Praėjo vos pusė mėnesio nuo dienos, kai Vilniuje pradėjo veikti nauja viešojo transporto sistema, ir beveik metai, kai sostinės gyventojai ir svečiai pradėjo naudotis „Vilniečio kortelė“. Į DELFI Pilietį kreipęsi skaitytojai tikina, kad prie pokyčių prisitaikyti dar nespėjo ir pasigenda kontrolierių pagalbos.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kontrolieriai nubaudė jau du kartus

DELFI laišką parašiusi Ramunė pasakojo, kad pati kontrolierių buvo nubausta jau du kartus, tačiau tikina, kad taip atsitiko vien dėl to, kad kaip tinkamai pažymėti bilietą jį nė nežinojusi.

„Nuolat naudojuosi Vilniaus viešuoju transportu, sąžiningai pildau bilietą, bet du mėnesius iš eilės buvau nubausta, nes pirmą kartą nežinojau, jog reikia sulaukti garsinio signalo ir maniau, jog bilietas aktyvuotas, o antrą kartą buvo pirma diena, kai senasis bilietas negaliojo, o naujasis dar buvo neaktyvuotas. Bet kuris psichologas jums patvirtins, jog žmogaus natūrai priprasti prie tokių esminių permainų reikia laiko (...).

Esu jaunas žmogus, kuriam prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių taip pat reikia laiko, o ką kalbėti apie pagyvenusius žmones? Jiems tikriausiai neužteks ir tris-keturis kartus susimokėti baudą, kad tam tikrą mėnesį reikiamą minutę prisimintų, jog reikia aktyvuoti bilietą.

Ši elektroninė sistema yra labai ydinga, nes atsiminti apie bilieto aktyvavimą turi vieną vienintelį momentą viso mėnesio bėgyje. O kodėl nepadaryta taip, kad bilietą aktyvuoti būtų galima iš anksto?
Kokių tik gudrybiu nesiėmiau, kad reikiamą minutę prisiminčiau apie bilieto aktyvavimą! Kiekvieną mėnesį iš manęs tai pareikalauja nemažai kūrybingumo. Juk kiekvienas rytas lipant į autobusą ir vykstant į darbą mano sąmonei yra vienodas (...)“, - piktinosi skaitytoja.

Autobusu važiavęs vilnietis piktinosi, kad jam teko susidurti su neveikiančiais komposteriais.

„Viename komposteryje neveikė „touchscreenas“ (liet. ekranas), todėl jis negalėjo pasirinkti bilieto, o kitas išvis kažką programavo ir jo ekrane „skraidė“ įvairūs angliški žodžiai. Vienas komposteris veikė, bet ten buvo labai didelė eilė, todėl bilietą pažymėti jam pavyko tik kitoje stotelėje.

Dar vienas nutikimas buvo, kai neturėjau bilietų kortelėje ir reikėjo papildyti jį. Prie tos stotelės buvo spaudos kioskas, kuria neveikė (nors turėjo). Kaip ir kiti žmonės, privalėjau pirkti bilietą iš vairuotojų, kuris 1,5 kartų brangesnis. Prie pirmų troleibuso durelių buvo eilė, kuri buvo nusidriekusi iki lauko, todėl troleibusas negalėjo išvažiuoti ir vėlavo“, - pasakojo Valdemaras.

Keleivė: kiekvieną kartą važiuoju kaip ant adatų“

Kita Vilniaus gyventoja prisistačiusi moteris tikina, jog kontrolierių apskritai bijo. Be to, ji sako mananti, kad dėl naujos sistemos reikia itin skubėti keisti autobusus.

„Nuo liepos 8 d. laikinai tenka važiuoti viešuoju transportu. Pirkau kelis bilietus po pusę valandos (po 2,20 Lt), kadangi internete nurodyta nuo stotelės iki stotelės mano maršrutu, telpu į 30 min. Tačiau autobusai pagal maršrutą vėluoja, kiekvieną kartą važiuoju „kaip ant adatų“ ir nežinau, kas bus, jei pakliūsiu kontrolieriams (...).

Dabar reikia bėgioti iš vienos stotelės į kitą, kad pasiektum maršruto tikslą. O ką daryti pagyvenusiems žmonėms? Natūrali atranka. Pridėjus bilietą ekrane neįmanoma įskaityti be akinių. Kol akinius susirasi, kol pasiskaitysi apie nuskanuotą bilietą, tai ir kontrolieriai prisistatys. Pagalbos transporte jokios. Vieni keleiviai važiuoja su mėnesiniais bilietais ir apie kitus bilietus nieko nežino, o kiti keleiviai vieni kitų klausinėja ir taip pat nieko nežino (...)“, - rašė sostinės gyventoja.

DELFI jau anksčiau teiravosi SĮ „Susisiekimo paslaugų“ apie tai, ar kontrolieriai apmoko keleivius naudotis elektroniniu bilietu. „Nuo Vilniečio kortelės įdiegimo 2012 metais kontrolieriai du su puse mėn. tik mokė keleivius naudotis naujuoju bilietu ir nieko nebausdavo jei keleiviams nepavykdavo aktyvinti bilieto. Vykdant viešojo transporto optimizavimui, nuo liepos 1 dienos, kontrolieriai vėl aiškino kaip naudotis laikiniais bilietais – taigi stengiasi paaiškinti, o ne nubausti. Dažniausia bilietus bando aktyvuoti (ir jie nesiaktyvuoja), kai dar galioja senas bilietas – keleiviai gali tiesiog prilietus bilietą prie komposterio bet kada pasitikrinti iki kada tiksliai galioja naujas bilietas. Tada nebus nesiaktyvavusių bilietų“, - teigė „Susisiekimo paslaugų“ Kontrolės skyriaus vadovas Danius Rinkauskas.

Įvertink šį straipsnį
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Švelniausio būdo ir kailio katinėlis Šimpis ieško namų

Susipažinkite su švelniapūkiu katinėliu Šimpiu, kuriam pasisekė nepatirti gatvės vargų, nes...

Skaitytoja užfiksavo gandrų pasiruošimą išlėkti (1)

Rugpjūčio 24 d., šv. Baltramiejaus diena, Lietuvos kaime yra nuo senų laikų žinoma kaip gandrų...

Turkijoje su šeima atostogavusi ir Koksaki viruso neišsigandusi lietuvė: sulaukiau grasinimų iš kitų mamų (23)

Neseniai iš atostogų Turkijoje grįžusi DELFI skaitytoja Laura (vardas pakeistas, – aut. past.)...

Gavo sąskaitą už sunaudotą vandens kiekį: nesutinku mokėti padidintos kainos atgaline data (63)

Noriu papasakoti apie AB „Vilniaus šilumos tinklai“ elgesį su savo klientais. Įmonė...

Lankėsi koncerte ir negalėjo patikėti: taip kovojame su alkoholizmu (77)

Rugpjūčio mėnesio vakare Vilnius dūzgė nuo žmonių antplūdžio Vingio parke vykusiame koncerte....

Top naujienos

Prastos naujienos planuojantiems uždirbti iš būsto nuomos (17)

Dar neseniai bankai ir įvairūs ekspertai buto įsigijimą nuomai įvardino kaip patrauklią...

Mokestis už mokyklos įnorius mamai atėmė žadą: išeitis – tik užsienis (251)

Naujiems mokslo metams besiruošiantys tėvai atakuoja ne tik parduotuves, bet ir siuvyklas. Tiesa,...

Meilės V. Putinui kaina: už pinigus gali parduoti ne tik tėvynę, bet ir visą Europą? (399)

„Putino samdinys“, „apmokamas Putino tarnas“, „Kremliaus lobistas“ – taip buvusį...

Krito naujų butų pardavimai (65)

Naujų butų pardavimo apimtys Lietuvos didmiesčiuose antrąjį šių metų ketvirtį buvo...

Lietuvė iki šiol sapnuoja Etiopijos moterų klyksmus: tai, ką pamatai čia, smegenys atsisako suprasti (61)

„Tai unikali šalis, daugiau tokių nėra likę, - apie paslaptingąją Etiopiją sako kelionių...

Du dalykai, kuriuos reikia žinoti norint iš namų išvyti nekviestus svečius

Skruzdėlėms iš žmonių reikia dviejų joms gyvybiškai svarbių dalykų – šilumos ir maisto,...

Rizikingų bitkoinų vertė vilioja: ar gali pabrangti iki 25 tūkst. JAV dol.? (23)

Bitkoino vertė šią vasarą pasiekia vis naujas rekordines aukštumas, o analitikai žada ir...

Pavojų kelia ir nedidelė žaizda (4)

Iškylas į gamtą ir tolimesnes keliones neretai apkartina dėl neatsargaus elgesio atsiradę...

Suskaičiavo algų didėjimą: kam pasisekė labiausiai? (219)

Antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šalies...

A. Juškevičiui – bilietas į Europos čempionatą, L. Lekavičiui – du mėnesiai be krepšinio (19)

Negailestingą diagnozę išgirdęs Lukas Lekavičius ketvirtadienio rytą galėjo šiek tiek...