Negaliu užmigti: vertingi patarimai nesudedantiems bluosto

 (21)
Kodėl sutrinka saldus miegas? Kas kaltas? Kokios priežastys? Kaip galima tai pakeisti? Ką galima padaryti, kad savijauta būtų vėl puiki? Šie klausimai anksčiau ar vėliau žmogų „pasigauna“ gyvenimo kelyje ir primena, jog miegas yra vienas iš svarbiausių fiziologinių funkcijų, nuo kurios priklauso ir mūsų nuotaikos, ir darbo produktyvumas.
© Shutterstock nuotr.

Nuo ko sutrinka miegas?

Kas lemia pokyčius, jog ima blogėti miegas? Galimos priežastys:

1. Netinkama dienotvarkė: pamaininis darbas;

2. Piktnaudžiavimas kava;

3. Persivalgymas;

4. Miegojimas dieną;

5. Per šiltas oras miegamajame (kaip ir per šaltas) miego procesą sutrikdo;

6. Nuolatinis triukšmas;

7. Intensyvus sportas antroje dienos pusėje, ypač intensyvios vakarinės treniruotės;

8. Rūpesčiai. Kartais atrodo, jog nėra dėl ko nerimauti, bet miegas tampa negilus ir nebesuteikia reikiamo poilsio;

9. Organizmo perkrovimas veikla ir įspūdžiais;

10. Kūno organų veiklos sutrikimai;

11. Alkoholio ir stimuliantų vartojimas;

12. Emocinės krizės;

13. Stresas;

14. Hormoniniai svyravimai;

15. Per didelis aštrių prieskonių vartojimas;

16. Per dažnas ir besaikis TV žiūrėjimas bei kompiuteriai;

17. Gryno oro stoka. Buvimas patalpose skatina apatiją;

18. Fiziologija... Dažniau ši bėda aplanko meniškos prigimties, lieknus, aukštus, kūrybingus žmones;

19. Psichologinės priežastys;

20. Paveldėjimas. Genetika.

Kaip pažaboti problemą?

Vienas iš „naminių“ būdų yra aliejaus procedūra prieš miegą. Pusę stiklinės aliejaus pašildyti iki 40 laipsnių, juo ištrinti kūną ir palįsti po šiltu dušu ar pasinaudoti vonia ir bent dešimt minučių masažuoti odą. Likusio aliejaus nereikia nuplauti muilu, o tik nusišluostyti. Kitas būdas įveikti nemigą - 50–100 g. pušų pumpurų užplikyti 2 l vandens. Uždengtą indą 30 min. virinkite ant silpnos ugnies, perkoškite ir supilkite į vonią.

Padeda ir pieno produktai, kruopos ir šakniavaisiai. Verta valandą prieš miegą išgerti šilto pieno. Svarbi sąlyga – bandyti eiti miegoti tuo pačiu metu. Miegą galima pagerinti geriant vaistažolių arbatas iš valerijonų, apynių, sukatžolių. Ypač veiksminga apynių spurgų arbata (vieną šaukštą spurgų užpilti stikline verdančio vandens, šiltai palaikius po dešimties minučių reikia nukošti ir gerti prieš miegą vakare). Gali pagelbėti ir 2 arbatiniai šaukšteliai levandų žiedų, užpilti puodeliu verdančio vandens. Juos 10 minučių palaikius uždengtus ir nukošus reikia gerti kelis kartus per dieną. Taip pat kaip ir levandą, galima gerti ir melisą.

Kas tiki netradiciniu gydymo metodu, verta pasidomėti ir išbandyti vadinamąją kosmoenergetiką. Nuskambės gal ir juokingai, tačiau manau, kad tai tikrai veiksminga priemonė – tarkim, kitaip pasukti lovą (pasikeis magnetinio lauko veikimas). Miegui labai svarbi aplinka. Miegamasis turi būti tamsus, vėsus ir ramus. Padėti gali ir įvairūs koncentracijos ir atsipalaidavimo pratimai, knygos paskaitymas prieš užmiegant (atsakingai renkantis žanrą).

Namuose galima išbandyti kitą veiksmingą priemonę. Miegą gerina džiovintų obuolių ir jų žievelių arbata. Reikia apie 2 valgomuosius šaukštus žievelių užplikyti stikline vandens. Gerkite po stiklinę ryte ir vakare prieš valgį.

Žinoma, vaistinėse yra daug homeopatinių lašų, tačiau neišsiaiškinus miego sutrikimo kilmės priežasčių, manau, yra pavojinga „griebtis“ chemijos, nes prie jos gana greitai yra priprantama ir gali išsivystyti priklausomybė. Linkiu atrasti ir susigrąžinti, jei netyčia praradote savo ramų ir saldų miegą, natūraliomis sąlygomis ir būdais.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Mergaičių elgesys pradžiugino Ukmergės policiją: esame sužavėti jų poelgiu (58)

Norime papasakoti apie gražų dviejų mergaičių poelgį. Vakar maždaug 10 metų mergaitės į Policijos komisariatą atnešė vyrišką piniginę, tikėdamosios, kad pareigūnai padės nustatyti savininką.

Prašo padėti susirasti darbą: esame jauna šeima ir mums labai trūksta pinigų (128)

Pamačiusi darbo (darbo, o ne pašalpos) maldaujančių žmonių prašymus, dažnai atkreipdavau dėmesį ir aš. Ir visuomet apimdavo toks nenusakomas nesmagumo jausmas. Kokioje beviltiškoje situacijoje turėjo atsidurti toks žmogus, kad viešai atvertų savo žaizdas? Dabar pati savo kailiu suprantu, kad tai padaryti nėra lengva.

Kino seansas po atvirumi dangumi virto chaosu: pirkę bilietus žiūrovai neįleisti (42)

Trečiadienio vakare į Valdovų rūmų kiemelyje rodytą filmą norėję patekti kino mėgėjai liko skaudžiai nusivylę. Nepaisant didžiulių eilių, bilietų buvo parduota dvigubai daugiau ir daugelis net nepamatė filmo – jiems tiesiog nebeliko vietų.

Kur slypi mokinių ugdymo prastų rezultatų šaknys – ar tikrai kalti tik mokytojai? (95)

Prieš savaitę vykęs Lietuvos Respublikos Vyriausybės Ministro Pirmininko Sauliaus Skvernelio ir šalies švietimo profesinių sąjungų susitikimas atgaivino diskusijas apie moksleivių ugdymo kokybę.

Rainiukui neliko vietos buvusių šeimininkų namuose ir širdyje – vėl ieško namų (15)

Tokius pagalbos prašymus dėti sunkiausia, nes net nežinai nuo ko pradėti ir kaip rašyti, kad prisibelstum į kažkieno širdį.