Matematikai tarėsi, kaip mokyti ir mokytis

 (1)
Mokytojo lyderystė siekiant kiekvieno mokinio pažangos: būtinybė ar privilegija? Tą aiškinosi Kelmės rajono mokyklų matematikos mokytojai ir svečiai, gausiai susirinkę diskusijai Tytuvėnų gimnazijoje spalio 28 dieną į metodinį renginį „Matematikos mokymo ir mokymosi sunkumai. Gerosios patirties sklaida“.

Dalykų mokytojų metodinės dienos – tai vienos dienos konferencinio tipo renginiai, skirti mokytojams, kurie nori susipažinti su ugdymo turinio naujovėmis, pasidalinti gerąja darbo patirtimi. Tokių tikslų siekė ir Kelmės rajono mokyklų matematikos pedagogai bei svečiai, pakviesti dalyvauti renginyje Kelmės rajono savivaldybės suaugusiųjų mokymo centro, profesinio informavimo konsultantės metodininkės S. Urbutienės ir Tytuvėnų gimnazijos pavaduotojos Z. Vozbinienės.

Tądien renginį pradėjo Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė L. Švilpienė. Kūrybinga pedagogė su keliais III g b klasės mokiniais - E. Banaityte, A. Vaicekauskaite ir D. Jurkaičiu - šauniai suorganizavo dalyviams protmūšį, t.y. konkursą "Išmanieji matematikos mokytojai". Metodinės dienos dalyviai ne tik smagiai dirbo komandose, patys išbandydami darbo grupėse metodą, bet ir pasitikrino savo žinias, praktinius gebėjimus.

Ne vien malonioji dalis domino susirinkusiuosius. Teko spręsti labai aktualias problemas ir jau paminėtą dilemą, t.y. ar mokinio pažanga ugdymo procese yra būtinybė, o gal tai tik privilegija? Gimnazijos psichologė R. Pažarauskienė supažindino visus dalyvius su matematikos mokymo(si) sunkumais ir pateikė išsamią informaciją ne tik apie statistinius įvairių atliktų tyrimų duomenis Lietuvoje ir užsienyje, bet ir siūlė, kaip galima spręsti iškilusias problemas.

Kad nenusimintų mokytojai dėl visų rūpesčių ugdymo procese, renginio metu visus konferencijos dalyvius privertė šypsotis matematikos vyresnysis mokytojas R. Varpiotas, įdomiai skaitęs pranešimą apie matematinius intarpus pamokose. Pamokęs, kaip kinai daugina, pajuokavo lygindamas, jog lietuvaičių sistema yra lengvesnė. Kolegos pasisakymus įvairiais pavyzdžiais ir darbų duomenų baze papildė gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė J. Aksamatauskienė, kurios teigimu „tinkamai ir saikingai naudojami matematiniai intarpai pamokose skatina mokinių kūrybiškumą, įžvalgą bei motyvaciją“. Parodyti pavyzdžiai, supažindintos mokomosios programos įkvėpė konferencijos dalyvius pagal galimybes bandyti paįvairinti savo pamokas.

Metodinėje dienoje dalyvavo viešnia iš Raseinių rajono Šiluvos vidurinės mokyklos - matematikos vyresnioji mokytoja L. Zaleckienė, kuri taip pat visus dalyvius pamalonino pasidalijusi savo darbo gerąja patirtimi, skaitydama pranešimą „Didaktinių žaidimų panaudojimas matematikos pamokose 5 ir 6 kl.“. Kolegos susipažino su matematiniu „loto“, „domino“ ir kitais didaktiniais žaidimais, kurie leidžia pamokos metu mokiniams pritaikyti užduočių diferencijavimą pagal pastarųjų gebėjimus.

Kelmės rajono Tytuvėnų jaunimo mokyklos matematikos vyresnioji mokytoja B. Daubaraitė salės dalyvių dėmesį prikaustė savo „gyvu“ ir nepakartojamu pranešimu: „Mokymas Vokietijoje - įspūdžiai po ką tik vykusios komandiruotės“. Visi sužavėti klausėsi lektorės pasakojimo, kaip mokiniai mokosi Berlyne ir kokia mokymo ir ugdymo proceso kaita būtų tikslinga ir Lietuvos mokykloms. Abejingų šis pranešimas nepaliko; kilo audringos diskusijos apie mokymo procesą, apie visas „už“ ir „prieš“ galimybes.

Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė N. Girkantienė pasidalino su rajono mokytojais savo darbo patirtimi, patarimais bei pavyzdžiais, kaip ji organizuoja veiklą savo pamokose, kokius darbo ir vertinimo metodus taiko ir koks yra efektyvus, mokytojos manymu, mokymas(is). Pedagogė taip pat pasidalino baigiamųjų egzaminų rūpesčiais ir problemomis, kartu ieškodama galimų sprendimų kelių.

Kelmės rajono savivaldybės administracijos, švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė I. Janušienė apibendrino „PUPP“ rezultatus ir analizavo galimas priežastis. Puikiai išmananti, kaip reikia motyvuoti mokinius, p. Irena nustebino ir mokytojus savo puikiais paprastais ir praktiniais, veiksmingais patarimais, kaip reikia „mikliai atsigauti“ po nuovargio ir vėl aktyviai, su naujų jėgų antplūdžiu, kibti į darbus. Jos pamokyti ir padarę pedagoginę pertraukėlę, konferencijos dalyviai po visų pranešimų aplankė Tytuvėnų bažnyčios architektūrinį ansamblį, su kurio istorija supažindino M. Žukauskaitė, mielai aprodydama ne tik pastatus, bet ir atsakydama į smalsuolių klausimus.

Į klausimą, ar mokytojo lyderystė ir pagalba siekiant kiekvieno mokinio pažangos, yra ugdymo procese būtinybė ar privilegija, vienareikšmiško atsakymo, deja, nėra... nes: mokinio pažanga matuojama ne vien tik pažymiu ar gera nuotaika ir savijauta pamokų metu, bet lemiamasis faktorius, ko gero, išlieka savimotyvacija plačiąja prasme.

Autorė: J. Aksamatauskienė, Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Londone gyvenanti lietuvė: belieka džiaugtis, kad tuo metu buvau kitur (13)

Sveiki, esu Karolina Tišikaitė, žurnalistikos studentė Roehamptono universitete. Šiandien aplankiau vietą, kur užvakar įvyko teroristinė ataka. Norėjau pasidalinti, kaip mano nuomone Londono žmonės reaguoja į šiuos baisius įvykius. Nuotraukos fotografuotos vakar, apie 15 val. dienos (Anglijos laiku).

Moteris ne juokais pratrūko: kviečiu visus kauniečius pasivažinėti „linksmaisiais kalneliais“ (17)

Anksčiau dažną Kauno miesto gyventoją neramindavo duobėtos gatvės. Šiuo metu ši opi dilema beveik išspręsta – gatvių remonto darbai jau kurį laiką įgavę pagreitį. Tačiau, kaip sakoma, „bėda po vieną nevaikšto“. Taip nutiko ir šiuo atveju. Portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė skaitytojos Agnės žinia apie prastą automobilių stovėjimo aikštelės, esančios greta parduotuvės „Trys berželiai“, (Taikos pr. 113) būklę.

Liko sužavėta: taip turėtų dirbti kiekvienas valstybei tarnaujantis žmogus... (9)

Į Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą atkeliavo padėka Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos 4-osios komandos ugniagesiams gelbėtojams. Ją atsiuntė Kaune į nelaimę patekusi vairuotoja Laura Radzevičiūtė: „Noriu pasidžiaugti Kauno ugniagesių darbu, operatyvumu, gebėjimu padėti žmogui ištikus nelaimei ir, svarbiausia, ne biurokratiniu, o žmogišku ir atsakingu požiūriu į atliekamą darbą ir į besikreipiantį žmogų.“

Balsuok! Mokiniai įamžino Lietuvos kraštovaizdį! (5)

Kovo pradžioje DELFI Pilietis kartu su Vilniaus kolegijos Agrotechnologijų fakultetu pakvietė moksleivius dalyvauti konkurse ir siųsti savo kūrinius. Kviečiame balsuoti už Jums labiausiai patinkantį mokinių atsiųstą darbą, kuriuo buvo siekiama atkreipti dėmesį į kraštovaizdį kaip gamtos vertybę, kurią privalome išsaugoti ateities kartoms!

Feisbuką apskriejo vaizdo įraše įamžintas Vilniaus kelininkų darbas (38)

Šią savaitė feisbuką apskriejo odontologo Artur įamžintas vaizdo įrašas – jame matyti, kaip vieną Vilniaus gatvę remontuojantys kelininkai tai daro itin originaliai. Užpildę duobes asfaltu, darbuotojai tiesiog kojomis patrypčioja, kad jis tolygiai uždengtų ertmę. Toks vaizdelis itin nustebino vilniečius – vaizdo įrašu pasidalijo beveik 3 tūkst. žmonių, o jį komentavę žmonės stebėjosi tokiu kelininkų darbu. „Grindos“ atstovai kelininkų elgesiu susirūpino, tačiau nurodė, kad suslėgti naudojamo asfalto specialia kelininkų technika nereikia.