DELFI skaitytojas pasakoja, kad penktadienio ryte pasistatė mašiną Vilniaus Vokiečių g. Užmokėjus reikalingą sumą už stovėjimą, greitai jo dėmesį patraukė daugybė pastatytų „CityBee“ įmonės automobilių.

„Atvažiavęs į Vokiečių g. Vilniuje bei susimokėjęs septynis eurus už stovėjimą (manau, tai nemenka suma), atkreipiau dėmesį, kad toje pačioje gatvėje stovi nemažai „CityBee“ automobilių, kurių vienas be valstybinio numerio priekyje“, – DELFI teigė jis.

Vyras taip pat norėjo sužinoti, ar iš tikrųjų šios įmonės automobiliai yra atleisti nuo rinkliavos už stovėjimą ir jeigu taip, kodėl jai yra suteikiama tokia privilegija.

„Kiek žinau, jie yra Vilniaus savivaldybės atleisti nuo stovėjimo rinkliavos. Kodėl? Kodėl ši privati kompanija turi išskirtines verslo salygas Vilniaus mieste? Tuo tarpu gyventojai, turintys gyvenamąsias vietas šioje zonoje, privalo pirkti leidimus.

Kas proteguoja šią įmonę? Kokia nauda Vilniaus miestui, kad mokamoje vietoje nemokamai stovi automobiliai, kai kiti vairuotojai ratus sukioja, ieškodami kur sustoti?“, – neslėpdamas kartėlio klausė jis.

DELFI visuos šiuos klausimus uždavė SĮ „Susisiekimo paslaugų“ Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistui Tomui Šiuškui. Visų pirma, jis pabrėžė, kad dalijimosi automobiliais paslaugas teikianti „CityBee“ turi mokėti mėnesinį mokestį.

„Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta rinkliava už vieno automobilio, naudojamo dalijimosi automobiliu paslaugai teikti, stovėjimą bet kurioje rinkliavos zonoje siekia 67 Eur per mėnesį. Palyginimui, vietinė rinkliava už gyventojo transporto priemonės stovėjimo leidimą žaliojoje zonoje siekia tik 7,2 Eur metams“, – DELFI tvirtino atstovas.

SĮ „Susisiekimo paslaugų“ įmonės internetiniame puslapyje Parking.lt tuo pačiu nurodyta, kad skaitytojo minima Vokiečių g., esanti mėlynojoje zonoje, vietos gyventojams kainuoja 43 eurus per metus.

T. Šiuškus taip pat sakė, kad „CityBee“ automobiliams nėra išskirta kokių nors konkrečių vietų – jie kaip ir visi turi teisę naudotis laisvomis stovėjimo vietomis, kurios yra Vilniaus mieste.

„Automobilių dalijimosi paslauga – tai automobilių be vairuotojo nuomos būdas, kai juridiniai asmenys transporto priemones išnuomoja klientams trumpam laikotarpiui, dažniausiai – nuo vienos iki kelių valandų. Už kiekvieno „CityBee“ automobilio stovėjimą sostinėje Vilniaus miesto savivaldybei yra mokama nustatyto dydžio rinkliava ir besinaudojantieji šia paslauga gali statyti įmonės mašinas bendrose vietose“, – aiškino jis.

Be to, atstovas norėjo pabrėžti ne tik finansinę „CityBee“ automobilių naudojimo pusę, bet ir ekologinę naudą Vilniaus miestui. Tokiu būdu skatinama atsisakyti asmeninių automobilių ir naudoti labiau aplinką tausojančius keliavimo būdus. Vienas tokių būdų – dalijimasis automobiliu.

„Vienu automobiliu per dieną gali pasinaudoti keli vairuotojai, kurie savo reikmėms galbūt naudotų asmeninius ar kitus automobilius. Be to, dalijimuisi skirti automobiliai yra nauji, techniškai tvarkingi ir tikrai ne tokie taršūs, kaip kai kurios asmeninės transporto priemonės“, – vardijo šios paslaugos privalumus T. Šiuškus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)