Sekmadienis. Aštunta valanda ryto. Sniego kastuvais apsiginklavę treniruotės organizatoriai nerimaudami stoviniuoja greta įvažiavimo į Gustonių aerodromą. Treniruotės pradžia 11-ą valandą, tačiau per tris valandas nukasti pusmetrio storio sniegą nuo kelių šimtų metrų keliuko - neįmanoma misija.

Panevėžio automobilių sporto klubo „Ladasport“ slalomo treniruotę dėl gamtos stichijos jau būtų tekę atšaukti, tačiau vienas iš slalomo dalyvių netrukus prie įvažiavimo į aerodromą atvyko ne su sniego kastuvu, o pasikinkęs sunkiąją artileriją. Geras pusvalandis sniego stumdymo, ir organizatoriai jau aerodrome.

Nors visi tikėjosi, kad sniego bus ir pačiame aerodrome, tačiau prieš vėją nepapūsi. Aerodromą vėjas nugludino iki asfalto. Snieguoti liko tik trasos pakraščiai. „Zigzagai yra zigzagai“ - tarė renginio organizatorius Dalius Draugelis, ir jau netrukus aerodrome buvo išdėliota trasa. 

Nors organizatoriai nesitikėjo, kad tokiu oru, esant dideliam vėjui ir stipriai pustant susirinks daug dalyvių, tačiau antrasis žiemos slalomo treniruotės etapas sumušė visus rekordus. Iš viso renginyje varžėsi per 70 vairuotojų, važiavusių skirtingose ar net keliose klasėse.

Treniruotė truko nuo vienuoliktos iki aštuonioliktos valandos, todėl dalyviai šią treniruotę pakrikštijo ne tik „šiūpelių“ (red. past. sniego kastuvų) baliumi, bet ir „Naktiniu slalomu“. Itin žvarbią dieną sėkmingai praskaidrino slalomo dalyvis Gvidas Šipelis, vaišinęs kolegas duona, lašiniais, sūriu ir netgi žaliais svogūnų laiškais. Kaip juokavo pats dalyvis: „Parodykit man kitą tokią Audi A3, kurioje žiemą galima rasti žalių svogūnų laiškų“. Prie šios užkandos puikiai tiko ir organizatorių ASK „Ladasport“ dalijama arbata.

Vykstant varžyboms pasižiūrėti į manevruojančius automobilius rinkosi ir žiūrovai. Deja, keliukas, kuriuo ryte įvažiavo dalyviai, nuolat buvo pustomas, tad kai kurie, žemesni automobiliai tiesiog užklimpdavo, taip užblokuodami visą kelią. Tačiau nelaimėliams suskubo padėti sniego kastuvais ginkluoti bendraminčiai ir pamažu atkasė ir išstūmė visus užklimpusius.

Tądien netrūko ne tik atšiauraus vėjo, sniego sukeltų problemų vairuotojams, bet ir automobilių gedimų. FWD klasės dalyvis Nerijus Šimkus treniruotės nebaigė dėl sulinkusios, ir beveik perlūžusios jo Audi skersinės traukės. Gedimas ištiko ir tos pačios klasės dalyvio Tomo Markelevičiaus „Mitsubishi Colt“. Po vieno iš važiavimų, jau už trasos ribų, nutrūko generatoriaus diržas. Nors dalyvis jau buvo pranešęs organizatoriams apie galimą pasitraukimą iš varžybų, tačiau dėka draugų iš „SEAT klubo“, į aerodromą operatyviai pristatytas naujas diržas. Kitų automobilių vairuotojai čia pat suskubo į pagalbą ir uždėjo naują diržą.

Iki pat sutemų vykusi treniruotė, kaip visada, buvo suskirstyta į klases. Šį kartą dalyviai kovojo ne tik dėl prizinių vietų antrame žiemos slalomo etape, bet ir dėl bendros, dviejų etapų įskaitos.

Jaunių klasėje antras etapas buvo sėkmingas Tomui Stunžai. Jis su „Mitsubishi Colt“ tądien buvo pirmas. Antrą ir trečią vietas pasidalijo atitinkamai Laura Draugelytė su „Renault Clio“ ir Aistė Keliačiūtė su „Škoda Octavia“.

Moterų klasėje varžėsi trys damos. Pirma vieta atiteko Loretai Keliačienei, vairavusiai „Škoda Octavia“. Antra liko Rūta Nedzelskienė, su „Mitsubishi Colt“. Trečią vietą užėmė Laura Draugelytė su „Renault Clio“.

FWD klasėje greičiausias buvo Mantas Keliačius su savo šeimos „Škoda Octavia“ automobiliu. Antrąją vietą iškovojo žalių svogūnų laiškų augintojas Gvidas Šipelis su „Audi A3“. Trečias FWD dalyvių gretose liko Dominykas Ivoškevičius.

RWD gretose tapo įprasta, kad ant pakylos lipa slalomo varžybų debiutantai. Pirmoji vieta atiteko Pauliui Štirvydui su „Lada“. Antras finišavo Tomas Plonis su „BMW 318“. Trečioji vieta atiteko Marijui Mikniui su „BMW 523“.

AWD visų varomųjų ratų klasėje greičiausiai trasą įveikė Nerijus Urbonavičius su „Mitsubishi Lancer EVO“. Paulius Sprindys įrodė, kad yra toks pats greitas ne tik vairuodamas „Subaru Impreza“. Antrąją vietą vyras išplėšė važiuodamas „VW Bora“ automobiliu. Trečias klasėje liko Darius Jakštonis su „Subaru Impreza“. Beje, verta pažymėti, kad ketvirtą ir penktą vietą užėmę dalyviai nuo prizininko atsiliko vos 0,17 ir 0,28 sekundės.

SPORT klasė kaip įprastai subūrė daugiausia dalyvių, mat čia gali varžytis bet kuria, ar abiem ašimis varomi automobiliai. Geriausias rezultatas tądien priklausė Tadui Petroniui su „Subaru Impreza“. Antros vietos prizininku tapo Nerijus Urbonavičius su „Mitsubishi Lancer EVO“. Trečiąją vietą iškovojo Darius Jakštonis.

Netrukus po antro etapo nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimų buvo pasveikinti ir abiejų etapų greičiausieji. Čia nugalėtojai buvo renkami pagal per abu etapus surinktų taškų sumą. 

Jaunių klasėje daugiausia taškų surinko Laura Draugelytė. Moterų gretose vienodai, po 37 taškus, surinko Loreta Keliačienė ir Rūta Nedzelskienė, bet teisėjų verdiktas lėmė, kad pirma vieta atitenka tam, kas geriau pasirodo paskutiniame etape, todėl nugalėtoja tituluota Loreta Keliačienė. FWD klasėje nugalėtojo Dominykas Ivoškevičius. RWD - Marijus Miknys. AWD daugiausia taškų sukaupė Darius Jakšonis. Beje, Darius Jakšonis sėmingiausiai pasirodė ir SPORT klasės dalyvių gretose.

Nors žiemos slalomo treniruotės jau pasibaigė, tačiau žiema dar tik prasideda. Organizatoriai ir dalyviai puoselėja viltis šiemet surengti legalias varžybas ant ledo. Jei žiema pagailės speigo, tuomet vėl sugrįšime į aerodromus. 

Visas naujienas apie treniruotes, nuotraukas ir rezultatus galite rasite Facebook, ASK „Ladasport“ paskyroje. Saugiai vairuokite žiemą, ir nedemonstruokite savo vairavimo įgūdžių gatvėje. Geriau atvykite į slalomo treniruotę ir saugiai įrodykite ko esate vertas Jūs ir Jūsų automobilis.