Kodėl žmonės nevažinėja autobusais?

 (35)
Susiruošus į didesnę kelionę visada svarbu pasirinkti tinkamą transportą. Mūsų šalyje nuo senų laikų itin populiaru net ir turint savo automobilį į didesnę kelionę važiuoti ne savu transportu, o autobusu. Vieni tai aiškina varginančia ir ilga kelione, kiti teigia, jog sudėtinga orientuotis nepažįstamoje vietovėje, treti teigia, jog mašina būna tarsi nereikalingas bagažas, nes labai sunku rasti vietą, kur ją galima būtų palikti. Vis dėlto, bėgant metams šią transporto priemonę renkasi vis mažiau žmonių. Kokios to priežastys?
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Neseniai pati važiavau autobusu iš Utenos į Kauną ir suvokiau, kad pati didžiausia šios transporto priemonės problema – mūsų klimato sąlygos. Tiksliau – autobusų nepritaikymas joms. Važiuoti autobusu buvo išties karšta, nes transporto priemonė buvo pilna žmonių, o vairuotojas nepasivargino įjungti jokių kondicionavimo priemonių ar kažko panašaus.

Vienas pravertas stoglangis tikrai netaisė padėties, o sėdintieji po juo bandė net jį uždaryti, nes jiems tas vėjas atrodė pavojingas. Ne ką blogiau buvo ir tai, kad šįkart kažkodėl važiavo išties mažas autobusas (suskaičiavau vos 36 sėdimas vietas), o keleivių jau po kelių stotelių buvo ryškiai per daug, tad apie 10 žmonių turėjo visą savo kelionę susipaudę stovėti, o kiti, norintys išlipti, turėjo brautis lyg per džiungles, kad pasiektų išėjimą.

Nemažiau varginanti yra ir pati kelionė. Nors vairuoti ir žiūrėti į kelią nereikia, visgi kelionė autobusu (jeigu tai ne „ekspresas“), trunka beveik dvigubai ilgiau nei kelionė automobiliu. To priežastis – nuolatiniai stoviniavimai stotelėse. Atrodo, nieko blogo, tačiau tai kelionę prailgina kone dvigubai.

Ir pabaigai – ne apie fizines, o moralines problemas. Nežinau, kodėl, tačiau man pasitikėjimo ir noro toliau važinėti autobusais nekelia ir kai kurie vairuotojai. Neretai tenka susidurti su tokiais, kurie galvoja, kad veža ne žmones, o bulvių maišus ir nepasivargina apvažiuoti duobių ar nuvažiavus vienai pusei autobuso nuo asfalto ant kelkraščio, vėl ant jo užvažiuoti.

Yra ir tokių, kuriems atrodo nesuprantama, kad sustabdžius autobusą, vėl pradedant važiuoti nebūtina spausti greičio pedalo iki galo arba bent jau palaukti, kol atsisės įlipę žmonės. Pasitikėjimo nekelia ir prie vairo rūkantys, kalbantys telefonu ar gliaudantys saulėgrąžas vairuotojai. Tai ne tik ne estetiška, nes teršia aplinką, tačiau ir sukelia visiems keleiviams pavojų.

Norisi tikėtis, kad ateityje daugės važinėjančių autobusais, nes tai mažiau žalinga aplinkai ir gamtai, bei naudinga patiems žmonėms – mažėja kamščiai keliuose ir pats eismas, taigi mažėja ir avarijų tikimybė. Visgi tam pasiekti reikės įdėti dar nemažai pastangų, nes kol kas keliones autobusais dažniausiai renkasi tik savo transporto neturintys žmonės.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Šiukšlės Karoliniškėse bado akis: patys gyventojai turi susizgribti (72)

DELFI skaitytojas atsiuntė redakcijai nuotrauką, norėdamas paviešinti nepakenčiamą šiukšlių situaciją Vilniaus Karoliniškių mikrorajone, Gerbutavičiaus g. 10. Anot jo, vaizdas ne tik atgrasus, bet ir darantis blogą įtaką mokiniams. „VSA Vilnius“ komunikacijos specialistas Mindaugas Grinius aiškina, kad atliekų tvarkytojai už šiukšlių tvarkymą atsakingi tik išvežimo metu.

Įsiutino „Lietuvos geležinkelių” sprendimas kelti kainas: noriu skelbti boikotą (171)

Turbūt daugelis girdėjote naujieną, kad nuo liepos 1 d. traukinių bilietai yra branginami, neva per didelis žmonių srautas jais važiuoja. Bet mes, kaip ir dažnai būdinga mūsų tautai, paburnosim, jog kyla kainos ir viskas tuo pasibaigs.

Nufilmavo: vairuotojo laikas svarbesnis nei KET (8)

Kartais pasižiūrėjus į keliuose susidariusias situacijas, galima pagalvoti, jog kai kurie vairuotojai ne tik jaučiasi viršesni kitų vairuotojų atžvilgiu, bet ir visiškai nepaiso kelių eismo taisyklių. Akiplėšiško vairavimo pavyzdį užfiksavo ir portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas.

Atskleidė, kaip sutaupyti Palangoje – svarbus vienas dalykas (53)

DELFI paskelbtas straipsnis apie turistę Iriną, kuri teigė, kad poilsis Palangoje jai pasirodė pigus ir kokybiškas, paskatino DELFI diskusijos dalyvius pasidalyti savo patirtimi. Jie dalijosi atostogų skaičiavimais ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje bei tvirtino, kad visur galima rasti būdų sutaupyti.

Kaunietė įspėja saugotis sukčių – jie gali piktnaudžiauti jūsų feisbuko profiliu (3)

Po sekmadienį portale „Kas vyksta Kaune“ paskelbtos informacijos apie įtartiną asmens duomenų prašymą, norint išsinuomoti butą, pirmadienį sulaukėme kaunietės Ritos laiško. Ji nori įspėti kitus, kad būtų atsargesni.