Kino kūrėjas kviečia visus gerbėjus, ištroškusius klasikinio siaubo filmų stiliaus, pamatyti filmą, kuriame mistika persipina su tikrove, legenda tampa realybe, o kraujas ir šlykščiausi žmogaus pasąmonės demonai išsiveržia į paviršių.

Apie ką mes čia…

Veinardų šeimą išvyksta į pušimis apaugusią dykvietę pailsėti nuo miesto ir jo keliamo triukšmo. Žinoma, kartu šeimos galva veržiasi į gamta dar dėl vienos priežasties – sugrąžinti šeimos vienybę. Prasidėjusi ramiai, išvyka tampa tikru išbandymu visos šeimos stiprybei. Šeimos nariai net nenutuokia, jog miškuose kažkas juos stebi ir nori nužudyti.

Kūrinio vidus

Atsižvelgiant į tai, kokius filmus statė režisierius prieš šios juostos sukūrimą, galima teigti, jog nuosmukis yra didžiulis. Autorius visada išlaikydavo psichologinį spaudimą savo ankstesniuose darbuose, čia to yra pasigendama. Net galima teigti, jog ir siaubo čia jokio nėra, viskas panašu į dramą su kartais pasirodančiais šlykščiais vaizdais.

Pati istorija nėra originali, tačiau prasidedant filmui pirmas dvidešimt minučių kūrėjai žiūrovą dar laiko nežinioje , todėl ir intriga šiek tiek pastebima. Įsijaučiama į filmą, tačiau viskas dūžta, kai prie laužo papasakojama legenda. Iš karto pradedi prisiminti visiškai nevykusius B kategorijos siaubo filmus, kurių vieta yra tiesiog DVD lentynose, o ne pasirodymas didžiuosiuose ekranuose plačiai auditorijai.

Veiksmas ir siužetinės linijos pateikimas yra labai nuobodus. Daug scenų, kur veikėjai eina po miškus ir kalbasi tarpusavyje. Gaila, jog kūrėjai nutoldami nuo siaubo elementų, nesugebėjo išvystyti šeimos istorijos, visiškai parodyti kiekvieno veikėjo charakterio. Labiausiai atskleidžiamas tėvo charakteris ir jo vidinis pasaulis, tačiau to nepakanka, nes norisi pamatyti kiekvieno šeimos nario poziciją. Viskas atrodo blankiai ir pilkai, net ir viso filmo kulminacija juokinga. Studija „The Global Asylium“, užsitarnavusi vienos blogiausių filmų kūrėjų reputaciją, džiūgautų dėl šio darbo, tačiau tai nėra šis atvejis, tai tiesiog spjūvis į veidą žiūrovui.

Siaubo elementai, kuriais bandoma žiūrovą įbauginti, yra pernelyg banalūs. Šiais laikais parodyti sukapotą žmogų su išmėtytomis aplink jį žarnomis nieko nestebina, o kelia juoką. Tačiau jeigu viskas būtų apdorota atitinkamai, atmosfera ir įtampa augtų ir tokiu vaizdu galima būtų išgąsdinti, bet to nėra. Gaila. Žinant, jog Bousmanas sukūrė antrą „Pjūklą“, sunku buvo numanyti, jog žiūrovams jis paruošė tokį nieko vertą antrarūšį filmą.

Techninės pusės ypatumai

Kuriant šiokią tokią siaubo atmosferą aplinka ir spalvomis, bandoma sukelti nemalonų jausmą, tačiau bendras vaizdas vis dėlto yra tragiškas. Pilkai žalias fonas gal ir atrodo „sunkiai“, tačiau pats pateikimas, ypač pušys, nesukelia jokių išskirtinių emocijų, o viskas susitapatina į vieną didelį buitine kamera nufilmuotą vaizdą.

Operatorius - vienintelis žmogus filmavimo aikštelėje, kuris padoriai atliko savo darbą. Kelios scenos pateikiamos visai gerai - greitai, nenuobodžiai, tačiau jų nepakanka, kad būtų jaučiamas pasitenkinimas po pamatytu scenų. Jų turinys yra labai silpnas ir neskanus.

Garso takelis ir garso montažas, kurie visada siaubo žanro filmams suteikia stiprumo, yra nykūs, netgi galima sakyti, jog jų čia visai nebuvo. Kelios kompozicijos girdimos viso filmo metu, tik du ar trys momentai, kai staigiai parodomas veiksmas. Tuo ir pasibaigia žiūrovų bauginimas.

Aktorių kolektyvinis darbas

Vienintelis iš viso aktorių kolektyvo, kuris bent kiek pasidarbavo, yra Stephenas Moyeris. Nors scenaristų pateiktas personažas klaikus, aktorius sugeba išlaikyti pusiausvyrą ir nepalūžti filmui įpusėjus, ką padarė kiti aktoriai.

Vaidybos planas pasibaigia ties pagrindinio personažo Ričardo pasirodymu. Allie MacDonald labai nykiai atrodo ekrane. Čia, galima suprasti, toks Emmos Stone nevykęs klonas, nes elgsena ir veido išraiškos tiesiog visiška kopija to, ką pateikia garsioji jaunosios aktorių kartos rausvaplaukė. Shawno Ashmore‘o, kuris yra garsiausias iš visų filme pasirodančių aktorių, pasigendame.

Prie bendro vaizdo prisideda ir Erikas Knudsenas. Vaikinukas, žinomas iš antrosios „Pjūklo“ dalies, vėl įrodo, jog neturi jokių draminių sugebėjimų. Už tokią klaikią vaidybą jį turėtų užleisti pats Adamas Sandleris, kad gautu Auksinės Avietės apdovanojimą.

Verdiktas

„Dykvietė“ – tai antrarūšis siaubo žanro atstovas, kuris savyje neša tik neigiamas emocijas. Be siaubo, intrigos, įtampos ir siaubo filmams būdingos atmosferos žiūrovams pristatomas didelis nesusipratimas, o klaikaus scenarijaus, nykios techninės pusės bei apgailėtinos vaidybos dėka ši juosta yra dar vienas produktas, kurio vieta yra DVD lentynose tarp pigiausių ir nukainotų filmų.

Bendras vertinimas: 2/10