Negaliu užmigti: vertingi patarimai nesudedantiems bluosto

 (21)
Kodėl sutrinka saldus miegas? Kas kaltas? Kokios priežastys? Kaip galima tai pakeisti? Ką galima padaryti, kad savijauta būtų vėl puiki? Šie klausimai anksčiau ar vėliau žmogų „pasigauna“ gyvenimo kelyje ir primena, jog miegas yra vienas iš svarbiausių fiziologinių funkcijų, nuo kurios priklauso ir mūsų nuotaikos, ir darbo produktyvumas.
© Shutterstock nuotr.

Nuo ko sutrinka miegas?

Kas lemia pokyčius, jog ima blogėti miegas? Galimos priežastys:

1. Netinkama dienotvarkė: pamaininis darbas;

2. Piktnaudžiavimas kava;

3. Persivalgymas;

4. Miegojimas dieną;

5. Per šiltas oras miegamajame (kaip ir per šaltas) miego procesą sutrikdo;

6. Nuolatinis triukšmas;

7. Intensyvus sportas antroje dienos pusėje, ypač intensyvios vakarinės treniruotės;

8. Rūpesčiai. Kartais atrodo, jog nėra dėl ko nerimauti, bet miegas tampa negilus ir nebesuteikia reikiamo poilsio;

9. Organizmo perkrovimas veikla ir įspūdžiais;

10. Kūno organų veiklos sutrikimai;

11. Alkoholio ir stimuliantų vartojimas;

12. Emocinės krizės;

13. Stresas;

14. Hormoniniai svyravimai;

15. Per didelis aštrių prieskonių vartojimas;

16. Per dažnas ir besaikis TV žiūrėjimas bei kompiuteriai;

17. Gryno oro stoka. Buvimas patalpose skatina apatiją;

18. Fiziologija... Dažniau ši bėda aplanko meniškos prigimties, lieknus, aukštus, kūrybingus žmones;

19. Psichologinės priežastys;

20. Paveldėjimas. Genetika.

Kaip pažaboti problemą?

Vienas iš „naminių“ būdų yra aliejaus procedūra prieš miegą. Pusę stiklinės aliejaus pašildyti iki 40 laipsnių, juo ištrinti kūną ir palįsti po šiltu dušu ar pasinaudoti vonia ir bent dešimt minučių masažuoti odą. Likusio aliejaus nereikia nuplauti muilu, o tik nusišluostyti. Kitas būdas įveikti nemigą - 50–100 g. pušų pumpurų užplikyti 2 l vandens. Uždengtą indą 30 min. virinkite ant silpnos ugnies, perkoškite ir supilkite į vonią.

Padeda ir pieno produktai, kruopos ir šakniavaisiai. Verta valandą prieš miegą išgerti šilto pieno. Svarbi sąlyga – bandyti eiti miegoti tuo pačiu metu. Miegą galima pagerinti geriant vaistažolių arbatas iš valerijonų, apynių, sukatžolių. Ypač veiksminga apynių spurgų arbata (vieną šaukštą spurgų užpilti stikline verdančio vandens, šiltai palaikius po dešimties minučių reikia nukošti ir gerti prieš miegą vakare). Gali pagelbėti ir 2 arbatiniai šaukšteliai levandų žiedų, užpilti puodeliu verdančio vandens. Juos 10 minučių palaikius uždengtus ir nukošus reikia gerti kelis kartus per dieną. Taip pat kaip ir levandą, galima gerti ir melisą.

Kas tiki netradiciniu gydymo metodu, verta pasidomėti ir išbandyti vadinamąją kosmoenergetiką. Nuskambės gal ir juokingai, tačiau manau, kad tai tikrai veiksminga priemonė – tarkim, kitaip pasukti lovą (pasikeis magnetinio lauko veikimas). Miegui labai svarbi aplinka. Miegamasis turi būti tamsus, vėsus ir ramus. Padėti gali ir įvairūs koncentracijos ir atsipalaidavimo pratimai, knygos paskaitymas prieš užmiegant (atsakingai renkantis žanrą).

Namuose galima išbandyti kitą veiksmingą priemonę. Miegą gerina džiovintų obuolių ir jų žievelių arbata. Reikia apie 2 valgomuosius šaukštus žievelių užplikyti stikline vandens. Gerkite po stiklinę ryte ir vakare prieš valgį.

Žinoma, vaistinėse yra daug homeopatinių lašų, tačiau neišsiaiškinus miego sutrikimo kilmės priežasčių, manau, yra pavojinga „griebtis“ chemijos, nes prie jos gana greitai yra priprantama ir gali išsivystyti priklausomybė. Linkiu atrasti ir susigrąžinti, jei netyčia praradote savo ramų ir saldų miegą, natūraliomis sąlygomis ir būdais.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Vilnietis pasipiktinęs: kas rytą Antakalnyje – tas pats nemalonus vaizdas (94)

Norėjau pasidalinti informacija apie problemas Antakalnyje. Konkrečiai vienoje vietoje – P. Vileišio gatvėje, kuri yra judri, ypač rytais ir vakarais.

Man irgi 25-eri – uždirbu tikrai ne 500 eurų (94)

„Man 25-eri, baigiau universitetą, pasirinkau neemigruoti ir dirbu Lietuvoje. Dviejuose darbuose, kurių bendros pajamos siekia 500 eurų į rankas“, – savo laiške „Atsipeikėkite: papasakosiu, kaip gyvena ir kiek uždirba 25-mečiai Lietuvoje“ rašė DELFI skaitytojas. Autoriaus mintys pasirodė artimos ne vienam – diskusijų skiltyje daugybė žmonių diskutavo apie atlyginimo dydį ir galimybes Lietuvoje. Vis dėlto, kai kuriuos išsakyti nusiskundimai nustebino – pasak jų, jie gyvena visai kitaip.

Pasimetusius turistus Kaune matantis vyras turi pasiūlymą miesto valdžiai (12)

Į portalą „Kas vyksta Kaune“ parašė miesto gyventojas Dainius. Jis turi idėją, kaip svetingiau pasitikti Kauno svečius, važiuojančius iš oro uosto viešuoju transportu bei kaip sudaryti geresnį pirmąjį įspūdį turistams apie Laikinąją sostinę.

Dvyliktokas pasakė tai, ko mokiniai nenori girdėti: 3 priežastys, kodėl jums nereikia vasaros atostogų (331)

Ne kartą nusišypsojau socialiniame tinklalapyje „Facebook“ perskaitęs mokinių skelbiamus įrašus, kuriuose jie skundžiasi dėl dviem savaitėmis sutrumpintų vasaros atostogų. Kokie jų pateikiami argumentai? „Ir taip užduoda daug namų darbų“, „Mokykla moko daug nereikalingų dalykų, todėl žlugdo talentus“, „Užsienyje viskas kitaip“. Išdrįsti pasakyti, kad šie argumentai turi bent minimalią vertę, būtų nusikaltimas.

Nepamirštama kelionė traukiniu: turėjo važiuoti į Šiaulius, nes neatsidarė durys (38)

Saulėtą penktadienio, kovo 24-osios pavakarę, mano mama, jau gana garbaus amžiaus ponia, po viešnagės pas anūką Vilniuje nusprendė namo į Kėdainius grįžti naujuoju, moderniuoju, Lietuvos geležinkelių išliaupsintu keleiviniu traukiniu „Vilnius-Klaipėda“. 17 val. atvykusi į stotį bilietų į 17.45 val. išvykstantį traukinį jau negavo.