Negaliu užmigti: vertingi patarimai nesudedantiems bluosto

 (21)
Kodėl sutrinka saldus miegas? Kas kaltas? Kokios priežastys? Kaip galima tai pakeisti? Ką galima padaryti, kad savijauta būtų vėl puiki? Šie klausimai anksčiau ar vėliau žmogų „pasigauna“ gyvenimo kelyje ir primena, jog miegas yra vienas iš svarbiausių fiziologinių funkcijų, nuo kurios priklauso ir mūsų nuotaikos, ir darbo produktyvumas.
© Shutterstock nuotr.

Nuo ko sutrinka miegas?

Kas lemia pokyčius, jog ima blogėti miegas? Galimos priežastys:

1. Netinkama dienotvarkė: pamaininis darbas;

2. Piktnaudžiavimas kava;

3. Persivalgymas;

4. Miegojimas dieną;

5. Per šiltas oras miegamajame (kaip ir per šaltas) miego procesą sutrikdo;

6. Nuolatinis triukšmas;

7. Intensyvus sportas antroje dienos pusėje, ypač intensyvios vakarinės treniruotės;

8. Rūpesčiai. Kartais atrodo, jog nėra dėl ko nerimauti, bet miegas tampa negilus ir nebesuteikia reikiamo poilsio;

9. Organizmo perkrovimas veikla ir įspūdžiais;

10. Kūno organų veiklos sutrikimai;

11. Alkoholio ir stimuliantų vartojimas;

12. Emocinės krizės;

13. Stresas;

14. Hormoniniai svyravimai;

15. Per didelis aštrių prieskonių vartojimas;

16. Per dažnas ir besaikis TV žiūrėjimas bei kompiuteriai;

17. Gryno oro stoka. Buvimas patalpose skatina apatiją;

18. Fiziologija... Dažniau ši bėda aplanko meniškos prigimties, lieknus, aukštus, kūrybingus žmones;

19. Psichologinės priežastys;

20. Paveldėjimas. Genetika.

Kaip pažaboti problemą?

Vienas iš „naminių“ būdų yra aliejaus procedūra prieš miegą. Pusę stiklinės aliejaus pašildyti iki 40 laipsnių, juo ištrinti kūną ir palįsti po šiltu dušu ar pasinaudoti vonia ir bent dešimt minučių masažuoti odą. Likusio aliejaus nereikia nuplauti muilu, o tik nusišluostyti. Kitas būdas įveikti nemigą - 50–100 g. pušų pumpurų užplikyti 2 l vandens. Uždengtą indą 30 min. virinkite ant silpnos ugnies, perkoškite ir supilkite į vonią.

Padeda ir pieno produktai, kruopos ir šakniavaisiai. Verta valandą prieš miegą išgerti šilto pieno. Svarbi sąlyga – bandyti eiti miegoti tuo pačiu metu. Miegą galima pagerinti geriant vaistažolių arbatas iš valerijonų, apynių, sukatžolių. Ypač veiksminga apynių spurgų arbata (vieną šaukštą spurgų užpilti stikline verdančio vandens, šiltai palaikius po dešimties minučių reikia nukošti ir gerti prieš miegą vakare). Gali pagelbėti ir 2 arbatiniai šaukšteliai levandų žiedų, užpilti puodeliu verdančio vandens. Juos 10 minučių palaikius uždengtus ir nukošus reikia gerti kelis kartus per dieną. Taip pat kaip ir levandą, galima gerti ir melisą.

Kas tiki netradiciniu gydymo metodu, verta pasidomėti ir išbandyti vadinamąją kosmoenergetiką. Nuskambės gal ir juokingai, tačiau manau, kad tai tikrai veiksminga priemonė – tarkim, kitaip pasukti lovą (pasikeis magnetinio lauko veikimas). Miegui labai svarbi aplinka. Miegamasis turi būti tamsus, vėsus ir ramus. Padėti gali ir įvairūs koncentracijos ir atsipalaidavimo pratimai, knygos paskaitymas prieš užmiegant (atsakingai renkantis žanrą).

Namuose galima išbandyti kitą veiksmingą priemonę. Miegą gerina džiovintų obuolių ir jų žievelių arbata. Reikia apie 2 valgomuosius šaukštus žievelių užplikyti stikline vandens. Gerkite po stiklinę ryte ir vakare prieš valgį.

Žinoma, vaistinėse yra daug homeopatinių lašų, tačiau neišsiaiškinus miego sutrikimo kilmės priežasčių, manau, yra pavojinga „griebtis“ chemijos, nes prie jos gana greitai yra priprantama ir gali išsivystyti priklausomybė. Linkiu atrasti ir susigrąžinti, jei netyčia praradote savo ramų ir saldų miegą, natūraliomis sąlygomis ir būdais.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Nufilmavo, kaip vos neįvyko tragedija: BMW vairuotojo perėja nesulaikė (26)

Milimetras iki tragedijos – taip kraują stingdantį įrašą pavadino DELFI skaitytojas, pasidalijęs vaizdo įrašu, kuris dar kartą moko pėsčiuosius net ir per perėją eiti labai atsargiai.

Palygino prekės kainą skirtingose šalyse – skirtumas nustebino (196)

DELFI skaitytojas Vygandas pasidalijo su portalu savo atradimu – vyrą nustebino tai, kad už vieną prekę Lietuvoje jam tenka mokėti daugiau, nei Belgijoje, Vokietijoje ar Italijoje. „Malonu, kai prekybos centrai mus laiko labiau pasiturinčiais“, – ironizavo jis.

Lietuvi, atsipeikėk: jei nesituokia, nereiškia, kad paliks (83)

Kaip mes galime siekti tolerancijos „kitoms“ visuomenės grupėms, jei nesugebame toleruoti vienas kito? Tarp vyresnių žmonių nusistovėję stereotipai dusina kiekvieną iš mūsų, nes tobulų nėra. Stereotipai apie šeimą, vyriškus vyrus ir moteriškas moteris, vaikų kiekį ir pinigus.

DELFI skaitytojai užfiksavo: į Kauną sugrįžo sniegas (12)

Nors po savaitės jau sulauksime pirmosios pavasario dienos, žiema lengvai pasitraukti nenori – kaip pranešė DELFI skaitytojai Kaune, trečiadienio popietę laikinojoje sostinėje pasnigo.

Švęsdami 160-asias Įkūrėjo metines, skautai pasitiko saulę (5)

Jei šiandien gatvėje, darbovietėje ar mokykloje išvysite žmones, pasipuošusius skautiškais kaklaraiščiais, nenustebkite – taip vasario 22 d., skautų Įkūrėjo dieną mini viso pasaulio skautai. Tradiciškai šią dieną skautai visame pasaulyje pradeda kartu pasitikdami pirmuosius saulės spindulius. Ne išimtis – ir Lietuva, rašoma pranešime spaudai.