2 mėnesiai po viešojo transporto reformos: ar tikrai patogiau ir greičiau?

 (119)
Nuo skambiai pristatytos viešojo transporto optimizavimo reformos Vilniuje praėjo jau beveik 2 mėnesiai, tačiau manau, kad padėtis ne gerėja, o tik blogėja. Buvo žadama, kad viešuoju transportu bus galima keliauti patogiau, efektyviau ir greičiau. Kad žmonės norės persėsti iš savo automobilių į autobusus matydami juos greitai prašvilpiančius autobusų juosta.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Taip, reikia pripažinti, kad iš dalies tai tikrai pavyko. Dabar piko metu parvažiuoti namo iš darbo su automobiliu man užtrunka tiek pat ar net ilgiau nei su autobusu. Taigi tai tikrai skatina rinktis viešąjį transportą - laiko neprarandi, sutaupai pinigų, nesuki galvos, kur palikti automobilį miesto centre, o dar ir prisidedi prie ekologijos. Žinoma, tikiesi ir bent minimalaus patogumo važiuodamas naujais autobusais. Ir pradžia - pirmoji reformos savaitė - sakyčiau buvo tikrai daug žadanti - autobusai važinėjo pagal grafiką, namus buvo galima pasiekti daug greičiau nei prieš reformą. Tačiau tai truko neilgai. Dabar dažnai laiko intervale pagal grafiką turėtum sulaukti 2 greitųjų autobusų, tačiau sulaukiu vieno (jei konkrečiau, kalbu apie 3 greitąjį autobusą). O viduje būna tikra mėsmalė - durys vos užsidaro, namo grįžti visas šlapias nuo prakaito.

Prieita iki to, kad vieni keleiviai kaltina kitus, kodėl šie įlipo į autobusą, keleivių pyktį tenka išklausyti ir dėl to nekaltiems vairuotojams. Ne veltui autobusus, mačiau, jau filmuoja kai kurie pravažiuojantys troleibusų vairuotojai - juk jiems reiks persikvalifikuoti autobusų vairuotojais, tad tai galėtų būti vienas iš argumentų prieš – na, jau mes tokiom sąlygom nedirbsim ir tiek žmonių vežti nerizikuosim (...).

Galima pakalbėt ir apie skylėtą Vilniaus biudžetą, kuris dėl idealių sąlygų „zuikiams“ netenka dar daugiau pajamų. Galbūt todėl, dalis žmonių dar ir taikstosi su tokiomis važiavimo sąlygomis. Juk kontrolieriai net fiziškai negali įlipti į tokius autobusus ir patikrina nebent išlipančius žmones.

Artėjant rugsėjui praranda greitieji autobusai ir savo pagrindinį pranašumą - greitį. Automobilių vis daugiau, į kitą juostą lenkdamas „lėtuosius“ troleibusus ar autobusus nelabai pereisi, tai žiūrėk, atsitinka taip, kad už nugaros buvęs „lėtasis“ nuvažiuoja visą atstumą tokiu pat greičiu kaip ir greitasis.

Visi dabar tik ir kalba kas bus rugsėjį, o kas bus - pamatysim. Reikėtų nekalbėt, o daryti, kad būtų geriau. Žinau, dalis žmonių pasakys - nenori, nevažiuok tais autobusais. Bet kad dabar visos alternatyvos „pagadintos“ - mikroautobusai panaikinti, su automobiliu laiką leidi kamščiuose.

Taigi, jeigu nesugebam padaryti, kad visiems būtų gerai, palikim galimybę pasirinkti bent vieną gerą alternatyvą, tebūnie, kad ir brangesnę. Turim ambicingą merą, būkime ir mes ambicingais miestiečiais ambicingame mieste.

P.S.: kad tik nesugalvotų koks ES pirmininkavimo svečias piko metu greituoju autobusu po Vilnių pasivažinėti - nežinau kas gali likti iš jo nusipirktų lietuviškų suvenyrų ir skanėstų.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Pasidalinkite savo nuomone apie viešojo transporto reformą Vilniaus mieste! Ar baiminatės artėjančio rugsėjo ir didėsiančių spūsčių? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Bedarbės perfekcionistės darboholikės dienoraštis: kodėl man dabar gerai (I) (2)

2016 m. vasario 15 d. Ar žinote posakį „Jei jums atrodo, kad yra taip blogai, kad blogiau būti negali, jūsų skurdi fantazija“? Mano fantazija neskurdi, nes man vis dar atrodo, kad:

Gėdini apsiperkančius Lenkijoje? Turėtum atsiprašyti (412)

Na, atsiprašau, kad ir koks „patriotas“ rašė straipsnį „Man gėda dėl Lenkijoje perkančių lietuvių“, jis aiškiai nežino ar net nebando įsigilinti į aptariamą situaciją, surasti joje bent dalį tiesos.

Skaičiuojate, kad per mėnesį pakanka poros šimtų eurų? Pasižiūrėkite į mano išlaidas (931)

Nustačius, kad minimalių poreikių krepšelis, iš kurio žmogus per mėnesį galėtų išgyventi, yra 238 eurai per mėnesį, DELFI pasiteiravo skaitytojų, ar jiems tokios sumos pakaktų. DELFI Piliečiui parašė ne vienas skaitytojas, norintis išsakyti savo nuomonę. Pavyzdžiui, vieniša mama Erika tikina, kad gaudama didesnes pajamas negali sau daug ko leisti. Publikuojame jos mintis.

Lietuvišką filmą kine pasižiūrėjusi mergina priėmė rimtą sprendimą (268)

Augau su amžinu klausimu. Likti ar palikti? Dilemos labai drasko širdelę. Ir aš esu blaškoma, nes nežinau, kur mano namai bus po trijų mėnesių, išlaikius paskutinį egzaminą. Nes vis dar nežinau kokiu būdu galėčiau tapti laiminga. Svetur lengvi pinigai, bet sunki dūšia. O Lietuvoje laisvą gyvenimą vis dar turi užsitarnauti.

Man gėda dėl Lenkijoje perkančių lietuvių (2705)

Tikriausiai visiems pažįstamas jausmas – po švenčių ateina kažin koks liūdesys, širdgėla... Mokslininkai sako, kad tai normalu. Tačiau man liūdesys atėjo dar per pačią šventę ir su labai konkrečia priežastimi...