Tačiau tai, ką matome vitrinose, – jau galutinis pasiruošimo šventei etapas. Prekybininkai pradeda ruoštis jau sausio mėnesį, kai vyksta į kalėdines parodas pasisemti minčių ir idėjų būsimoms Kalėdoms. Tad jei dar nesuskubote pasipuošti savo namų, kviečiame ir Jus pasigrožėti pasaulinėmis Kalėdinėmis tendencijomis, bei galbūt ir į savo namus pakviesti naujausių kalėdinių madų dvasią.

Kalėdinių tendencijų kūrėjai patys pripažįsta, kad po madingiausiais ir moderniausiais dalykais visuomet ieško prasmės, ieško jų ištakų bei to, kas asmeniškai paliestų kiekvieną – tai, kas žmogui artima, miela, jautru. Visose srityse – ar tai būtų drabužių mados, ar menas, ar architektūra, baldų ar daiktų dizainas – vyrauja panašios tendencijos, kurios nukreipia mus į praėjusias epochas, stilius, kurie suformavo mūsų dabartinį pasaulį. Jų pagrindinės charakteristikos įkvepia kūrėjus naujiems, individualiems, ir kūrybiškiems darbams.

Šių metų tendencijas Frankfurto parodų dizaineriai, atrenkantys tai, kas madingiausia iš viso pasaulio dizainerių, tai, ką jie sukūrė gražiausio, suskirstė į keturias kryptis ir pavadino jas „Švelnumo poema“, „Ode mistikai“, „Keistumo dienoraščiu“ bei „Himnu išradingumui“. Visos kryptys yra charakteringos ir turi savo ryškius bruožus, tačiau tuo pačiu turi vieną bendrą bruožą – kiekviena turi savo pasakojimą, kuris įkvepia, pakylėja mus aukščiau nuo kasdienybės.

„Švelnumo poema“

Šios tendencijos pagrindinė idėja yra švelnus moteriškumas, slypintis po šiuolaikiškumo skraiste. Tai nostalgiški nėriniai, srūvantys prisiminimų vaizdai atsiskleidžiantys švelniame šviesos ir šešėlių žaisme. Šis subtili ir gyvybinga atmosfera su pastelinių ir neutralių spalvų palete sukuria šiuolaikišką prisilietimą. Ieškoma to, kas pakylėja mūsų sielą, sukelia prisiminimus ar šiaip sukuria jautrius vaizdus. Perlamutrinio stiklo blyksniai, ištirpstantys ar švelniai apgaubti miglos daiktai, vaiskios medžiagos sukuria sustojusio skubėjimo įspūdį. Šilti odos spalvos atspalviai, balta, pastelinė mėlyna, švelnūs pilkos atspalviai kuria subtilią atmosferą.

Sidabro bei aukso niuansai sukuria šiuolaikišką pojūtį šioje trapioje atmosferoje. Romantiški sodai, gamtinė medžiaga, ranka rašyti laiškai, paauksuotas popierius, smuiko raktai, vabzdžiai, plunksnos ir įvairios gėlės atsiranda kaip visiškai pamirštų laikų prisiminimai. Visa tai jungiama su subtiliomis, organinėmis formomis, norint sukurti menišką visumą. Kruopščiai atrinktos siuvinėtos gėlės, gražūs nėriniai, ažūrinės medžiagos dera su aukso ir sidabro blizgesiu, kristalais, šerkšnu, apšarmojimu ir pūslėtu paviršiumi. Skaidrūs, peršviečiami ar migloti vaizdai sukuria jautrią, intymią iliuziją – tarsi plaukiančią, virpančią ir kartu neryškią, lyg iš kito pasaulio.

„Odė mistikai“

Šis stilius savo idėjas įgijo iš romantinės literatūros epochos, ir, derindamas pasakas, fantazijas ir poeziją, sukuria stebuklingą, mistišką dekoratyvinį stilių. Tai magijos pasaulis – dramatiškas, aistringas, mįslingas. Tamsūs apniukę tonai ištrina ribas tarp realybės ir sapnų. Šio stiliaus charakteris grėsmingas, ypač natūralus, pilnas nepasotinamos aistros ir dramatiškumo.

Emocingumas ir individualumo siekis sutelkia dėmesį į pasąmonę bei simboliką. Mistiniai atspalviai nuo juodos, pilkos, iki įvairių atspalvių rudos sukuria nakties sceną, kuri stebuklingai pavirsta tikrove. Šilti aukso tonai sukuria dekoratyvų paslaptingą blizgesį, o temperamentinga raudona pabrėžia aistros jėgą. Turtingas vaizduote, ekspresyvus, pilnas istorinių, pasakų bei mistinių simbolių šis paslaptingas ir ilgesingas pasaulis jungia aukščiausio lygio prabangą su kasdienybe taip sukurdamas neįprastą, žavintį ir efektingą įvaizdį.

Akį traukiantys dekoratyvūs kristalai sukuria iliuziją, lyg jie galėtų būtų tiek modernaus dizaino, tiek istorinė relikvija. Itin dekoratyvios blizgios ir žaižaruojančio medžiagos dera kartu su veidrodžiais, paveikslais, ypač laiko pažymėtomis senomis fotografijomis, nusitrynusiais dažais. Modernumas pabrėžiamas derinant stiklo elementus, karoliukais ar žvyneliais siuvinėtus daiktus su tokiomis kasdieniškomis medžiagomis kaip džinsas.

„Keistumo dienoraštis“ yra įkvėptas skirtingų šiuolaikinio meno šakų, rodo dekoratyvų požiūrį į tai, kas nustebina savo humoro jausmu ir tuo pačiu pabrėžia individualumą. Išskirtinis, neįprastas, kitoks – šis labai originalus stilius negali būti apibrėžtas standartinėmis kategorijomis. Neįprastos spalvų kombinacijos – nuo ryškiai oranžinės, kreminės rudos, švelniai rausvos, šaltos mėtinės ir tamsiai violetinės – yra skiriamasis šios tendencijos bruožas. Tačiau neutralūs įvairių atspalvių pilkos tonai sušvelnina šį ryškų ir kontrastingą spalvų derinį, sumažina jo intensyvumą. Toli nuo kasdienio pasaulio ekscentriškumas, netikėtumas ir improvizacijos susitinka šiame stiliuje su kūrybiška energija. Teptuko potėpiai, purškiamų dažų žymės, grafiti – visa tai tarnauja kaip įkvepiančios idėjos.

Dauguma motyvų yra lyg piešti paveiksliukai, su dėmesį atkreipiančiomis spalvas skiriančiomis linijomis. Naudojami paviršiai yra raibuliuojantys, raibi, margi, dauguma padengti ryškiu įvairiaspalviu reljefiniu paviršiumi. Tokios medžiagos kaip PVC ar laminuoti paviršiai sukuria laukinę, pilną spalvų ir tarsi sproginėjančią aplinką. Šiuolaikiškumo žinutę siunčia ypač kruopščiai nupiešti piešiniai, siuvinėtos detalės, aplikacijos, tipografiniai bei skaitmeniniai spaudiniai.

„Himnas išradingumui“ sujungia avangardinį požiūrį su tradiciniais amatais, tradicinėmis medžiagomis bei rankdarbiais. Juk kai mes žiūrime į savo istoriją, kilmę bei šaknis, pradedame labai vertinti rankų darbą. Tad visos kūrybinės pastangos sutelkiamos į rankomis pagamintas medžiagas, formas, rankų darbo technikas, gamybos būdus, kilusius tiek savo šalyje, tiek atėjusias iš kitų kultūrų.

Pagrindinės šios krypties charakteristikos yra išskirtinės žinios bei nepakartojami rankų darbo gaminiai. Tarsi priešprieša šiam stilingam pasauliui, siūloma rafinuotai sujungti tradicinius ir modernius aspektus. Emocinga kelionė tarp įvairių stilių elementų nustebina netikėta lytėjimu apčiuopiama įvairove, kurią lydi ir prislopinta spalvų paletė, susidedanti iš natūralių vilnos spalvų, sizalio, šiferio pilkumo, garstyčių, pilkai žalios, vyno spalvos raudonumo spalvų. Labai aiškūs šios tendencijos pavyzdžiai yra paveikslai iš vilnos, nepaprastos gėlių struktūros, kutai bei ilgų plaukų įvaizdis, išsiblaškymas pasireiškiantis sąmoningu netvarkingumu.

Etniniai ir folkloro motyvai jungiami su abstrakčiais ir grafiniais raštais, kurie kartu meniškai pritaikomi aukštos kokybės medžiagoms: keramikai, medžiui, metalui, odai. Sudėtingi eksperimentiniai formų, medžiagų ir spalvų mišiniai perduoda kultūrų susimaišymą bei pabrėžia kiekvieno dizainerio individualumą.

Lietuvos nacionalinės floristų asociacijos vardu gražių Jums švenčių linki prezidentė Ieva Kupčinskienė.