Kadangi projekto „Kuriame Respubliką“ pagrindinis tikslas buvo sutelkti mokyklos ir vietos bendruomenę, tad šiai dienai mokiniai ruošėsi iš anksto ir atsakingai. Pradžioje projekto dalyviai parengė lankstinukus su informacija apie Bendruomenės dieną ir išdalino ne tik Mastaičių pagrindinės mokyklos mokiniams, tėvams, bet ir kitiems Mastaičių gyventojams. Tad visi Mastaičių bendruomenės nariai buvo pakviesti dalyvauti Bendruomenės dienoje.

Išaušus ilgai lauktai, nors ir truputėlį apsiniaukusiai dienai, mokiniai jau anksti ryte sugūžėjo į mokyklos vidinį kiemelį. Visi nekantriai šurmuliavo, ruošėsi ilgai planuotam renginiui. Mokiniai vis nerimavo ir klausinėjo, ar tikrai susirinks ne tik mokiniai, bet ir kiti bendruomenės nariai. Tačiau jų nerimas buvo be reikalo. Į šventę susirinko, kad ir nelabai gausiai, bet puikiai nusiteikę bendruomenės nariai.

Taigi, šventė prasidėjo Mastaičių pagrindinės mokyklos mergaičių šokiu – „flashmobu“. Vadovaujamos puikiai nusiteikusios, energingos kūno kultūros mokytojos L. Kimantienės, mergaitės savo energija užkrėtė ir kitus renginio dalyvius. Vietoje nenustygo ir pagal muziką judėjo ir nešokantys mokiniai.

Pradžioje pasirodė „Kūrybinių partnerysčių“ projekte dalyvavę mokiniai. 4 klasės mokiniai ir jų mokytoja B. Jasinskienė su kuriančia praktike muzikologe L.Šarkaite gilinosi į tradicinių lietuvių švenčių šventimo tradicijas. Kadangi tik prieš savaitę buvo Sekminės, tai ir savo improvizuotą pasirodymą jie skyrė šiai šventei prisiminti.

Klasės mokinių pasirodymas prasidėjo tradicinio instrumento - sekminių ragelio – garsais. Vaikai išmoko groti ir kitais tradiciniais lietuviškais instrumentais: skudučiais, kanklėmis, būgnu. Atviroje erdvėje autentiškai nuskambėjo sudainuotos piemenėlių dainos. Vaikams rodomas šokis patiko ir žiūrovams.

5 klasės mokiniai su kuriančiu praktiku architektu E. Minkevičiumi papasakojo, kaip jiems sekėsi kurti per lietuvių kalbos pamokas spektaklį, įvairius vizualinius objektus ir pakvietė visus žiūrovus pasižiūrėti jų sukurtų dekoracijų kūrybinėse dirbtuvėse. 8 klasės mokiniai su kuriančiu praktiku muziku V. Dieniniu projekto metu daug eksperimentavo su garsais, mokėsi įsiklausyti ir išgirsti draugą, prie jo prisijungti su savo improvizacija, kurti kartu.

Renginio metu aštuntokai pademonstravo kūrybiškumą grodami įvairiais instrumentais. Jie muzikavimui pasirinko netradicinius šiuolaikinius instrumentus – „bumvokerius“, t.y. spalvotas lazdas garsams išgauti. Jų atliekami kūriniai mokinių buvo sutikti garsiais plojimais. Pabaigoje visų trijų projekte dalyvavusių klasių mokiniai su praktikais pakvietė prie jų prisijungti ir ritmuojant judėti „meditaciniu“ ratu. Ritmui sukurti mokiniai panaudojo akmenėlius, lazdeles ar tiesiog plojo.

Vėliau vyko kūrybinės dirbtuvės. Jų metu projekte dalyvavusios klasės visus bendruomenės narius įtraukė į kūrybines veiklas. Demonstravo žiūrovams, kaip groti stiklinėmis taurėmis panaudojant vandenį, iš dėžučių ir vielos darė garso dėžutes, iš daržovių gamino muzikos instrumentus. Visi susidomėję galėjo pasimokyti groti muzikinėmis lazdomis. Susidomėjusiems žiūrovams mokiniai ne vieną kartą suvaidino savo sukurtą spektaklį mitologine tema, kuriam patys pagamino lėles ir dekoracijas. Jiems padėjo ir palaikė lietuvių kalbos mokytoja I.Valutkevičienė. I

š panaudotų indelių norintys galėjo pasigaminti „kalbančią vištą“. Muzikos studijoje galėjo pagroti skudučiais, išmoko tautinių žaidimų ir šokių, dainų. Turbūt populiariausia buvo architektūros studija. Ant iš anksto pagaminto miesto plano, mokiniai galėjo pastatyti savo sukurtus namų maketus. Įvairių namų miestas traukė akį savo spalvingumu ir dekoratyvumu, atskleidė, kokie kūrybiški gali būti mokiniai.

Po kultūrinės renginio dalies visa bendruomenė buvo pakviesta į mokyklos stadioną. Net saulė pasirodė iš už debesų, prisidėdama prie geros visų nuotaikos. Stadione visi susiskirstė į komandas ir dalyvavo įvairių rungčių estafetėse: žaibo viktorinoje apie sportą, ėjime per pelkę, šokinėjime maišuose, kamuoliukų, lankų mėtyme, teniso kamuoliuko nešime šaukštu, baliono pūtime bėgant ir pan. Estafetes sugalvojo, parengė ir padėjo organizuoti devintos bei dešimtos klasių mokiniai.

Nustebino, kad estafečių rungtyse nugalėjo ne mokiniai, o komanda, sudaryta iš tėvelių ir kitų bendruomenės narių. Pasibaigus estafečių rungtims, visi susirinko į greta esančią aikštelę, kur dar kartelį susiskirstė į komandas ir pradėjo žaisti kvadratą. Kvadrato žaidėjų komandos buvo mišrios: sudarytos iš skirtingų klasės mokinių ir kitų bendruomenės narių. Juk tą dieną svarbiausia buvo dalyvauti varžybose, o ne laimėti! Tuo pačiu metu mokyklos sporto salėje susirinko krepšinio aistruoliai. Mokyklos vaikinų komanda žaidė krepšinį prieš bendruomenės vyrų komandą. Smagu, kad mūsų vaikinai nepasidavė ir nugalėjo vyrų komandą. Tuo labai džiaugėsi jaunieji krepšinio aistruoliai.

Bendruomenės dienos pabaigoje neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja I.Šmatauskienė padėkojo visai mokyklos bendruomenei už dalyvavimą šventėje, mokiniams, kūno kultūros mokytojams L.Kimantienei bei J.Mykolaičiui už puikiai organizuotas veiklas, visus apdovanojo saldžiais prizais bei padėkomis.

Sėkmingu renginiu ypač džiaugėsi projektus parašiusios ir juos vykdžiusios kuratorės. „Kūrybinių partnerysčių“ projekto įgyvendinimui mokykloje vadovavo ugdymo skyriaus vedėja Odeta Gelžinienė, o projektą „Kuriame Respubliką“ mokykloje įgyvendino neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja Inga Šmatauskienė.

Projektų vadovės Inga Šmatauskienė, Odeta Gelžinienė