Filmo „Greiti ir įsiutę 7“ recenzija: tokį serialą žiūrėčiau iki gyvenimo pabaigos

 (85)
Siaubo specialistas arba tiesiog mūsų dienų šio specifinio kino žanro genijus, režisierius ir scenaristas Jamesas Wanas, 2004 metais padovanojęs vieną įsimintiniausių psichologinio trilerio franšizių „Pjūklas“, kurio įtaka jaučiama iki šiol panašiose juostose, pagaliau gauna galimybę parodyti visiškai kitokią kūrybinę pusę.
Vin Diesel
© Scanpix

Po tokių siaubo filmų kaip „Mirtina tyla“, „Tūnąs tamsoje“ ir paties efektingiausio per dvidešimt metų siaubo žanro atstovo „Išvarymas“, išgąsdinusio milijonus žiūrovų visame pasaulyje, iš Malaizijos kilęs kino kūrėjas pristato ne tik patį prabangiausią karjeros darbą, bet ir vieną laukiamiausių 2015-ųjų metų veiksmo filmų, kurio visame pasaulyje laukiama labiau už bet kokį kitą šio žanro projektą.

Apie ką mes čia…

Įvykdęs savo pažadą specialiosioms tarnyboms ir agentui Hobsui, Dominikas Toretas su savo bičiuliais pagaliau atgauna užtarnautą laisvę ir gali sugrįžti ten, kur prasidėjo jų visų kelionė – į Los Andželą.

Gyvenimas ir vėl atrodo gražus, ypač kai šeima ir artimiausi žmonės yra kartu. Vis dėlto, vos įkvėpęs šviežios laisvės oro gūsio, Dominikas su bendražygiais tampa mirtinu taikiniu žmogui, kurio kraujyje verda keršto troškimas. Jiems teks ir vėl stoti į kovą su nusikaltėliu, daug pavojingesniu už tuos, kuriuos jie buvo sutikę anksčiau…

Kūrinio vidus

„Greitų ir įsiutusių“ franšizė išgyvena tikrą aukso amžių ir tai nenuostabu. Kiekviename naujame filme jo kūrėjai peržengia ne tik savo galimybių ribas, bet ir sugeba žiūrovą prikaustyti prie ekrano dar labiau nei anksčiau. Būtent taip įvyko septintajame filme, kuris ne tik perspjauna visus kitus serijos filmus, bet taip pat tampa ganėtinai nuoširdžiu atsisveikinimu su vienu iš šios franšizės aktorių.

Būtent Paulo Walkerio mirtis privertė kino kūrėjus atidėti premjerą metams, ji turėjo įvykti dar praėjusių metų vasarą. Būtent jo netektis privertė juostos prodiuserius susimąstyti apie franšizės ateitį ir kartu privertė investuoti dar daugiau pinigų į projektą, kad tik jį užbaigtų laiku. Taip iš 165 milijonų dolerių biudžetas išaugo iki 250 milijonų dolerių, tačiau akivaizdu, kad filmui bus lemta pasiekti milijardo ribą. Bet ką aš čia kalbu apie skaičius, viską pamatysime po kelių savaičių nuo filmo pasirodymo viso pasaulio kino ekranuose. Grįžkime prie paties filmo ir jo unikalumo, atsižvelgdami į kiekvieną iš jau anksčiau matytų dalių.

Septintasis filmas sukurtas taip gerai, kad sunku pastebėti jo logines klaidas ir klišes, būdingas tokiems prabangiems projektams, kurie skirti gerai praleisti laiką kine su adrenalino ir įtampos doze. Naujame filme pasakojama istorija, kuri, galima teigti, prasidėjo dar 2006 metais, kai vienas pagrindinių „Greiti ir įsiutę: Tokijo lenktynės“ herojų Hanas, kurį vėliau galėjome matyti kitose trijose juostose, žūsta. Ir, žinoma, jis žūsta ne šiaip sau, kaip ir matėme trečiame filme, o dėl priežasties, kuri atsirado 2013 m. pasirodžiusiame šeštame filme. Šiek tiek supainiota istorija, bet ką padarysi. Užtat kūrėjai panoro grįžti prie ankstesnių dalių ir pateikė mums ne vien šią staigmeną, bet dar ir kitas, kurios yra tiesiogiai susijusios su pirmąja ir antrąja franšizės dalimis. Nenoriu nieko išpasakoti, todėl norisi palinkėti, kad naująją juostą žiūrėtumėte labai įdėmiai. Vis dėlto, kai grįžtama prie ištakų, visada yra malonu ir džiugu, nes gerbėjams tai yra itin svarbu.

Naujojoje dalyje atsiranda ne vien naujos bėdos, bet ir nauji veidai. Personažų gausa filmas gali perspjauti bet kokius studijos „Disney“ kuruojamus „Keršytojus“. Pirmiausia, džiugu, kad atsirado toks stiprus ir labai charizmatiškas antagonistas, kuris sugeba duoti į kaulus visiems kitiems plikiams. Moterų desantas taip pat įspūdingas. Kelios veikėjos, kaip Kara ar Ramsi, sugeba kaitinti kraują ne prasčiau nei kiečiausi filme rodomi automobiliai. „Paturbintos“ iki tobulumo moterys, mėgstančios greitus automobilius – kiekvieno vyro svajonė. Būtent tą ir pabrėžia režisierius su visa prodiuserių komanda. Na, o kalbant apie vyrus ir senbuvius, lauks tikra staigmena ir veikėjas, kuris atims iš Brajano O‘Konerio antrojo pagrindinio veikėjo lazdelę. Kas jis toks? Pamatysite filme, tačiau dėl tokio sprendimo esu labai patenkintas.

Tinkamai kūrėjai pasielgė ir su populiariausiu velionio aktoriaus herojumi. Šnekant apie veiksmą ir naujus neįmanomos triukus, reikia pagirti juostos kūrėjus už jų originalumą. Pirmiausia, vis dėlto buvo sunku perspjauti penktos dalies gaudynes Rio mieste su seifu taranuojant viską, kas atsirado Dominiko ir Brajano kelyje, tačiau kūrėjams pavyko sukurti puikią sceną su lėktuvu ir automobiliais su parašiutais. Neveltui Japonijoje filmą pavadino „Dangaus misija“.

Kita scena, kurią galima įrašyti tarp kiečiausių, yra skrydžiai iš dangoraižio į dangoraižį. Ar jau buvo tai matyta? Žinoma, bet tenka pripažinti, kad šiame filme viskas atlikta tobuliau ir žymiai kiečiau. Netrūksta ir puikių muštynių tarp pagrindinių aktorių. Būtu keista, jeigu pliki raumenų kalnai nesusigrumtų nė vieną kartą viso filmo metu. Na, ir, žinoma, greitis, gaudynės, gatvių lenktynės ir bagažas neleis nuobodžiauti nė vieną filmo sekundę. Tai geriausia ir įsimintiniausia franšizės dalis. Na, o dabar laukiame kitų žadėtų dalių. Nors tai ir atrodo kaip serialas, bet tokį serialą galėčiau žiūrėti iki gyvenimo pabaigos. Svarbiausia, kad kokybė kiekviename filme nekristų.

Techninė juostos pusė

Kiekvienoje „Greitų ir įsiutusių“ dalyje pagerėja ir garso takelis. Nuostabi ir puikiai atmosferai pagardinti parinkta muzika, o ką jau kalbėti apie dainas, kurios groja nuo pat filmo pradžios. Juostos metu galime išgirsti Tyga atliekamą dainą „Ride Out“, reperio Wiz Khalifa ir dailaus užpakalio savininkės Iggy Azalea bendrą kūrinį „Go Hard or Go Home“ ar Prince‘o Royce‘o „Angel“.

Operatorius šiame filme daro irgi stebuklus. Pirmiausia, efektingai nufilmuoti snukiadaužiai. Antra, veiksmo pateikimas ir scenų „apčiuopimas“ atrodo taip puikiai, kad kartais net sunku kvėpuoti dėl gaunamo adrenalino. Išties įstabus kameros darbas, dėl kurio galima pasijausti kaip tikrame pasivažinėjime su pagrindiniais juostos herojais.

Istorija papasakota grakščiai, nėra nesusipratimų, o ir intriga išlieka iki pat filmo pabaigos, taigi montažo darbai atlikti be priekaištų. Garso montažas taip pat „stiprus“, susišaudymai skamba galingai, o ir pasivažinėjimai ir variklių riaumojimai sugeba suvirpinti širdį. Specialiųjų efektų irgi netrūksta, ypač jeigu kalbėsime apie su CGI technologija atkurto Paulo Walkerio veidą.

Akivaizdžiai matosi, kur buvo išleisti pinigai, nes panašumas stulbinamas. Taip pat ir dangoraižių scena atrodo ganėtinai gerai, nors visi puikiai žinome, kad ten viskas buvo nupiešta kompiuterio pagalba. Kūrėjai 250 milijonų dolerių išleido pakankamai protingai.

Aktorių kolektyvinis darbas

Ką gi, pradėsiu nuo svarbiausio ir labiausiai laukiamo viso filmo veido – amžiną atilsį Paulo Walkerio, kuris visos juostos metu vertė šypsotis ir jausti pagarbą. Nors aktorius ir neužbaigė savo darbo (už jį tą padarė jo broliai), tačiau to, kiek jis suvaidino, pakako, nes jo vaidmuo šioje juostoje atliktas tikrai gerai. Ne Oskaro verta vaidyba, tačiau akims malonus pasirodymas.

Kitu svarbiu filmo koziriu tampa pats Jasonas Stathamas, kuris turėjo pasirodyti dar 2013 metais, bet dėl tam tikrų priežasčių aktoriaus šou buvo atidėtas septintajai daliai. Išties seniai laukiau, kada Viną Dieselį ar Dwayne‘ą Johnsoną kažkas nubaus. Būtent toks baudėjas atitiko visus standartus. Aktorius pasirodė išties gerai, nors nepasakyčiau, kad tai jo įsimintiniausias vaidmuo. Vinas Dieselis, Dwayne‘as „Uola“ Johnsonas, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Ludacrisas, Tyreese Gibsonas standartiškai atliko savo herojų vaidmenis, tačiau, kaip ir ankstesniuose filmuose, į kiekvieną jų malonu žiūrėti. Šie žmonės sudaro gana gerą komandą. Iš naujų filmo herojų dar galima paminėti legendinį Kurtą Russelą, kuris pasirodė epizodiškai, tačiau jo vaidmuo itin svarbus visai šiai franšizei. Pamatę filmą suprasite, apie ką aš čia kalbu. Taip pat smagu matyti „Sostų žaidimo“ žvaigždę Nathalie Emmanuel, kuri pademonstravo pavydėtiną figūrą, na, ir šiaip visai gerai įsipaišė į komandą. Be šių aktorių filme galima pamatyti ir tokius žinomus veidus kaip Tony Jaa, Djimonas Hounsou ir Rondą Rousey.

Verdiktas

„Greiti ir įsiutę 7“ – tai pats efektingiausias ir geriausiai pateiktas visos keturiolika metų besitęsiančios franšizės filmas. Jame be raumeningų plikų vyrukų, stulbinančiai gražių automobilių ir užburiančių moterų kūnų atsiranda vietos ir gerai vystomai istorijai, kurią pagardina pamilti herojai, nenuilstantis vietoje veiksmas, išradingi triukai ir atsiminimai apie Paulą Walkerį.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Nusivylė „Emodži filmu“: pasigedau kritikos šiuolaikinėms problemoms (21)

Dar kartą įsitikinau, kad kino teatruose karaliauja konsumerizmas ir prastos kokybės kultas. Ko gero, nesu matęs nieko prastesnio, kaip šią savaitę matytas „Emodži filmas“ .

Glaustytis mėgstantis katinas ieško namų arba globos (3)

Mielas, jaukus, pūkuotas, minkštas, gražus, švelnus, meilus iki begalybės katinas ieško namų arba globos. Kaip jis atsidūrė gatvėje – nežinome, bet kad lauke gyvenantis katinėlis būtų toks jaukus, sunku patikėti.

Pirkėjas papasakojo, kaip viskas vyko sekmadienį Mindaugo „Maximoje“ (13)

DELFI skaitytojas tapo parduotuvėje „Maxima“ Mindaugo gatvėje sekmadienio vakarą įvykusio incidento liudininku. Jį nustebino parduotuvės darbuotojų reakcija.

Tikėjosi ramiai pasmaližiauti kavinėje – supykdė radinys leduose (168)

Rugpjūčio 17 d. su draugu ir vaikais lankėmės Vilniaus Bernardinų sode. Ten mažieji žaidė ant, atrodo, jau saugių žaidimų įrenginių, pasisupo ir karusele prie kavinės „Sugarmour“ Vasaros Rezidencijos.

Mergaičių elgesys pradžiugino Ukmergės policiją: esame sužavėti jų poelgiu (54)

Norime papasakoti apie gražų dviejų mergaičių poelgį. Vakar maždaug 10 metų mergaitės į Policijos komisariatą atnešė vyrišką piniginę, tikėdamosios, kad pareigūnai padės nustatyti savininką.