Koks ryšys tarp žąsų būrio ir komandinio darbo?

 (4)
Ar kada pastebėjote, jog žąsys skrisdamos suformuoja „V“ formos modelį: viena žąsis visada būna priekyje, o kitos skrenda iš paskos šonuose, sekdamos viena kitą? Ar žinote, kodėl žąsys ir kiti migruojantys paukščiai skrendant sudaro būtent tokią formą? Pasirodo, taip skristi joms yra efektyviausia: mokslininkai išsiaiškino, kad išsirikiavęs „V“ forma žąsų būrys skrenda greičiau, nei skristų po vieną, atskirai. Kur slypi tokio efektyvumo paslaptis?

Tikriausiai daugelis įžvelgiame tam tikrą paralelę su bet kokia įmone, organizacija ar komanda. Taigi, ko galime pasimokyti iš žąsų kalbėdami apie komandinį darbą? Aptarkime penkis svarbiausius aspektus:

1. Kai žąsys skrenda kartu, jos sumažina oro pasipriešinimą žąsims, skrendančioms iš paskos.

Mokslininkai nustatė, kad taip skrisdamos žąsys gali nuskristi 70 procentų didesnį atstumą, sunaudodamos tokį patį energijos kiekį. Taigi, žąsys gali greičiau pasiekti tikslą, išeikvodamos mažesnį energijos kiekį. To galima pasimokyti ir žmonėms: harmoningai ir planingai dirbant komandoje galima daug greičiau pasiekti tikslą nei dirbant atskirai.

2. Kai žąsis atsiskiria nuo „V“ formos modelio, ji greitai pastebi, kad toks skrydis pareikalauja daug daugiau jėgų.

Taigi, tai priverčia žąsį grįžti atgal ir laikytis komandoje. Kartais žmonės atsiskiria nuo komandos, manydami, kad gali patys pasiekti tikslų, tačiau tai, žinoma, atima daugiau energijos ir pastangų. Dirbant vienam, darbo efektyvumas yra daug mažesnis. Derėtų grįžti prie komandos.

3. Žąsų būryje vyksta lyderio rotacija.

Priekyje skrendanti žąsis sueikvoja daugiausiai energijos, nes ji yra pirmoji, kuri susiduria su oro pasipriešinimu ir tokiu būdu palengvina skrydį kitoms žąsims. Pavargusi, ji savo vietą užleidžia naujam lyderiui. Žąsys daug kartų keičiasi pozicijomis, kol galiausiai pasiekia šiltus kraštus. Žmonėms dirbant komandoje taip pat galima laikytis panašaus principo - kiekvienas iš jos narių galėtų imtis lyderio vaidmens priklausomai nuo turimos patirties ir kompetencijų.

4. Skrisdamos kartu žąsys gagena viena kitai.

Mokslininkai spėja, kad taip jos bendrauja skrydžio metu. Bendradarbiaujant labai svarbu komunikuoti vieniems su kitais, neretai būtent dėl komunikacijos stokos nepavyksta pasiekti norimo tikslo. Bendravimas yra vienas svarbiausių principų, norint pasiekti bendrą tikslą.

5. Žąsys padeda viena kitai.

Mokslininkai nustatė, kad kai viena žąsis būna sužeista arba suserga, kelios žąsys atsiskiria nuo viso būrio ir padeda jai: saugo nuo plėšrūnų ir kitų pavojų, kol žąsis sustiprėja arba miršta. Žmonėms tikrai yra ko pasimokyti – pagalba komandos nariams gali padėti dirbti efektyviau, o norimą tikslą pasiekti dar greičiau.

Kaip greitai gali skristi Jūsų komanda? Tikimės, pakankamai greitai, kad pasiektų įmonės tikslus.

Sėkmingo komandinio darbo!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Nufilmavo kelių „chuliganą“: nuo kada BMW galioja kitos taisyklės? (239)

„Nuo kada BMW vairuotojams nereikia rodyti posūkių nei persirikiuojant, nei darant posūkį?“, – stebėjosi DELFI skaitytojas, vasario 20 d. nufilmavęs taip besielgiantį vairuotoją Laisvės pr., Vilniuje.

Vairuotojas įspėja: Pakruojo r. – sudėtingos vairavimo sąlygos, nuo kelio nulėkė vilkikas (4)

DELFI penktadienio rytą sulaukė skaitytojo Martyno laiško, kuriame jis panoro įspėti kitus vairuotojus. Pasak vyro, Šiaulių aps. Pakruojo rajone ant kelių – labai daug sniego, ir vis dar sninga. Jis pats užfiksavo nuo kelio nulėkusį vilkiką.

Darbuotojų atsakymas parodoje pravirkdė: negaliu nustoti pykti (248)

„Kai jau viskam pasiruošiau, man sako, kad manęs neįleis, nes „tokios taisyklės“, – pasibaisėjo 3 vaikų mama Justė. Moteris prisipažino, kad net apsiverkė sužinojusi, kad į prekybos centre atsidariusią parodą moterys su vaikiškais vežimėliais nėra įleidžiamos. Nors jai buvo padaryta išimtis, supykusi DELFI skaitytoja pasidalijo nuoskauda dėl tokio organizatorių sprendimo.

Nufilmavo, kaip vos neįvyko tragedija: BMW vairuotojo perėja nesulaikė (29)

Milimetras iki tragedijos – taip kraują stingdantį įrašą pavadino DELFI skaitytojas, pasidalijęs vaizdo įrašu, kuris dar kartą moko pėsčiuosius net ir per perėją eiti labai atsargiai.

Palygino prekės kainą skirtingose šalyse – skirtumas nustebino (203)

DELFI skaitytojas Vygandas pasidalijo su portalu savo atradimu – vyrą nustebino tai, kad už vieną prekę Lietuvoje jam tenka mokėti daugiau, nei Belgijoje, Vokietijoje ar Italijoje. „Malonu, kai prekybos centrai mus laiko labiau pasiturinčiais“, – ironizavo jis.