Jaunojo tyrėjo diena: noriu mokytis „kitaip“

Ar galiu mokyti(is) kitaip? Siekiant sukurti sąlygas mokiniams įgyti dalykinių žinių pagrindus, mokytojai bando ieškoti netradicinių, aktyvių mokymo metodų, kurie suteikia galimybes pamokas vesti „kitaip“. Visi suvokia, kad šių dienų ugdyme svarbu į mokymąsi įtraukti ir pačius mokinius, kad šie ne tik aktyviai atliktų mokymosi užduotis, bet ir patys kurtų ugdymo turinį.
© Skaitytojo nuotr.

2013 m. spalio 25 d. Kelmės rajono Tytuvėnų gimnazijoje fizikos mokslo dalykinių žinių perteikimas virto puikiu renginiu - „Jaunojo tyrėjo diena“. Idėją įgyvendino fizikos (V. Špokauskas, J. Aksamatauskienė), biologijos (D. Ruseckienė), chemijos (D. Hinz, L. Janušauskienė) ir informacinių technologijų (R. Šimkuvienė, A. Venckūnas) mokytojai ir direktorės pavaduotoja ugdymui – V. Volskienė. Jiems talkino projekto „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimo – II etapo“ lektoriai, kurie įrodė, jog sausa teorija mokinių motyvacijos ir smalsumo nesužadinsi. Net keturios įdomios temos buvo pasiūlytos mokiniams. Paskaita planetariume „Mes ir Visata“ užbūrė dangaus kūnų ir jų sandaros realiais 3D efektais ir patraukliu lektoriaus medžiagos išdėstymu. Vienas po kito mokiniai reiškė savo nuomones, gilino astronomijos žinias ir kėlė aktualius klausimus apie žvaigždynus.

Dėmesį prikaustė ir greitaveikė filmavimo kamera, kurią mokiniai turėjo galimybes išbandyti ir patys. „Dabar jau aišku, kodėl taip gražiai televizoriuje reklamose liejasi upe šokoladas ir tyška lietaus lašai“,- porino aktyvieji tyrinėtojai. Pavyzdžių ir eksperimentų dėka pavyko susipažinti su 24 kadro taisykle, įsisavinti mokslinių tyrimų metodiką, išmokome kelti hipotezes ir aprašyti bandymo eigą, daryti mokslines išvadas. Norėjosi vis dar ir dar tęsti netradicinę pamoką... Deja, tik laikas nenumaldomai seko.

Biomechanika ir judesių registravimo sistema atskleidė visus animacinių filmų kūrimo paslaptis. Visi iš nuostabos aikčiojome, matydami „Avataro“ ir kitų herojų filmavimo užkulisius, kurių paprastai niekas nerodo. Mokiniai – savanoriai patys tapo „žirkliarankiais“ ir demonstravo savo judesius likusiai auditorijos daliai. Abejingų neliko, o norinčių išbandyti vis daugėjo.

Mokslinė paskaita „neurobiologija – nervų augimas, nervinio signalo perdavimai“ sukvietė vyresnių gimnazijos klasių atstovus. Buvo gera matyti, kad mokslas tarnauja žmonijai; rankų ir kitų organų protezai leidžia atrasti gyvenimo džiaugsmą iš naujo, grąžina viltį gyventi vėl visavertį gyvenimą žmonėms, patyrusiems nelaimes. Programos pristatymas leido suvokti ir sportininkams teikiamą naudą – susipažinome, kaip filmuota medžiaga gali padėti tobulinti treniruočių eigą ir pačio kūno dinamikos progresą.

Nuostabu tai, jog praktinių užsiėmimų metu išdėstyta medžiaga daro stebuklus mokytojų akyse: mokiniai natūraliai susidomi mokomuoju dalyku, tampa aktyvūs ir žingeidūs. Dalyko susiejimas su gyvenamąja aplinka padeda kūrybiškai spręsti problemas ir adekvačiai vertinti realybę, o ypač – plėsti žinių bagažą ir savo akiratį. „Mokymas kitaip“ suteikia galimybių pasireikšti ir nuojautai, ir intelektui, todėl linkime mokytojams bei mokiniams patirti naujų įspūdžių ieškant alternatyvaus mokymo(si) kelio.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Kaune sulaikymo operaciją nufilmavęs liudininkas: juos išlupo iš automobilio (33)

Kaune atsitiktinai sulaikymo operaciją nufilmavęs vyras iškart pamanė, kad čia ne eilinės muštynės, o rimtas policijos darbas. Filmuota medžiaga pasidalinęs DELFI skaitytojas nurodė, kad viskas vyko labai greitai.

Feisbuke plinta širdį spaudžiantis įrašas: vyriškis neatsisakė padėti alkstančiam berniukui (137)

Antradienį feisbuke paplito lietuvius sužavėjęs vaizdo įrašas – jį nufilmavęs kaunietis Aleksandras Žukov prekybos centre „Mega“ sumokėjo už berniuko maisto produktus. Filmukas žaibiškai pasklido internete – įvairiose socialinio tinklo grupėse juo dalijosi tūkstančiai žmonių.

Alytiškio kiemą papuošė išskirtinės sniego skulptūros (1)

Alytaus miesto tarybos nario Kęstučio Ptakausko kieme išdygo trys sniego skulptūros: katinas ir du žibintai. Alytiškis jas sukūrė iš namų kieme susikaupusio sniego. K. Ptkauskas tiki, kad jo kūriniai užsiimti panašia veikla įkvėps ir daugiau alytiškių, o Alytuje galbūt atsiras vieta, kur iškils daugybė tokių sniego skulptūrų.

Nori atkreipti vairuotojų dėmesį: neatsipalaiduokite – štai kokių gudruolių būna (222)

„Ir plačiame, tiesiame kelyje negali atsipalaiduoti...“ – vairuotojus panoro įspėti DELFI skaitytojas Darius, kelyje „Kaunas-Jonava“ nufilmavęs neatsakingą vairuotojo poelgį.

Gražuolis Kasparas nori dalintis gyvenimo džiaugsmu su rūpestingu šeimininku (3)

Susipažinkite – vaiduokliukas (oi, atsiprašau, katinėlis!) Kasparas. Jo istorija nuo pat pradžių buvo lygiai tiek pat komiška, kiek ir graudi. Tik įsivaizduokite: paskambino dvi moterys ir papasakojo, kad iš lauko išgelbėjo mažytį it kruopa kačiuką, išmestą iš namų. Tąkart neturėjome vietų, tad jos pažadėjo šiek tiek „palaikyti“, kol galėsime pagelbėti.