Keleivė apie viešąjį transportą: kiekvieną kartą važiuoju kaip „ant adatų“

 (112)
Praėjo vos pusė mėnesio nuo dienos, kai Vilniuje pradėjo veikti nauja viešojo transporto sistema, ir beveik metai, kai sostinės gyventojai ir svečiai pradėjo naudotis „Vilniečio kortelė“. Į DELFI Pilietį kreipęsi skaitytojai tikina, kad prie pokyčių prisitaikyti dar nespėjo ir pasigenda kontrolierių pagalbos.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kontrolieriai nubaudė jau du kartus

DELFI laišką parašiusi Ramunė pasakojo, kad pati kontrolierių buvo nubausta jau du kartus, tačiau tikina, kad taip atsitiko vien dėl to, kad kaip tinkamai pažymėti bilietą jį nė nežinojusi.

„Nuolat naudojuosi Vilniaus viešuoju transportu, sąžiningai pildau bilietą, bet du mėnesius iš eilės buvau nubausta, nes pirmą kartą nežinojau, jog reikia sulaukti garsinio signalo ir maniau, jog bilietas aktyvuotas, o antrą kartą buvo pirma diena, kai senasis bilietas negaliojo, o naujasis dar buvo neaktyvuotas. Bet kuris psichologas jums patvirtins, jog žmogaus natūrai priprasti prie tokių esminių permainų reikia laiko (...).

Esu jaunas žmogus, kuriam prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių taip pat reikia laiko, o ką kalbėti apie pagyvenusius žmones? Jiems tikriausiai neužteks ir tris-keturis kartus susimokėti baudą, kad tam tikrą mėnesį reikiamą minutę prisimintų, jog reikia aktyvuoti bilietą.

Ši elektroninė sistema yra labai ydinga, nes atsiminti apie bilieto aktyvavimą turi vieną vienintelį momentą viso mėnesio bėgyje. O kodėl nepadaryta taip, kad bilietą aktyvuoti būtų galima iš anksto?
Kokių tik gudrybiu nesiėmiau, kad reikiamą minutę prisiminčiau apie bilieto aktyvavimą! Kiekvieną mėnesį iš manęs tai pareikalauja nemažai kūrybingumo. Juk kiekvienas rytas lipant į autobusą ir vykstant į darbą mano sąmonei yra vienodas (...)“, - piktinosi skaitytoja.

Autobusu važiavęs vilnietis piktinosi, kad jam teko susidurti su neveikiančiais komposteriais.

„Viename komposteryje neveikė „touchscreenas“ (liet. ekranas), todėl jis negalėjo pasirinkti bilieto, o kitas išvis kažką programavo ir jo ekrane „skraidė“ įvairūs angliški žodžiai. Vienas komposteris veikė, bet ten buvo labai didelė eilė, todėl bilietą pažymėti jam pavyko tik kitoje stotelėje.

Dar vienas nutikimas buvo, kai neturėjau bilietų kortelėje ir reikėjo papildyti jį. Prie tos stotelės buvo spaudos kioskas, kuria neveikė (nors turėjo). Kaip ir kiti žmonės, privalėjau pirkti bilietą iš vairuotojų, kuris 1,5 kartų brangesnis. Prie pirmų troleibuso durelių buvo eilė, kuri buvo nusidriekusi iki lauko, todėl troleibusas negalėjo išvažiuoti ir vėlavo“, - pasakojo Valdemaras.

Keleivė: kiekvieną kartą važiuoju kaip ant adatų“

Kita Vilniaus gyventoja prisistačiusi moteris tikina, jog kontrolierių apskritai bijo. Be to, ji sako mananti, kad dėl naujos sistemos reikia itin skubėti keisti autobusus.

„Nuo liepos 8 d. laikinai tenka važiuoti viešuoju transportu. Pirkau kelis bilietus po pusę valandos (po 2,20 Lt), kadangi internete nurodyta nuo stotelės iki stotelės mano maršrutu, telpu į 30 min. Tačiau autobusai pagal maršrutą vėluoja, kiekvieną kartą važiuoju „kaip ant adatų“ ir nežinau, kas bus, jei pakliūsiu kontrolieriams (...).

Dabar reikia bėgioti iš vienos stotelės į kitą, kad pasiektum maršruto tikslą. O ką daryti pagyvenusiems žmonėms? Natūrali atranka. Pridėjus bilietą ekrane neįmanoma įskaityti be akinių. Kol akinius susirasi, kol pasiskaitysi apie nuskanuotą bilietą, tai ir kontrolieriai prisistatys. Pagalbos transporte jokios. Vieni keleiviai važiuoja su mėnesiniais bilietais ir apie kitus bilietus nieko nežino, o kiti keleiviai vieni kitų klausinėja ir taip pat nieko nežino (...)“, - rašė sostinės gyventoja.

DELFI jau anksčiau teiravosi SĮ „Susisiekimo paslaugų“ apie tai, ar kontrolieriai apmoko keleivius naudotis elektroniniu bilietu. „Nuo Vilniečio kortelės įdiegimo 2012 metais kontrolieriai du su puse mėn. tik mokė keleivius naudotis naujuoju bilietu ir nieko nebausdavo jei keleiviams nepavykdavo aktyvinti bilieto. Vykdant viešojo transporto optimizavimui, nuo liepos 1 dienos, kontrolieriai vėl aiškino kaip naudotis laikiniais bilietais – taigi stengiasi paaiškinti, o ne nubausti. Dažniausia bilietus bando aktyvuoti (ir jie nesiaktyvuoja), kai dar galioja senas bilietas – keleiviai gali tiesiog prilietus bilietą prie komposterio bet kada pasitikrinti iki kada tiksliai galioja naujas bilietas. Tada nebus nesiaktyvavusių bilietų“, - teigė „Susisiekimo paslaugų“ Kontrolės skyriaus vadovas Danius Rinkauskas.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Nufilmavo: Kaune praūžė vasariška liūtis (9)

DELFI skaitytojas atsiuntė redakcijai vaizdo įrašą, kur matyti Kauno gatves skalavusi liūtis.

Skaitytojos priežastys, kodėl reikia įsigyti šunį (39)

Noriu su visais pasidalinti savo džiaugsmu. Mūsų dienos su metais yra linkusios supanašėti – rytais pirmoji nubunda panelė Rutina ir visus už rankos pradeda vesti jau pramintais takais per dieną į vakarą.

Klaipėdoje keistas vairuotojo elgesys sutrikdė kitą eismo dalyvį (11)

TV Reidas savo feisbuko paskyroje pasidalino video registratoriumi užfiksuota situacija, kai vairuotojas Klaipėdoje važiuoja prieš eismą.

Ar reikia Vilniui naujos mečetės? (133)

Prieš daugiau kaip penkiasdešimt metų sostinės centre stovėjusius musulmonų maldos namus ir šalia stūksojusias kapinaites sovietinė valdžia sulygino su žeme. Lietuvos sunitų musulmonų bendruomenė ir šiandien atsimena skriaudą, todėl nesupranta, kodėl naujos mečetės statyboms priešinasi Vilniaus gyventojai.

Tėvai įniršę: vienintelė žaidimų aikštelė perkeliama už dviejų kilometrų (56)

Nors mūsų daugiabučių kvartalas pastatytas prieš 18 metų, vaikų žaidimo aikštelės sulaukėme visai neseniai. Deja, kažkokie darbininkai ją pradėjo ardyti, visų jaunų tėvų siaubui!