(...) Kai antradienio rytą apsiverkusi kolegė pasakojo, kad buvo pažeminta ir nepagrįstai nubausta administracine nuobauda, pamaniau, kad galbūt kolegė neįgudusi naudotis elektroniniu bilietu ir per jautriai sureagavo į susidariusią situaciją. Tik tuo metu net neįtariau (juk žinau puikiai, kaip naudotis elektroniniu bilietu, o „zuikiu“ nevažinėju), kad už kelių dienų atsidursiu analogiškoje situacijoje.

Kolegė minėjo, kad priglaudė elektroninį bilietą prie prietaiso ir manė, jog bilietas pažymėtas bei prašė kontrolierių, kad atsižvelgtų į tai, jog bilietas papildytas, taip pat prašė pagalbos parodant kaip taisyklingai naudotis elektroniniu bilietu. Kiti tuo pačiu transportu važiavę keleiviai jos nurodytas aplinkybes, jog keleivė siekė pažymėti bilietą, paliudijo. Tačiau, jos teigimu, kontrolierė nurodė, kad tai ne jos problema ir pareikalavo išlipti.

Vėlesnis kontrolierių elgesys, mano kolegės nuomone, niekaip nesuderinamas su pagarbos žmogui principu. Taigi klausimas: ponas mere, kur Jūsų viešai deklaruota pagalba keleiviams pratinantis su viešojo transporto naujovėmis? O ką Jūs manote apie toliau nurodytą situaciją?

Vakar įlipusi į troleibusą ir priglaudusi elektroninį bilietą prie prietaiso, pažymėjau bilietą už 2,20 Lt ir išgirdau garsinį signalą. Pavažiavusi kelias stoteles turėjau pakeisti troleibusą į kitą, kuriame už kelių stotelių mane patikrino kontrolė. Nieko blogo nenujausdama ištiesiau elektroninį bilietą. Kontrolierė pareiškė, kad jis neaktyvuotas ir pasiūlė išlipti. Aš jai išdėsčiau savo kelionės faktus, išreiškiau abejonę, kad jeigu biliete neužfiksuotas jo pažymėjimas, tai galbūt nesuveikė prietaisas,  nuskaitantis bilietus. Tačiau kaip galėjau įrodyti, kad siekiau pažymėti bilietą, juk persėdus bilieto žymėti nereikia (...).

Taigi, ponas mere, dar klausimas - kodėl Vilniaus viešajame transporte negalioja pagarbos žmogui ir kiti viešųjų paslaugų teikimo sektoriuje galiojantys principai? Ar šie darbuotojai yra apmokami pagarbaus elgesio su keleiviais? Ar neturėtų būti atsižvelgiana į visas aplinkybes kiekvienoje konkrečioje situacijoje? (...)

Galutinis komentaras...Manau, būkite įsitikinęs, ponas mere, šį pirmą liepos mėnesį tikrai neįprastai didesne suma papildysite biudžetą nepagrįstai ir nesąžiningai nubaustų keleivių sąskaita. Taigi, protokole nurodžiusi prieštaravimus, kad nesutinku su man paskirta administracine nuobauda, pažymėjau prieštaravimus pagrindžiančias aplinkybes, kontrolierių netinkamą pareigų atlikimą (neišaiškinant, kaip naudotis elektroniniu bilietu, nesigilinant ir neatsižvelgiant į jokias kelionės aplinkybes, pažeidžiant pagarbos žmogui principą) ir šiaip ne taip iš jų „išlupusi“ informaciją, kur ir kada bus priimamas nutarimas dėl nuobaudos man skyrimo, ruošiuosi dalyvauti bei apsiginti administracinio teisės pažeidimo nagrinėjimo procese.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI komentaro apie tai, ar iš tiesų dažnai pasitaiko situacijų, kai keleiviam bilietų pažymėti nepavyksta.

„Nuo Vilniečio kortelės įdiegimo 2012 metais kontrolieriai du su puse mėn. tik mokė keleivius naudotis naujuoju bilietu ir nieko nebausdavo jei keleiviams nepavykdavo aktyvinti bilieto. Vykdant viešojo transporto optimizavimui, nuo liepos 1 dienos, kontrolieriai vėl aiškino kaip naudotis laikiniais bilietais – taigi stengiasi paaiškinti, o ne nubausti.

Dažniausia bilietus bando aktyvuoti (ir jie nesiaktyvuoja), kai dar galioja senas bilietas – keleiviai gali tiesiog prilietus bilietą prie komposterio bet kada pasitikrinti iki kada tiksliai galioja naujas bilietas. Tada nebus nesiaktyvavusių bilietų“, - teigė „Susisiekimo paslaugų“ Kontrolės skyriaus vadovas Danius Rinkauskas.

Pasak jo, jei keleivis nesutinka su nuobauda, dėl to jis gali kreiptis į „Susisiekimo paslaugas“ elektroniniu paštu. „Nagrinėjant skundus pasinaudojame visa turima informacija apie keleivio baudimą: kontrolierių paaiškinimas, „Vilniaus viešasis transportas“ pateikta informacija apie komposterių veikimą/neveikimą tame transporte, kuriame buvo nubaustas keleivis, peržiūrima filmuota medžiagą“, - teigė jis. Tuomet priimamas ir objektyvus sprendimas.

Susidūrėte su panašiomis bėdomis? O gal norite paprieštarauti skaitytojos nuomonei? Rašykite el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Viešasis transportas“.