Konkuruodamas su tokiais gigantais kaip „Audi A8“ ar „Mercedes-Benz“ S klasės automobiliais, „Phaeton“ nenusileidžia ir puikiai demonstruoja savo tvirtą charakterį. Taip jau nutiko, kad šiandien testuoju prabangiausią „Volkswagen“ markės modelį. Ką gi, raktelis rankoje, sėdu ir važiuoju!

Atsisėdęs už „Phaeton“ vairo pasijaučiau kažkaip kitaip. Suprantama, juk esu premium klasės automobilyje. Viduje dominuojantis medis savo rievių raštais sužavėjo. Didelės ir patogios elektra valdomos sėdynės verčia jaustis lyg būtum namuose ant sofos. Taip pat nenusivylęs likau ir panelėje esančiu liečiamuoju ekranu, kuris yra iš tiesų didelis, o funkcijos lengvai perprantamos. Visos salone esančios apdailos detalės yra gražios ir malonios akiai.

Prieš pradėdamas važiuoti šiuo automobiliu aptikau vieną ir, mano manymu, labai didelį minusą – rankinis stabdis. Įprastai naujuose automobiliuose norint įjungti rankinį stabdį tereikia spustelėti mygtuką. Čia viskas atvirkščiai. Rankinis stabdis spaudžiamas koja, o norint jį išjungti reikia traukti didelę rankeną. Atlikdamas šį veiksmą jaučiausi lyg būčiau dideliame amerikietiškame visureigyje. Nors tai tik lašas jūroje, tikiuosi gamintojai ateityje išspręs šį trūkumą, nes tai tikrai neįprasta premium klasės automobiliui.

Apsižvalgęs viduje, išvažiavau į gatvę. Nežinau kodėl, ar dėl automobilio išvaizdos, o gal dėl vardinio valstybinio numerio susilaukiau nemažai dėmesio iš aplinkinių vairuotojų ir pėsčiųjų. Dauguma palydėdavo mane savo žvilgsniais. Nors man asmeniškai šis „Phaeton“ nėra gražus iš priekio (jis visiškai neišsiskiria iš kitų naujų „Volkswagen“ automobilių), tačiau automobilio galas sukurtas skoningai ir atrodo tikrai elegantiškai.

Važiuoja šis „Phaeton“ labai minkštai, tyliai ir komfortiškai. Vairuotojas sėdėdamas už vairo didelio vaidmens neatlieka, nes automobilis tiesiog plaukia. Verta paminėti, kad būtent šis mano testuojamas „Phaeton“ yra naujutelaitis, dar šiemet nuriedėjęs nuo konvejerio, o po kapotu slepia nemažą jėgainę – 3.0TDi V6 6A, 240AG.

Nors tokios klasės automobiliui būdinga turėti didelį ir galingą variklį, šis iš tiesų nesužavėjo. Įspūdinga trauka jis nepasižymi, o ir yra labai neekonomiškas. Nuvažiavus vos 120 kilometrų, jis sunaudojo apie 14-15 litrų dyzelino. Tačiau kokybė ir komfortas tai atperka, o jeigu automobilio savininkas gali sau tai leisti, nemanau, kad kuro sąnaudos taps galvos skausmu.

Iš pirmo žvilgsnio automobilio dydis neišgąsdino, tačiau atlikus keletą važiavimo bandymų prekybos centrų daugiaaukštėse stivėjimo aikštelėse, supratau, kad reikalas rimtas, o iš nugaros važiuojančius įprastus miesto automobilių vairuotojus priverčiau keiktis dėl savo didelio ir nerangaus automobilio.

Ar man patiko naujasis „Phaeton“? Sakyčiau taip, bet nemanau, ar mokėčiau 161 tūkst. litų už jį. O ir savo asmeniniame garaže tokio automobilio neįsivaizduočiau. Pats automobilis manęs nesužavėjo, tik detalės ir akcentai. Nors jis tikrai geras, kokybiškis, komfortiškas ir elegantiškas, manau, kad „Phaeton“ yra tiesiog išpūstas burbulas.