Sekmadienį autobusų stotyje į mikroautobusą įlipo 7 keleiviai (vėliau dar 4 oro uoste). Prieš kelionę, tikrindamas duomenis vairuotojas, pastebėjo, kad vienu keleiviu yra per daug. Pasirodo, vienas vaikinas turėjo nebegaliojantį bilietą (kelionės data buvo nurodyta gruodžio 6 d.).

Jau kelionės pradžioje kilo klausimas, kaip vairuotojas nepastebėjo keleivio bilieto datos? Galbūt vaikinas supainiojo datas pirkdamas bilietą. Jis iš karto pasiūlė nusipirkti naują bilietą, tačiau, galėjo mokėti tik kortele, o autobusas jau turėjo išvykti.

Iš pradžių keleivis klausė, ar gali dabar pažymėti bilietą, o pinigus atiduotų Klaipėdoje (iki ten turėjo važiuoti), prieš tai palikęs vairuotojui savo asmens dokumentą. Tačiau vairuotojas, pamurmėjo, kad keleivis gali pabėgti. Kitas keleivis pasiūlė kompromisą: kai autobusas išlaipins žmones Joniškyje, vaikinas galės nueiti prie bankomato, kuris yra šalia stotelės.

Taip buvo rastas kompromisas, tačiau vairuotojas bilieto nedavė.

Autobusas į Joniškį atvyko laiku. Kaip ir buvo sutarta, vaikinas nubėgo iki bankomato ir padavė vairuotojui pinigus. Tačiau... vaikinas bilieto taip ir negavo.

Kelionę baigiau Šiauliuose. Vairuotojui duodant lagaminą paklausiau, ar visi vairuotojai veža keleivius be bilieto. Vairuotojas apsimetė nesuprantantis klausimo, tačiau iš karto persimainė veido išraiška. Pasakius, kad visi keleiviai matė, kaip jis įsidėjo į kišenę pinigus ir nedavė jokio bilieto, vyriškis pripažino taip padaręs ir neatrodė, kad labai gailisi.

Paklausus, kodėl taip apgaudinėja valstybę, vairuotojas ramia sąžine atsakė, nes ir Lietuva jį apgaudinėja. Pradėjus grasinti vairuotojui, kad bus nusiųsta oficialus skundas, vyriškis pradėjo prašyti susitarti rodydamas pinigus (galbūt tikėjosi, kad juos paimsiu). Vairuotojas, pradėjo prašyti, kad niekur nesikreipčiau, nes jam bus „chana“ (būtent taip išsireiškė). Paprašytas nors dabar keleiviui duoti bilietą, vairuotojas pradėjo teisintis, kad negali to padaryti, nes sistema neleidžia.

Paklausiau, kas būtų, jei kontrolė įliptų pakeliui į Klaipėdą. Vairuotojas atsakė, kad jis ir keleivis gautų baudą (nors pinigus ir sumokėjo). Vis dėlto vairuotojas po ilgų perspėjimų kreiptis „aukščiau“, davė keleiviui bilietą (prieš tai jį pati nufotografavau, bilieto spausdinimo laikas – 17:30). Pati padaviau keleiviui bilietą. Pasirodo, vaikinas net nesuprato, kad visą kelią važiavo be bilieto. Sakė galvojęs, kad jo bilietą pataisė į šiandienos datą kasos aparate. Kai bilietas galiausiai buvo atiduotas keleiviui, dar maždaug 10 minučių vairuotojas prašė tylėti ir bandyti susitarti.

Ilgą laiką autobusų vairuotojai susirinkdavo antrą, jei ne trečią algą iš įvairių siuntų, kuriuos įdėdavo autobusan nemažai keleivių, kartu su siuntiniu vairuotojui įbrukdavo ir „uždarbį“, t.y. nelegalų siuntų mokestį. Ilguosiuose maršrutuose, kaip pavyzdžiui Žagarė–Vilnius ar Zarasai–Klaipėda, didesnėse gyvenvietėse būdavo ne po vieną tokį atnešamą siuntinį. Dabar siuntas gabenamos tik per siuntų skyrių. Galbūt tai lėmė, kad vairuotojai rado kitą nišą – neduoti keleiviui bilietų ir taip prisidurti prie algos? Taip darydami vairuotojai iškreipia keleivių skaičių ir dažnai oficialūs duomenys parodo, kad maršrutas yra nuostolingas ir uždaromas.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!