Jaunojo tyrėjo diena: noriu mokytis „kitaip“

Ar galiu mokyti(is) kitaip? Siekiant sukurti sąlygas mokiniams įgyti dalykinių žinių pagrindus, mokytojai bando ieškoti netradicinių, aktyvių mokymo metodų, kurie suteikia galimybes pamokas vesti „kitaip“. Visi suvokia, kad šių dienų ugdyme svarbu į mokymąsi įtraukti ir pačius mokinius, kad šie ne tik aktyviai atliktų mokymosi užduotis, bet ir patys kurtų ugdymo turinį.
© Skaitytojo nuotr.

2013 m. spalio 25 d. Kelmės rajono Tytuvėnų gimnazijoje fizikos mokslo dalykinių žinių perteikimas virto puikiu renginiu - „Jaunojo tyrėjo diena“. Idėją įgyvendino fizikos (V. Špokauskas, J. Aksamatauskienė), biologijos (D. Ruseckienė), chemijos (D. Hinz, L. Janušauskienė) ir informacinių technologijų (R. Šimkuvienė, A. Venckūnas) mokytojai ir direktorės pavaduotoja ugdymui – V. Volskienė. Jiems talkino projekto „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimo – II etapo“ lektoriai, kurie įrodė, jog sausa teorija mokinių motyvacijos ir smalsumo nesužadinsi. Net keturios įdomios temos buvo pasiūlytos mokiniams. Paskaita planetariume „Mes ir Visata“ užbūrė dangaus kūnų ir jų sandaros realiais 3D efektais ir patraukliu lektoriaus medžiagos išdėstymu. Vienas po kito mokiniai reiškė savo nuomones, gilino astronomijos žinias ir kėlė aktualius klausimus apie žvaigždynus.

Dėmesį prikaustė ir greitaveikė filmavimo kamera, kurią mokiniai turėjo galimybes išbandyti ir patys. „Dabar jau aišku, kodėl taip gražiai televizoriuje reklamose liejasi upe šokoladas ir tyška lietaus lašai“,- porino aktyvieji tyrinėtojai. Pavyzdžių ir eksperimentų dėka pavyko susipažinti su 24 kadro taisykle, įsisavinti mokslinių tyrimų metodiką, išmokome kelti hipotezes ir aprašyti bandymo eigą, daryti mokslines išvadas. Norėjosi vis dar ir dar tęsti netradicinę pamoką... Deja, tik laikas nenumaldomai seko.

Biomechanika ir judesių registravimo sistema atskleidė visus animacinių filmų kūrimo paslaptis. Visi iš nuostabos aikčiojome, matydami „Avataro“ ir kitų herojų filmavimo užkulisius, kurių paprastai niekas nerodo. Mokiniai – savanoriai patys tapo „žirkliarankiais“ ir demonstravo savo judesius likusiai auditorijos daliai. Abejingų neliko, o norinčių išbandyti vis daugėjo.

Mokslinė paskaita „neurobiologija – nervų augimas, nervinio signalo perdavimai“ sukvietė vyresnių gimnazijos klasių atstovus. Buvo gera matyti, kad mokslas tarnauja žmonijai; rankų ir kitų organų protezai leidžia atrasti gyvenimo džiaugsmą iš naujo, grąžina viltį gyventi vėl visavertį gyvenimą žmonėms, patyrusiems nelaimes. Programos pristatymas leido suvokti ir sportininkams teikiamą naudą – susipažinome, kaip filmuota medžiaga gali padėti tobulinti treniruočių eigą ir pačio kūno dinamikos progresą.

Nuostabu tai, jog praktinių užsiėmimų metu išdėstyta medžiaga daro stebuklus mokytojų akyse: mokiniai natūraliai susidomi mokomuoju dalyku, tampa aktyvūs ir žingeidūs. Dalyko susiejimas su gyvenamąja aplinka padeda kūrybiškai spręsti problemas ir adekvačiai vertinti realybę, o ypač – plėsti žinių bagažą ir savo akiratį. „Mokymas kitaip“ suteikia galimybių pasireikšti ir nuojautai, ir intelektui, todėl linkime mokytojams bei mokiniams patirti naujų įspūdžių ieškant alternatyvaus mokymo(si) kelio.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Moteris ne juokais pratrūko: kviečiu visus kauniečius pasivažinėti „linksmaisiais kalneliais“ (11)

Anksčiau dažną Kauno miesto gyventoją neramindavo duobėtos gatvės. Šiuo metu ši opi dilema beveik išspręsta – gatvių remonto darbai jau kurį laiką įgavę pagreitį. Tačiau, kaip sakoma, „bėda po vieną nevaikšto“. Taip nutiko ir šiuo atveju. Portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė skaitytojos Agnės žinia apie prastą automobilių stovėjimo aikštelės, esančios greta parduotuvės „Trys berželiai“, (Taikos pr. 113) būklę.

Liko sužavėta: taip turėtų dirbti kiekvienas valstybei tarnaujantis žmogus... (9)

Į Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą atkeliavo padėka Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos 4-osios komandos ugniagesiams gelbėtojams. Ją atsiuntė Kaune į nelaimę patekusi vairuotoja Laura Radzevičiūtė: „Noriu pasidžiaugti Kauno ugniagesių darbu, operatyvumu, gebėjimu padėti žmogui ištikus nelaimei ir, svarbiausia, ne biurokratiniu, o žmogišku ir atsakingu požiūriu į atliekamą darbą ir į besikreipiantį žmogų.“

Balsuok! Mokiniai įamžino Lietuvos kraštovaizdį! (5)

Kovo pradžioje DELFI Pilietis kartu su Vilniaus kolegijos Agrotechnologijų fakultetu pakvietė moksleivius dalyvauti konkurse ir siųsti savo kūrinius. Kviečiame balsuoti už Jums labiausiai patinkantį mokinių atsiųstą darbą, kuriuo buvo siekiama atkreipti dėmesį į kraštovaizdį kaip gamtos vertybę, kurią privalome išsaugoti ateities kartoms!

Feisbuką apskriejo vaizdo įraše įamžintas Vilniaus kelininkų darbas (36)

Šią savaitė feisbuką apskriejo odontologo Artur įamžintas vaizdo įrašas – jame matyti, kaip vieną Vilniaus gatvę remontuojantys kelininkai tai daro itin originaliai. Užpildę duobes asfaltu, darbuotojai tiesiog kojomis patrypčioja, kad jis tolygiai uždengtų ertmę. Toks vaizdelis itin nustebino vilniečius – vaizdo įrašu pasidalijo beveik 3 tūkst. žmonių, o jį komentavę žmonės stebėjosi tokiu kelininkų darbu. „Grindos“ atstovai kelininkų elgesiu susirūpino, tačiau nurodė, kad suslėgti naudojamo asfalto specialia kelininkų technika nereikia.

Nufilmavo susidūrimą Vilniuje: judrioje sankryžoje BMW partrenkė dviratininką (27)

DELFI skaitytojas užfiksavo, kaip antradienio, kovo 21 d., rytą judrioje Vilniaus sankryžoje buvo partrenktas dviratininkas – žaliam šviesoforo signalui degant važiavusį eismo dalyvį nuo jo transporto priemonės numušė BMW vairuotojas. Laimei, rimtų sužalojimų išvengti pavyko.