„Pardavimų profesija žavi tuo, kad ji gyvenime padeda visose  situacijose. Jei moki parduoti produktą ar paslaugą, reiškia moki  parduoti viską“, – apie pardavimus sako pardavimų ekspertė Renata Šumskaitė ir priduria, kad moterims  tai kartais gelbsti ir deryboms šeimoje. – „Reikia parduoti idėją, kur  važiuoti, kodėl reikia eiti į darželį ar ką valgyti – viską gali susieti su pardavimas. Net norint pakrikštyti vaiką, jei nesi susituokęs,  reikia derėtis su kunigu, kad pakrikštytų. Derybos reikalingos perkant  automobilį, butus, kalbantis su valstybinių institucijų atstovais, ar  kai esi nepatenkintas produktu ar paslauga. Tu žinai, kaip suvaldyti  pokalbį, kad jis baigtųsi tau tinkančiu rezultatu“. Pardavimuose jau  kone dvidešimt metų dirbanti pašnekovė pasakoja, kad ši sritis puikiai  suderinama ir su šeima, mat mažametį sūnų viena auginanti moteris viską  suderina be rūpesčių.

Patinkančioje srityje moterys pranašesnės

Abi pardavimų  specialistės pritaria, kad moteriškose srityse dailiosios lyties  atstovėms pardavimai sekasi kur kas geriau nei vyrams, mat tai joms  artima ir žinoma. Taip pat, pasak jų, moterims patinka analizuoti,  aiškintis poreikius bei kurti. „Galima sakyti, kad moterų yra daugiau  ten, kur yra daugiau kūrybos, projektų, o ten kur techniškesnės sritys – labiau įdomu vyrams“, - pasakoja R. Misevičienė.

„Kartais matau,  kad vyrams tam tikrose srityse dirbti yra lengviau nei moterims. Tarkim  jei reikia produktą parduoti autoservisui, tai vyrui palaikyti pokalbį  yra lengviau nei moteriai. Ir atvirkščiai – jei reikia bendrauti su SPA  centrais, vyrai kai kuriuos dalykus šioje srityje gal girdi pirmą kartą. Tad normalu, kad yra sritys, kuriose vyrai ir moterys turi pranašumų“, - tikina pardavimuose „nardanti“ R.Šumskaitė.

Pasak pašnekovių,  moterims gelbėja ir didelis žodžių bagažas, mat jos iš prigimties yra  šnekesnės ir dažnai labiau linkusios bendrauti. Pašnekovės dalijasi  žinančios, kad kai kuriuose pardavimuose moterys, esą, dirba ir su,  rodos, vyriškais produktais: „Automobilių pardavėjai kartais įdarbina ir moteris. Ar tai yra susiję su moterišku grožiu? Galbūt. Kaip joms  sekasi pardavinėti nežinau, bet jų tikrai yra“, - juokauja R. Šumskaitė.

Vejasi lyderiaujančias pozicijas

Pardavimų specialistės bendravardės R. Misevičienė ir R. Šumskaitė pasakoja pastebėjusios, kad kaip ir įvairiose gyvenimo srityse, taip ir pardavimuose, moterys užima vis aukštesnes pozicijas ir sėkmingai kyla karjeros laiptais.

Į klausimą, kiek pardavimuose yra moterų, R. Šumskaitė atsako: „Moterys į lyderiaujančias pozicijas išėjo labai dideliu greičiu. Tad aiškiai suprantama, kad labai stipriai vejasi vyrus, rinkoje jų daugėja.“

Pasak pašnekovių, pardavimuose moteris nuvertinančių vyrų vis mažėja, nes jų darbai šioje profesijoje aiškiai įrodo, kad lytis dažnai čia neturi jokios reikšmės. Kur kas svarbiau, esą, asmeninės savybės ir noras mokytis iš geriausiųjų.

„Aš visda žiūrėjau į darbus, kaip į iššūkį, nes aš negimiau mokėdama. Visada matai lyderį ir žiūri, ką jis daro kitaip. Jis juk turi tą patį, ką turiu ir aš, bet pas jį rezultatai yra geresni. Tai ką jis daro kitaip? Jeigu jis išmoko, tai ir aš galiu išmokti, nes jis taip pat negimė mokėdamas“, - savo požiūriu dalijasi R. Šumskaitė.

Kodėl verta būti pardavėja?

Paklausta, kodėl pasirinko šią sritį, R. Šumskaitė patikina, kad tai labai įdomu, nes čia yra daug pokyčių, kurie žavi mėgstančius permainas žmones. „Kaip pasitikrinti ar patinka pardavimai? Reikia paklausti savęs, ko bijai? Bijai siūlyti, eiti prie žmonių, skambinti? Aš dažnai girdžiu, kad bijau pardavinėti. Klausiu, kodėl? Sako, nes reikia siūlyti. Bet juk jei produktas „kalba už save“, tai tau nereikia nieko daryti. Tu apsikeiti informacija, palieki žmogų pagalvoti ir jis perka iš tavęs”.

Antrina ir R. Misevičienė: „Visų pirma atsakykite į klausimą, ar pokyčiai jums patinka? Nes tai nuolatinė dinamika. Reikia judėti, ieškoti, niekada nebus viskas taip, kad susidarai planą, pasieki komforto zoną ir viskas. Reikia nuolat judėti. Tai ir yra klausimai, ar noriu pokyčių, ar noriu keistis, ar noriu greito darbo? Gali būti nuomonių, kad pardavėjas turi parduoti produktus, kurių pats nenori, kad nori tik pakenkti. Todėl žmonėms gali atrodyti, kad tai yra prastas darbas, kas yra netiesa.“

„Kai žmonės sako, kad neturi darbo, tai aš sakau, kad visada reikia pardavėjų. Aš ir dabar žinau bent aštuonias įmones, kuriose reikia darbuotojų. Pardavimai atrodo labai sudėtingi. Pradžioje taip, bet vėliau kai tai tampa įdomu, atrandi kažką naujo. Tad jei tau patinka sėdėti vienoje vietoje ir nuolat daryti tą patį, pardavimai tau netinka“, - dvejojantiems, ar pardavimų profesija skirta jiems, pataria R. Šumskaitė.

Organizacija Talentų Karta startuoja su nauja programa „Pardavimų talentai“. Programa skirta tiems žmonėms, kurie nori suprasti, kokiais pardavėjais jie gali būti. Čia bus įdomu ir mamoms, ketinančioms grįžti į darbo rinką ir norinčioms save išbandyti. Per tris mėnesius 23-30 metų žmonės galės išbandyti save aibėje praktinių komandinių užduočių, išgirsti profesionalų atgalinį ryšį ir pasakyti, ar pardavimai skirti jiems. Negana to, kone trečdalis programos dalyvių turės galimybę įsidarbinti įmonėse, kurios daug dėmesio skiria pardavimams, turi teisingą požiūrį į juos, nori ugdyti savo darbuotojus.

Susipažinti ir užsiregistruoti į programą: www.talentukarta.lt