Ketvirtoji eksperimento diena! Sveikintis itališkai visada yra didelis rytinis malonumas, nepaisant to, kad nuo vakar vakaro pliaupia lietus ir oras kol kas visai nepietietiškas. Vakar iki nakvynės vietos netoli Florencijos priartėjome vis strigdami naktinėse spūstyse. Asfaltas buvo slidus, tad su kroviniu teko judėti lėtai. Visą naktį į stogą beldė lašai, tad laive susikaupė nemažai vandens, kurį teko išleisti.

Kaip juokauja šio eksperimento sumanytojas Mindaugas Statkus, jei ne rytinis dušas nakvynės vietoje, tai be vargo būtų užtekę vandens išsimaudyti laivo denyje. Timuras Mjagkij šiandien atsikėlė itin geros nuotaikos ir dar akių nepramerkęs išpyškino: „We are going right now“ (liet. Išvažiuojam tuoj pat). Šiandien planuojame pasiekti Neapolį!

***

Pradėję ketvirtąją kelionės dieną, socialinio eksperimento „Mes nugabensime laivą į Maltą“ dalyviai jau puikiai suvokė, kad perskrosti Europą su vertingu kroviniu trise, prisiimant visą riziką, kokia tik įmanoma – dėl laivo ir pačių žmonių saugumo, dėl automobilio techninių galimybių tempti 3 tonas sveriančią, dvi ašis turinčią priekabą su laivu nuo Olandijos iki Maltos, yra ne tas pats, kas keliauti su mažyčiu lagaminėliu.

„Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėsime pasirūpinti patys. Žinant, kad Italijoje pasitaiko atvejų, kai yra užpuolamos transporto priemonės, grobiami ir dažnai sugadinami kroviniai, tikrai nėra visai ramu. Sustoję poilsio vietoje visada surakiname priekabą su autobusiuku, naudodami grandinę ir spyną. Autobusiuke, aišku, turime ir šaltųjų ginklų – golfo lazdą, montiruotę ir kūjį, jei tektų Italijos Pietuose kovoti dėl krovinio“, – kalba ryžtingai nusiteikęs socialinio eksperimento iniciatorius Mindaugas Statkus.

Tikimasi, kad minėtų priemonių panaudoti neteks, nes netikėtai, gegužės 22 d. rytą, M. Statkus gavo draudimo brokerių bendrovės pasiūlymą apdrausti laivą. Iki tol nei viena iš Lietuvoje veikiančių įmonių to daryti nepanoro.

Eksperimento informacinio štabo komunikacijos koordinatorė Žydrė Dargužytė sako, jog Pietuose ne kartą yra susidūrusi su ekstremaliomis situacijomis kelyje. Prieš keletą metų netoli Neapolio ji, vairuodama lengvąjį automobilį, buvo sekama, vėliau priverstinai sustabdyta nevietinių tamsiaodžių pietiečių ir provokuota pirkti neaiškius dalykus. „Gerai, kad viskas tuomet baigėsi gerai, nes puikiai kalbėjau itališkai ir pavyko susitarti. Šįkart, judėdami su kroviniu, būsime labai atidūs, akylai rinksimės sustojimo vietas ir nepaliksime laivo be priežiūros. Galbūt netgi teks paeiliui budėti naktį, kad būtume garantuoti, kad kitą rytą galėsime tęsti kelionę toliau“, – užtikrintai patikina eksperimento entuziastė.

Didžiausias fizinis krūvis tenka trečiajam projekto dalyviui – jis turi profesionaliai išvengti netikėtų situacijų kelyje ir daryti viską, kad krovinys pasiektų kelionės tikslą saugiai ir laiku.

„Kadangi pirmą kartą gyvenime vežu krovinį Italijos teritorija, išties susiduriu su nemažai iššūkių – tenka stebėti šios šalies eismo dalyvių vairavimo ypatumus ir greitai priimti racionalius sprendimus, kaip geriau pasielgti, – kur ir kada sustoti, kokį maršrutą pasirinkti“, – Timuras džiaugiasi interaktyviai planuojamu laivo logistikos procesu.

Šiandien, vėlai vakare, sąstatas su kroviniu turėtų pasiekti Neapolį.

***

Penktoji kelionės diena atnešė tikrų iššūkių! Viskas prasidėjo įvažiavus į Kalabrijos Redžo regioną. Važiuodami nepastebėjome sunkvežimiams skirto aplinkkelio, o pavažiavus toliau dėl kelio remonto darbų autostradoje, netoli nuo Monte Galdo, teko išvažiuoti iš autostrados ir pasukti vietinės reikšmės keliuku, kuris vis siaurėjo. Pradėjome važiuoti itin vingiuotais ir stačiais serpantinų šlaitais. Drąsiai galime sakyti, kad kelias keliose vietose viršijo autobusiuko galimybių ribas, tad kylant į kalną ilgesnį laiką, jo variklis, neatlaikęs krūvio, tiesiog „užduso“ ir užgeso.

Stovėdami ant stataus šlaito siaurame kelyje tikrai sutrikome, nes automobilis neužsivedė. Po kelių nesėkmingų bandymų užvesti automobilį, Mindaugas Statkus išlipo iš transporto priemonės, persižegnojo ir paprašė Jėzaus, kad variklis užsivestų. Tuo metu Timur Mjagkij ir Žydrė neramiai sėdėjo transporto priemonėje ir po kelių sekundžių vėl pavyko užvesti variklį. Galite sakyti, ką norite, gal tai ir sutapimas, bet paliekame šį ekstremalios kelionės momentą įvertinti Jums.

Pasiekę autostradą, šiuo metu esame pačiuose Italijos Pietuose ir judame link Sicilijos. Tikimės, kad keltą pasieksime per artimiausias keturias valandas. In bocca al lupo! (liet. sėkmės)

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo kelionės įspūdžiais? Laukiame jų el.paštu pilieciai@delfi.lt!