Kino recenzija. Paskutinė riba

 (6)
Rimtų vyriškų televizijos serialų kūrėjas, režisierius ir prodiuseris Gary‘is Flederis - labai retas svečias didžiuosiuose kino ekranuose, todėl gavęs paties Sylvestro Stallone kvietimą sėstis į režisieriaus kėdę, jis nesugebėjo atsisakyti.
Jasonas Stathamas
© Buzzfoto/Scanpix

Legendinis aktorius šiuo atveju užima net dvi svarbias funkcijas – scenaristo ir prodiuserio, taigi jaudintis dėl filmo vaizdingumo tikrai nereikia. Filmo režisierius G. Flederis su malonumu pristato tikrai vyrišką, bet ir moterims subalansuotą trilerį, skirtą tik rimtiems veiksmo žanro mylėtojams.

Juostoje be puikiai pristatomų kovų scenų, žaibiškų gaudynių, grubių žodžių lieka vietos ir maloniam pasakojimui apie mylinčio tėvo pastangas apsaugoti jo didžiausią pasaulio brangenybę – dukrą.

Apie ką mes čia…

Buvęs kovos su narkotikais skyriaus agentas Filas Brokeris po nepavykusio reido išeina iš tarnybos. Turėdamas daugiau laiko dukrelei vyras galiausiai pamiršta savo ankstesnį pavojaus kupiną gyvenimą, tačiau praeities šešėliai visada primena apie save pačiu netinkamiausiu metu. Po nekaltai prasidėjusio incidento mokykloje, vyro ir jo atžalos gyvenimas pavirsta tikru košmaru ir Filui tenka vienintelė išeitis – vėl stotį į kovą su nusikaltėliais.

Kūrinio vidus

Apie buvusius specialiųjų tarnybų agentus, kurie po tam tikro laiko privalo vėl grįžti į tarnybą, sukurta labai daug filmų. Iš vienos pusės, tai gana banaliai vystomas veiksmas, iš kitos – lengvai žiūrimas filmas. Tai - įtampoje išlaikantis trileris, kuris leidžia pasijusti vyriškai, žiūrint kietų vyrukų susidūrimus ekrane, scenarijų jam parašė pats Slajus.

Veiksmo plane, kuris čia tiesiog pasakiškai pateikiamas, dominuoja neblogai suregzta drama apie tėvą ir dukrą bei provincijos gyventojų mentalitetą. Išties labai artima situacija mūsų šaliai, kur uždaros bendruomenės ne itin šiltai pasitinka svetimšalius. Pati drama, kuriai irgi netrūksta vietos, parodoma iš įvairiausių perspektyvų.

Pirmiausia, tai tėvo ir dukros santykiai bei tėviškos meilės pateikimas, galima įžvelgti ir kaimynų, ir narkomanų sunkią dalią. Taip pat galima pamatyti dviejų skirtingų tėvų auklėjimo būdus. Vienas išmoko apsiginti, tačiau išlikti orus, kitas – įpiršti vaikui neapykantos aplinkiniams ir keršto sąvoką. Akivaizdu, kad kai kurie tėvai nemoka elgtis su savo atžalomis, todėl gatvėse atsiranda dar daugiau atmatų, negerbiančių aplinkinių.

Siužeto pateikimas gana paprastas, tačiau dinamiškai papasakota istorija ir kupinos veiksmo bei „kieto“ žargono scenos neleis nuobodžiauti visiems žanro gerbėjams. Filmas pastatytas pagal senųjų veiksmo filmų modelį, bet turi savito šiuolaikinių kovinių juostų žavesio. Muštynės, kurių filme gal ne taip ir daug, atrodo gana grėsmingai, aštriai ir efektingai. Apskritai, pats filmas iš dalies primena jau kultiniu tapusį Pierre‘o Morelo „Pagrobimą“ ir „Degantį žmogų“ su Danzeliu Washingtonu priešaky.

Narkotikų tematika bendrame filmo kontekste irgi neblogai atrodo - ypač metamfetamino gamybos vaizdavimas, kuris tapo labai „madingas“ po šedevru laikomo televizinio serialo „Bręstantis blogis“ pasirodymo. Žinoma, pačioje juostoje yra šiek tiek panašumų su šiuo televiziniu hitu, tačiau scenaristas sugebėjo „įnešti“ ir savo minčių išplėsdamas šią temą. Parodytas požeminis narkotikų platinimo pasaulis puikiai suderinamas su pagrindine filmo tema, todėl bendras istorijos vaizdas žavi tikrai daug labiau, nei panašūs ir visiškai tušti žanro atstovai, kuriuose dominuoja panaši mintis.

Filmo personažai galbūt ne taip gerai išvystyti, na, išskyrus pagrindinį juostos antagonistą ir jo žavią kompanionę. Filo Brokerio ir jo dukters paveikslas ne itin šviesus, tačiau viską kompensuoja jų ryžtingas pasirodymas ekrane, todėl verdiktą galima sušvelninti. Kiti veikėjai taip pat pastebimi, ypač Keisė, kuri atstovauja tiems blogai mąstantiems ir auklėjantiems savo vaikus tėvams.

Po peržiūros susižavėjimas filmu neišlieka, tačiau praleistas laikas kine su doze adrenalino ir statine įtampos tikrai nenueina veltui, nes filmą žiūrėti labai smagu ir lengva, o svarbiausia – „neužtemptas“ veiksmas nesugadina bendro juostos vaizdo.

Techninė juostos pusė

Filmo svarbiausiu akcentu tampa operatoriaus darbas, kuris savo vaizdžiais kameros manevrais sugeba apčiuopti svarbiausius veiksmo filmams momentus, kai kaskadiniai triukai atrodo tiesiog dieviškai. Gražiai pateikiama ir veiksmo aplinka – ežerai, miškai, gatvės. Susidaro puikus ramios, bet kartu grėsmingos provincijos paveikslas.

Garso takelis dinamiškas kaip ir įprasta šio žanro filmams. Girdimi itin galingi garsai ir muzikinės kompozicijos, kurias sustiprina puikiai suderintas garso montažas.

Filmo montažas irgi nėra labai prastas, todėl žiūrovams kiekvienas personažas pristatomas atskirai ir iš lėto tam, kad vėliau galima būtų tiesiog stebėti ekrane rodomą brutaliai žavų veiksmą ir negalvoti apie kiekvieno iš personažų veiksmų svarbą ir priežastį.

Aktorių kolektyvinis darbas

Charizmatiškasis britų veiksmo filmų asas, aktorius Jasonas Stathamas eilinį kartą pritaiko sau būdingą kieto vyruko amplua ir su pasididžiavimu eina mušti blogiukų. Kaip bebūtų, tačiau pats aktorius šiam filmui tikrai pasiruošė gerai, todėl galima pastebėti ir neblogą vaidybą būtent iš draminės pusės. Tai įrodo, jog aktorius stengiasi vėl atsidurti savo karjeros pradžioje, kai ne kumščiais, o puikia vaidyba jis sugebėjo pritraukti daugelio gerbėjų dėmesį.

Šiais metais tiesiog nenuilstantis didžiųjų ekranų svečias aktorius Jamesas Franco antrą sykį suvaidina blogiuką. Jam tai sekasi puikiai, o kartu jis ir gana taikliai parinktas kaip priešas pačiam Stathamui.

Moteriškoji filmo pusė irgi ne ką prasčiau atrodo. Filme pasirodo trejus metus didžiuosiuose ekranuose nematyta Winona Ryder, kuriai atiteko labai šlykščios ir seksualios moters vaidmuo. Aktorė visai gerai susitvarkė su vaidmeniu, todėl vyriškai auditorijai irgi bus į ką pasižiūrėti.

Gražuolės vaidmenis dažniausiai atliekanti Kate Bosworth šį kartą kardinaliai pasikeitė. Tokia aktorės transformacija priminė 2003 metų filmą „Monstras“ ir jo pagrindinio vaidmens atlikėją. Toks visiškai pasikeitusios aktorės įvaizdis + dar vienas riebus pliusas šiam efektingam filmui.

Verdiktas

„Paskutinė riba“ – tai žaibiškai papasakotas ir labai stiprų „vyrišką“ kontekstą turintis trileris apie tikro tėvo pavyzdį, kuriam gyvenime svarbiausiu tikslu tampa jo vaiko gyvybė. Brutalaus Jasono Stathamo ir Jameso Franco susidūrimo dėka filmas tampa puikia pramoga visiems žanro gerbėjams, kurie tikrai nenusivils pamatytu šou.

Scenarijus ir siužetinės linijos pateikimas – 7/10
Techninė juostos pusė – 8/10
Aktorių kolektyvinis darbas – 8/10

Bendras vertinimas: 8/10

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Nufilmavo: Kaune praūžė vasariška liūtis (10)

DELFI skaitytojas atsiuntė redakcijai vaizdo įrašą, kur matyti Kauno gatves skalavusi liūtis.

Skaitytojos priežastys, kodėl reikia įsigyti šunį (43)

Noriu su visais pasidalinti savo džiaugsmu. Mūsų dienos su metais yra linkusios supanašėti – rytais pirmoji nubunda panelė Rutina ir visus už rankos pradeda vesti jau pramintais takais per dieną į vakarą.

Klaipėdoje keistas vairuotojo elgesys sutrikdė kitą eismo dalyvį (11)

TV Reidas savo feisbuko paskyroje pasidalino video registratoriumi užfiksuota situacija, kai vairuotojas Klaipėdoje važiuoja prieš eismą.

Ar reikia Vilniui naujos mečetės? (143)

Prieš daugiau kaip penkiasdešimt metų sostinės centre stovėjusius musulmonų maldos namus ir šalia stūksojusias kapinaites sovietinė valdžia sulygino su žeme. Lietuvos sunitų musulmonų bendruomenė ir šiandien atsimena skriaudą, todėl nesupranta, kodėl naujos mečetės statyboms priešinasi Vilniaus gyventojai.

Tėvai įniršę: vienintelė žaidimų aikštelė perkeliama už dviejų kilometrų (56)

Nors mūsų daugiabučių kvartalas pastatytas prieš 18 metų, vaikų žaidimo aikštelės sulaukėme visai neseniai. Deja, kažkokie darbininkai ją pradėjo ardyti, visų jaunų tėvų siaubui!