Kai termometro stulpelis lauke rodo daugiau nei trisdešimt laipsnių, autobusuose temperatūra įkaista iki penkiasdešimties ar net daugiau. Esant tokiai temperatūrai kyla didelė grėsmė žmonių sveikatai, ypatingai sergančių širdies ir kraujagyslių ligomis, vyresnių žmonių.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Kodėl savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“ tai nerūpi? Gal neteko nieko girdėti apie oro kondicionierius? Yra paliekama tik pora orlaidžių, pro kurias sunkiasi tas pats karštas oras, žmonės autobusuose ne tik kad prakaituoja kaip pragaro gelmėse, bet ir alpsta.

Man atrodo, reiktų užtikrinti saugias keleivių vežimo sąlygas bent jau minimaliai (…). Nejaugi priemonių bus imtasi tik tuomet, kai įvyks tragedija? Kai žmogus nuo perkaitimo autobuse turės būti išneštas kojomis į priekį? Kadangi elitas, politikai ir kitos didžios ir nežemiškos asmenybės autobusais nevažinėja, tai problemos tarsi nėra... Tačiau paprastiems, mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms ar tiesiog gamtą saugantiems piliečiams geresni laikai „nesišviečia“.

Gaila, kad žmonėms, atsakingiems už piliečių gerovę, šios problemos nė motais. Tikiuosi šiandien išgyventi dar vieną dieną, dar vieną kelionę namo...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI situaciją pakomentavo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus pavaduotojas Jurijus Komarovas:

„Iš šiuo metu įmonės eksploatuojamų 400 autobusų, tik 110 jų (2003 metais pirkti MB Citaro, 2004-2006 metais pirkti VOLVO ir keletas kitų markių autobusų) turi oro kondicionavimo sistemas. Iš 251 eksploatuojamų troleibusų kondicionavimo sistemas turi tik 45 (2004-2006 metais pirkti Solaris) troleibusai. Kondicionavimo sistemoms, kaip ir patys autobusai yra 9-12 metų senumo, dažnai genda, o jų remontui bendrovė per vasaros sezoną išleidžia apie 100-120 tūkst. Eur. Bendrovė stengiasi, kad esant karštiems orams, mieste dirbtų kuo daugiau autobusų ir troleibusų su veikiančiais kondicionieriais, kad žmonėms būtų lengviau, bet kasdien 2 – 3 transporto priemonės su kondicionieriais dėl jų arba kitų agregatų gedimų, remontuojamos.

Tačiau autobusų/troleibusų kondicionavimo sistema nepajėgi palaikyti nustatytos temperatūros, nes tarp miesto centrinėje dalyje esančių stotelių vidutinis atstumas yra apie 300–400 metrų,autobusai/troleibusai jose sustoja kas 1, 2 minutes ir, atidarius duris, į transporto priemonių vidų iš lauko plūsteli šiltas oras.

Būna, kad darbo metu kondicionieriai sugenda. Tokiu atveju vairuotojai yra įpareigoti vėdinti autobusų/troleibusų saloną: atidaryti orlaides, stoglangius, ir dirbti toliau iki darbo pabaigos, nes tai nėra gedimas, dėl kurio reikėtų nutraukti reisą ir grįžti į parką.

Esant karščiams, neleidžiame į miestą tokių autobusų, kur yra mažai orlaidžių ir stoglangių, ar kur neatsidaro elektra atidaromi stoglangiai.

Per radiją ir televiziją dažnai transliuojami specialistų patarimai, kaip saugotis nuo karščių, todėl reikėtų laikytis tų rekomendacijų: jei yra galimybės, planuoti keliones rytais, kol oras nepasiekė piko ar vakarais, kai jis jau atlėgęs, gerti daugiau vandens ir t.t.

Tokie karščiai Lietuvoje yra neįprasti, sakytume, kad tai stichinė nelaimė, todėl tai iššūkis visiems – ir mums, bendrovės darbuotojams, ir keleiviams. Supraskime vieni kitus.“

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lankėsi koncerte ir negalėjo patikėti: taip kovojame su alkoholizmu (70)

Rugpjūčio mėnesio vakare Vilnius dūzgė nuo žmonių antplūdžio Vingio parke vykusiame koncerte....

Nusivylė „Emodži filmu“: pasigedau kritikos šiuolaikinėms problemoms (64)

Dar kartą įsitikinau, kad kino teatruose karaliauja konsumerizmas ir prastos kokybės kultas. Ko...

Glaustytis mėgstantis katinas ieško namų arba globos (3)

Mielas, jaukus, pūkuotas, minkštas, gražus, švelnus, meilus iki begalybės katinas ieško namų...

Įsiutino dukart pabrangusi draudimo poliso įmoka: ar visi jau uždirba didesnius atlyginimus? (475)

Kosminiu greičiu augančios kainos ir jausmas, kad tu, žmogau, esi tiesiog įkaitas – tai ir...

Pirkėjas papasakojo, kaip viskas vyko sekmadienį Mindaugo „Maximoje“ (14)

DELFI skaitytojas tapo parduotuvėje „Maxima“ Mindaugo gatvėje sekmadienio vakarą įvykusio...

Top naujienos

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (2)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (79)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (174)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (171)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (18)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (217)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai (24)

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...

Nustebsite pamatę: dizaineris sukūrė išskirtinius vandens mylėtojų kostiumus (6)

Žmonėms, kuriems vanduo, jūros bangos ir smėlis yra visas gyvenimas, mados dizaineris Thomas...

Įspūdingomis asmenukėmis išgarsėjęs vaikinas visose savo nuotraukose slepia žinutę vienam žmogui (3)

Natūralu, kad tėvai paprastai nerimauja, kai jų vaikams tenka vykti į užsienį. Tad norėdamas...

Šį bruožą turintys žmonės labiau linkę į neištikimybę (23)

Visi, kurie būna neištikimi savo antrajai pusei, turi vieną bendrą bruožą. Tokią išvada...