Negaliu užmigti: vertingi patarimai nesudedantiems bluosto

 (21)
Kodėl sutrinka saldus miegas? Kas kaltas? Kokios priežastys? Kaip galima tai pakeisti? Ką galima padaryti, kad savijauta būtų vėl puiki? Šie klausimai anksčiau ar vėliau žmogų „pasigauna“ gyvenimo kelyje ir primena, jog miegas yra vienas iš svarbiausių fiziologinių funkcijų, nuo kurios priklauso ir mūsų nuotaikos, ir darbo produktyvumas.
© Shutterstock nuotr.

Nuo ko sutrinka miegas?

Kas lemia pokyčius, jog ima blogėti miegas? Galimos priežastys:

1. Netinkama dienotvarkė: pamaininis darbas;

2. Piktnaudžiavimas kava;

3. Persivalgymas;

4. Miegojimas dieną;

5. Per šiltas oras miegamajame (kaip ir per šaltas) miego procesą sutrikdo;

6. Nuolatinis triukšmas;

7. Intensyvus sportas antroje dienos pusėje, ypač intensyvios vakarinės treniruotės;

8. Rūpesčiai. Kartais atrodo, jog nėra dėl ko nerimauti, bet miegas tampa negilus ir nebesuteikia reikiamo poilsio;

9. Organizmo perkrovimas veikla ir įspūdžiais;

10. Kūno organų veiklos sutrikimai;

11. Alkoholio ir stimuliantų vartojimas;

12. Emocinės krizės;

13. Stresas;

14. Hormoniniai svyravimai;

15. Per didelis aštrių prieskonių vartojimas;

16. Per dažnas ir besaikis TV žiūrėjimas bei kompiuteriai;

17. Gryno oro stoka. Buvimas patalpose skatina apatiją;

18. Fiziologija... Dažniau ši bėda aplanko meniškos prigimties, lieknus, aukštus, kūrybingus žmones;

19. Psichologinės priežastys;

20. Paveldėjimas. Genetika.

Kaip pažaboti problemą?

Vienas iš „naminių“ būdų yra aliejaus procedūra prieš miegą. Pusę stiklinės aliejaus pašildyti iki 40 laipsnių, juo ištrinti kūną ir palįsti po šiltu dušu ar pasinaudoti vonia ir bent dešimt minučių masažuoti odą. Likusio aliejaus nereikia nuplauti muilu, o tik nusišluostyti. Kitas būdas įveikti nemigą - 50–100 g. pušų pumpurų užplikyti 2 l vandens. Uždengtą indą 30 min. virinkite ant silpnos ugnies, perkoškite ir supilkite į vonią.

Padeda ir pieno produktai, kruopos ir šakniavaisiai. Verta valandą prieš miegą išgerti šilto pieno. Svarbi sąlyga – bandyti eiti miegoti tuo pačiu metu. Miegą galima pagerinti geriant vaistažolių arbatas iš valerijonų, apynių, sukatžolių. Ypač veiksminga apynių spurgų arbata (vieną šaukštą spurgų užpilti stikline verdančio vandens, šiltai palaikius po dešimties minučių reikia nukošti ir gerti prieš miegą vakare). Gali pagelbėti ir 2 arbatiniai šaukšteliai levandų žiedų, užpilti puodeliu verdančio vandens. Juos 10 minučių palaikius uždengtus ir nukošus reikia gerti kelis kartus per dieną. Taip pat kaip ir levandą, galima gerti ir melisą.

Kas tiki netradiciniu gydymo metodu, verta pasidomėti ir išbandyti vadinamąją kosmoenergetiką. Nuskambės gal ir juokingai, tačiau manau, kad tai tikrai veiksminga priemonė – tarkim, kitaip pasukti lovą (pasikeis magnetinio lauko veikimas). Miegui labai svarbi aplinka. Miegamasis turi būti tamsus, vėsus ir ramus. Padėti gali ir įvairūs koncentracijos ir atsipalaidavimo pratimai, knygos paskaitymas prieš užmiegant (atsakingai renkantis žanrą).

Namuose galima išbandyti kitą veiksmingą priemonę. Miegą gerina džiovintų obuolių ir jų žievelių arbata. Reikia apie 2 valgomuosius šaukštus žievelių užplikyti stikline vandens. Gerkite po stiklinę ryte ir vakare prieš valgį.

Žinoma, vaistinėse yra daug homeopatinių lašų, tačiau neišsiaiškinus miego sutrikimo kilmės priežasčių, manau, yra pavojinga „griebtis“ chemijos, nes prie jos gana greitai yra priprantama ir gali išsivystyti priklausomybė. Linkiu atrasti ir susigrąžinti, jei netyčia praradote savo ramų ir saldų miegą, natūraliomis sąlygomis ir būdais.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Vilniuje vėjo nuverstas medis sutraiškė užsieniečių išsinuomotą automobilį (60)

Vilniuje kelionė nuomotu automobiliu Izraelio piliečiams buvo itin nemaloni - didžiulis vėjas ant jų užvertė medį.

Vilniaus oro uoste – sumaištis: niekur tokios darbo kokybės neteko matyti (410)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytoja Vilma Balčiūnienė, šiuo metu esanti Vilniaus oro uoste. Jos teigimu, pastarajame šeštadienio rytą susidarė beviltiška padėtis.

Velykų rytą prie piliakalnio aptiko nematytą augalą: gamtininkė paaiškino, kas tai per rūšis (21)

Snieguotas Velykų rytas DELFI skaitytoją Laimą pradžiugino maloniu atradimu – prie piliakalnio Stirniuose moteris atkreipė dėmesį į jai nematytą augalą. Jį nufotografavusi, skaitytoja nuotrauka pasidalijo su DELFI, prašydama padėti išsiaiškinti jo rūšį.

Kaunietis apstulbo pamatęs, ką darbuotojai pridarė kaimyno koridoriuje (29)

Portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojai, gyvenantys Noreikiškėse, pasidalino nuotrauka, kurioje matosi, kaip kabelinės televizijos ir interneto paslaugas teikiančios įmonės darbuotojai atliko instaliacijos darbus jų namuose.

Priglaudžia gyvūnus, apie kuriuos kiti pamiršta: namais dalijasi su ožiuku ir vištomis (65)

„Trijuose paršeliuose“ gyvena gyvūnai, kurių baigtis – paskerdimas... Tai gyvūnai, išgelbėti iš didžiulių fermų arba smulkių ūkių, iš blogų gyvenimo sąlygų, buvę ligoti gyvūnai. Čia jie turi galimybę gyventi tokį gyvenimą, kokio vertas kiekvienas gyvūnas – laisvai judėti, mėgautis draugų kompanija, gauti skanaus ir kokybiško maisto, jausti tik rūpestį ir meilę, sulaukti gydymo susirgus. Deja, ūkiuose gyvūnai to patirti dažniausiai negali.