paslaugos pradžiai irgi tinka, nors pigiau pasiieškoti partnerio, kuris nešioja akinius - padarysite įspūdį tada, kai reikės akinius nusiimti.

Elgesį savo ruožtu nulemia motyvacija ir įgūdžiai bei išsilavinimas. Dažnai netgi patį geriausią vertės pasiūlymą galime sugadinti netinkamu elgesiu, tai reiškia, turėsi mažinti kainą, kas yra nenaudinga, nebent sugalvojai pravesti reklaminę akciją: 60 proc. nuolaida - išpardavimas tam, kad padidintumėte potencialių (angl. prospects) klientų srautą. Gal kas ir užsikabins, tačiau dauguma iš kart pagalvos: praėjęs sezonas? Brokas?

Santykius kuria elgesys - nori koreguoti santykius, koreguok elgesį, savo ir partnerio, bet jokiu būdu ne partnerį! Elgesio koregavimas - tai procesas, kurio pagrindinis principas yra skatinti ir girti pageidaujamas elgsenas, reikšti savo nusivylimą nepageidaujamos elgsenos atveju. Tai svarbu daryti iškart ir konkrečiai. Kitaip liksi nesuprastas arba apkaltintas sutarties laužymu, o tai sudaro sąlygas partneriui nutraukti kontraktą.

Aplinką kuria santykiai tarp žmonių. O tai lemia, kaip esi patenkintas gyvenimu, kas yra be galo svarbu, nes gyveni tik vieną kartą ir „save/restart“ pasirinkimo nėra! Tokiu būdu gali susikurti laimę - per santykius. Ar tu nori būti laimingas? Kurk ne pinigus, ne turtus, bet santykius ir ryšius su kitais, nes tavo vertė ten - kur širdis!

Palankioje aplinkoje norimo rezultato pasiekimas yra neišvengiamas. Jei viską padarei teisingai ( požiūris-> įgūdžiai-> motyvacija-> elgesys-> santykiai-> aplinka), įsivaizduotas rezultatas taps realybe, kurią galima pamatyti, paliesti, įvertinti ir pamatuoti.

Ar atsimeni kokį įsivaizdavai norimą rezultatą? Pirmyn! Jei nepasisekė vieną kartą - prisimink Demingo ciklą: Planuok, Daryk, Tikrink, Koreguok (angl. PDCA - plan, do, check, act). Sėkmės kuriant savo laimę.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Savo nuomone ir patirtimi galite pasidalinti žemiau: