Šių metų rugsėjo 1 dieną „Ergo“ draudimo bendrovėje civilinės atsakomybės ir Kasko draudimais apdraudėme šeimos automobilį „VW Golf“. Praėjus vos mėnesiui, spalio 3 dienos pavakarę važiuojant Varnių gatve (Kaunas), į mūsų mašinos kairįjį sparną tėškėsi iš pagrindinio į šalutinį kelią dideliu greičiu skriejęs, pagrindiniu keliu riedančio automobilio nepraleidęs kaunietis.

Avarijos metu golfas buvo suniokotas labai stipriai, nes nuo smūgio dešiniąja puse dar tėškėsi į toje vietoje itin aukštą cementinį „bordiūrą“.

Kadangi po avarijos mūsų automobilis nevažiuoja ir, kaip jau informavo nuostolius atlyginanti bendrovė, net netaisytinas, kreipėmės į „Ergo“ draudimo bendrovę (joje buvome apdraudę savo automobilį Kasko ir civilinės atsakomybės draudimais) ir informavome, kad norime nutraukti civilinės atsakomybės ir Kasko draudimų sutartis, paprašėme grąžinti įmokų likučius.

Sulaukėme likučių ir pakraupome – „Ergo“ bendrovė nusiskaičiavo ne tik mokestį už draudimo laikotarpį, bet dar ir administravimo išlaidas, kurios ne tokios ir menkos – apie 25 eurus!

Patikslinome, kad mes esame nukentėję, todėl ne savo noru sutartis nutraukiame, o dėl to, kad automobilis neeksploatuojamas ir net nežinia ar bus taisomas (tada iš žalą skaičiuojančios bendrovės buvome gavę tik preliminarų atsakymą, kad automobilis greičiausiai bus neremontuojamas, bus išmokėta likutinė vertė), tačiau gavome formalų, mums sveiku protu sunkiai paaiškinamą atsakymą.

Skaitytojos pacituotame laiške, kurį ji sako gavusi iš darbuotojos (ir kuris DELFI buvo persiųstas „Ergo“ bendrovei) informuojama, kad Kasko ir Transporto valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutartys buvo nutrauktos pagal taisykles (jos išvardintos), todėl ir buvo pritaikytas administravimo mokestis.

Tokį vadybininkės atsakymą galima suprasti tik taip, kad mes, draudusieji automobilį, turėjome draudimo bendrovę prieš 15 dienų iki eismo įvykio (per kurį kaltininkas mums sudaužys automobilį) įspėti, jog norėsime nutraukti draudimo sutartis. Tada galbūt būtų nenuskaičiavę administravimo mokesčio.

Sąžiningai elgiasi „Ergo“ bendrovė? Mano įsitikinimu, ne. (...) Todėl vairuotojams, kurie ketina drausti savo transporto priemones, siūlau labai gerai pagalvoti, ar verta prasidėti su bendrove. Beje, mums žalą paskaičiavusiai bendrovei neturime nė menkiausio priekaišto – galime tik pasidžiaugti ir padėkoti, kad ten dirba kvalifikuoti, mandagūs, dėmesingi ir paslaugūs klientams darbuotojai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Pardavimų palaikymo ir plėtros skyriaus vadovė Jurgita Žemaitė DELFI pakomentavo situaciją. Pasak jos, ji susiklostė dėl žmogiškojo faktoriaus – Kauno rajono gyventojai administracinis mokestis nebus taikomas.

J. Žemaitės komentarą pateikiame žemiau:

„Atsiprašome mūsų kliento, kad dėl mūsų įmonės vidinių procesų ši situacija užsitęsė, o tai nulėmė, jog tiek gauta papildoma informacija iš kliento pusės, tiek ir žmogiškasis faktorius. Tačiau viskas baigėsi kliento naudai – jam nebus taikomas įprastinis draudimo sutarties nutraukimo administracinis mokestis.

2016 metų spalio 6 dieną iš draudimo brokerių gavome kliento prašymą nutraukti Kasko draudimo poliso ir Civilinės atsakomybės draudimo sutartis, nes automobilis eismo įvykio metu labai stipriai nukentėjo, nevažiuojantis.

Atsižvelgus į pateiktą prašymą buvo paskaičiuotas susidaręs skirtumas dėl administravimo išlaidų išskaičiavimo, kai nutraukiama draudimo sutartis. Pritaikytas administravimo mokestis, kuris numatytas Įprastinių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklėse bei Kasko draudimo taisyklėse. Atskaičiavus minėtą mokestį, likusi nepanaudota draudimo įmokų suma buvo pervesta į kliento banko sąskaitą.

Klientas mus informavo, kad jis nesutinka su į sąskaita pervesta suma ir prašo grąžinti priklausantį likutį. Be to, klientas el. laiške pateikė ir papildomų faktų, kad automobilis nevažiuojantis, o ekspertai jį informavo, kad transporto priemonė net netaisytina. Kliento paprašėme atsiųsti eksperto išvadą, kad automobilis yra nebeeksploatuojamas.

2016 metų spalio 17 dieną iš kliento gavome išvadą, kad automobilis yra netaisytinas. Ir jau kitą dieną (spalio 18 d.) buvo nuspręsta, kad administravimo mokestis neturi būti taikomas ir turi būti grąžintas klientui. Įprastai, atsižvelgiant į mūsų vidinę struktūrą, apie priimtą sprendimą klientas turėjo būti informuotas per kelias dienas, tačiau dėl žmogiškojo faktoriaus procesas užtruko ilgiau.

Siekiant sumažinti tokių atvejų skaičių, primename, kad yra didelis skirtumas, kai automobilis yra nevažiuojantis ir transporto priemonė sugadinta tiek, kad jau neremontuojama ir nebegali dalyvauti eisme – raginame klientus pateikti kuo tikslesnę informaciją, kad būtų išvengiama nesusipratimų.

Tokiais atveju, kai automobilis yra tik nevažiuojantis vadovaujamasi visai kitomis taisyklėmis, o išimtys, nutraukiant draudimo sutartis, taikomos, jei, pavyzdžiui, transporto priemonė nebegali dalyvauti viešajame eisme.“