Skaitytoja: viešajame Vilniaus transporte kontrolieriai keleiviams nepadeda

 (176)
Ponas mere, kur Jūsų viešai deklaruota pagalba keleiviams pratinantis su viešojo transporto naujovėmis? Kodėl Vilniaus viešajame transporte negalioja pagarbos žmogui ir kiti viešųjų paslaugų teikimo sektoriuje galiojantys principai?
© DELFI / Kiril Čachovskij

(...) Kai antradienio rytą apsiverkusi kolegė pasakojo, kad buvo pažeminta ir nepagrįstai nubausta administracine nuobauda, pamaniau, kad galbūt kolegė neįgudusi naudotis elektroniniu bilietu ir per jautriai sureagavo į susidariusią situaciją. Tik tuo metu net neįtariau (juk žinau puikiai, kaip naudotis elektroniniu bilietu, o „zuikiu“ nevažinėju), kad už kelių dienų atsidursiu analogiškoje situacijoje.

Kolegė minėjo, kad priglaudė elektroninį bilietą prie prietaiso ir manė, jog bilietas pažymėtas bei prašė kontrolierių, kad atsižvelgtų į tai, jog bilietas papildytas, taip pat prašė pagalbos parodant kaip taisyklingai naudotis elektroniniu bilietu. Kiti tuo pačiu transportu važiavę keleiviai jos nurodytas aplinkybes, jog keleivė siekė pažymėti bilietą, paliudijo. Tačiau, jos teigimu, kontrolierė nurodė, kad tai ne jos problema ir pareikalavo išlipti.

Vėlesnis kontrolierių elgesys, mano kolegės nuomone, niekaip nesuderinamas su pagarbos žmogui principu. Taigi klausimas: ponas mere, kur Jūsų viešai deklaruota pagalba keleiviams pratinantis su viešojo transporto naujovėmis? O ką Jūs manote apie toliau nurodytą situaciją?

Vakar įlipusi į troleibusą ir priglaudusi elektroninį bilietą prie prietaiso, pažymėjau bilietą už 2,20 Lt ir išgirdau garsinį signalą. Pavažiavusi kelias stoteles turėjau pakeisti troleibusą į kitą, kuriame už kelių stotelių mane patikrino kontrolė. Nieko blogo nenujausdama ištiesiau elektroninį bilietą. Kontrolierė pareiškė, kad jis neaktyvuotas ir pasiūlė išlipti. Aš jai išdėsčiau savo kelionės faktus, išreiškiau abejonę, kad jeigu biliete neužfiksuotas jo pažymėjimas, tai galbūt nesuveikė prietaisas,  nuskaitantis bilietus. Tačiau kaip galėjau įrodyti, kad siekiau pažymėti bilietą, juk persėdus bilieto žymėti nereikia (...).

Taigi, ponas mere, dar klausimas - kodėl Vilniaus viešajame transporte negalioja pagarbos žmogui ir kiti viešųjų paslaugų teikimo sektoriuje galiojantys principai? Ar šie darbuotojai yra apmokami pagarbaus elgesio su keleiviais? Ar neturėtų būti atsižvelgiana į visas aplinkybes kiekvienoje konkrečioje situacijoje? (...)

Galutinis komentaras...Manau, būkite įsitikinęs, ponas mere, šį pirmą liepos mėnesį tikrai neįprastai didesne suma papildysite biudžetą nepagrįstai ir nesąžiningai nubaustų keleivių sąskaita. Taigi, protokole nurodžiusi prieštaravimus, kad nesutinku su man paskirta administracine nuobauda, pažymėjau prieštaravimus pagrindžiančias aplinkybes, kontrolierių netinkamą pareigų atlikimą (neišaiškinant, kaip naudotis elektroniniu bilietu, nesigilinant ir neatsižvelgiant į jokias kelionės aplinkybes, pažeidžiant pagarbos žmogui principą) ir šiaip ne taip iš jų „išlupusi“ informaciją, kur ir kada bus priimamas nutarimas dėl nuobaudos man skyrimo, ruošiuosi dalyvauti bei apsiginti administracinio teisės pažeidimo nagrinėjimo procese.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI komentaro apie tai, ar iš tiesų dažnai pasitaiko situacijų, kai keleiviam bilietų pažymėti nepavyksta.

„Nuo Vilniečio kortelės įdiegimo 2012 metais kontrolieriai du su puse mėn. tik mokė keleivius naudotis naujuoju bilietu ir nieko nebausdavo jei keleiviams nepavykdavo aktyvinti bilieto. Vykdant viešojo transporto optimizavimui, nuo liepos 1 dienos, kontrolieriai vėl aiškino kaip naudotis laikiniais bilietais – taigi stengiasi paaiškinti, o ne nubausti.

Dažniausia bilietus bando aktyvuoti (ir jie nesiaktyvuoja), kai dar galioja senas bilietas – keleiviai gali tiesiog prilietus bilietą prie komposterio bet kada pasitikrinti iki kada tiksliai galioja naujas bilietas. Tada nebus nesiaktyvavusių bilietų“, - teigė „Susisiekimo paslaugų“ Kontrolės skyriaus vadovas Danius Rinkauskas.

Pasak jo, jei keleivis nesutinka su nuobauda, dėl to jis gali kreiptis į „Susisiekimo paslaugas“ elektroniniu paštu. „Nagrinėjant skundus pasinaudojame visa turima informacija apie keleivio baudimą: kontrolierių paaiškinimas, „Vilniaus viešasis transportas“ pateikta informacija apie komposterių veikimą/neveikimą tame transporte, kuriame buvo nubaustas keleivis, peržiūrima filmuota medžiagą“, - teigė jis. Tuomet priimamas ir objektyvus sprendimas.

Susidūrėte su panašiomis bėdomis? O gal norite paprieštarauti skaitytojos nuomonei? Rašykite el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Viešasis transportas“.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Kumščiais bėdas sprendusio Šiaulių „kelių gaidelio“ laukia baudžiamoji atsakomybė (50)

Vasario 20 d. Šiaulių apskrities policijos Šiaulių miesto ir rajono komisariato pareigūnai pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal pilietiško vairuotojo užfiksuotus ir policijai perduotus vaizdus. Jie publikuojami ir naujienų portale DELFI. Vaizdo medžiagoje užfiksuotas neįtikėtinai įžūlaus vairuotojo elgesys Šiauliuose, rašoma policijos pranešime spaudai.

Mylimojo netekusios pareigūnės laiškas žmonėms: viskas, ką mes darome, yra dėl Jūsų (180)

„Mes dirbame ne dėl savęs, ne dėl rezultatų, ne tam, kad prie kažko prisikabintume... Mes dirbame dėl jūsų, kad apgintume jus, apsaugotume jus, padėtume jums...“ – jautriame įraše feisbuke rašo pareigūnė Kristina Toliušytė. Mergina atvirai pasidalijo jautria istorija, kaip neteko artimiausio širdžiai pareigūnu dirbusio savo žmogaus ir kviečia žmones vertinti visų policininkų darbą. Ji sutiko, kad jautrus jos kreipimasis į kolegas ir tautiečius būtų paviešintas ir DELFI Piliečio rubrikoje.

Nufilmavo: kantrybės netekęs vairuotojas Šiauliuose į darbą paleido kumščius (301)

DELFI skaitytojas nufilmavo neįtikėtinai įžūlaus vairuotojo elgesį Šiauliuose – jo užfiksuotoje vaizdo medžiagoje matyti, kaip nepatenkintas visureigio savininkas sankryžoje nusprendė kumščiais pamokyti „per lėtai“ važiavusį žmogų.

Savaitės „Baudos kvitas“: aš elgsiuos, kaip norėsiu! (21)

Rubrika „Baudos kvitas“, kur publikuojami skaitytojų užfiksuoti KET pažeidimai, ir toliau laukia įspūdingų kadrų! Publikuojame geriausias, per visą savaitę skaitytojų siųstas nuotraukas ir videoklipus. Juos galite peržvelgti bendroje galerijoje.

Namuose priglaustas šuniukas tapo reklamų herojumi (12)

Viržį žmonės rado gatvėje. Kurį laiką jie bandė surasti, kam priklauso šuniukas, bet šeimininkui neatsiradus buvo nuspręsta nugabenti šunelį į artimiausią prieglaudą. Taip jau sutapo, kad mes ieškojome naujo šeimos nario, ir Viržis vietoje prieglaudinuko tapo geriausiu mūsų bičiuliu.