Turizmo sferoje dirbu kelis metus, daugiausiai su atvykstančiais iš užsienio žmonėmis, norinčiais pakeliauti po Lietuvą bei kitas šalis prie Baltijos jūros. Važiuojančių pasikiaulinti lietuvių grupių stengiuosi išvengti, tačiau ne visada pavyksta. Dažnokai pagalvoju, kas vis dėlto su mumis yra negerai, kodėl mes esame tokie išskirtiniai toli gražu ne iš gerosios pusės, kur slypi šito šaknys?

Kodėl nemokame išlikti orūs ir puolame „žemiau plintuso“, draskydami akis ir ragais nagais kovodami dėl nereikšmingų smulkmenų vietoje to, kad pasiduotume atostogų ir kelionių žavesiui? Kiek kartų buvo gėda prisipažinti, kad esu iš Lietuvos kaip ir mano lydima grupė...

Manau, esminės problemos yra tos, kad sugebame vien tik reikalauti, spragsėti pirštais, negerbdami šalia esančių ar paslaugas teikiančių. Juk dažnas lietuvis, už keliasdešimt eurų įsigijęs poros dienų kelionę kad ir į kaimyninę Lenkiją, jausis lyg dievas: šokdins gidą ar kelionės vadovą, vairuotojus, būtinai piktinsis ir gal net rašys skundus dėl netinkamo aptarnavimo ar paslaugų kokybės.

Frazė „Aš už viską sumokėjau, todėl man dar papildomai priklauso tas, tas ir anas“ visiškai nebestebina ir nedaro įtakos, nes tapo nuvalkiota. Mielieji, derėtų dar kartą atidžiai perskaityti paslaugų teikimo sutartį, kurioje yra tiksliai nurodyta, už ką sumokėjote. Paprastai nei liokajų, nei portjė, nei valytojų paslaugos į paketo kainą nebūna įtrauktos. Jei vairuotojas padeda įkelti lagaminą ar įpila karšto vandens, derėtų bent jau ačiū pasakyti, mat jis nėra nei nešikas, nei krovėjas, nei barmenas.

Jei atvirai, palaikau vairuotojus, kurie nesirūpina keleivių bagažo krovimu ar karšto vandens dalinimu. Nesame neįgalūs ir elementarius judesius galime atlikti be kitų pagalbos, o kavą įsigyti sanitarinės pertraukėlės metu degalinėje.

Karšto vandens autobuse tema apskritai yra labai skaudi. Esame, ko gero, vieninteliai Europoje dėl taupumo užpilantys vandeniu „popierinius“ makaronus, sintetines sriubytes ir kavytes. Ir tegul tik pabando nebūti to karšto vandens! O ar kada pagalvojote, kokiais keliais jis patenka į autobuso virtuvėlę, kokia vandens kokybė ir higiena? Tai štai, papasakosiu, ką girdėjau aš. Mano žiniomis, autobusų rezervuarai užpildomi iš degalinėse įrengtų lauko čiaupų, iš kurių bėga labai kalkėtas ir kažin ar tinkamas gerti vanduo, o pačios talpos valomos, spėčiau, geriausiu atveju kartą per metus, kaip ir virtuvėlėse esantys vandens kaitinimo katilai. Girdėjau, dėl saugumo vanduo kaitinamas maždaug iki 75 laipsnių temperatūros, todėl bakterijos kažin, ar žūsta.

Pavyzdžiui, Vokietijoje (tai galioja ir lietuvių autobusams, važiuojantiems per šią šalį) labai griežtai žiūrima į kavinių paslaugas autobusuose, ir privaloma turėti atitinkamų higienos įstaigų išduotą leidimą tiekti karštą vandenį. Deja, praeis daugybė metų, kol išaugsime iš karšto vandens pilstymo, šiukšlinimo ir nesibaigiančio valgymo autobuso salone. Draudimai valgyti, gerti alkoholinius gėrimus galioja kažkam kitam, tik ne mums. Vis lygiuojamės į Vakarus, o patys elgiamės lyg laukiniai. Tai kodėl neužsirūkote bevažiuodami, jei jau už viską sumokėjote?

Visiems linkiu įspūdžių kupinų kelionių. Būkime pakantūs ir kultūringi!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Ar jaučiate, kad jau tuoj – vasara? O su ja – ir atostogos, pajūris, ežerai ir iškylos kartu su draugais... Šiuos tris mėnesius kiekvienas nori išnaudoti kuo geriau, todėl prašome Jūsų patarimo – pasidalykite, kur verta važiuoti atostogauti, ko vengti ir kaip elgtis, kad netektų nusivilti?

Klausiame jūsų – kas jus nustebino, nuvylė, su kokiomis gudrybėmis atostogaudami susidūrėte, ko patartumėte vengti, kur važiuoti, o ką praleisti? Papasakokite ir padėkite kitiems susiorganizuoti svajonių atostogas! Pasidalykite patirtimi, papasakokite, kiek išleidote, ir atskleiskite, kokią sumą vis dėl to reiktų skirti skirtinguose pasaulio kraštuose ir Lietuvoje.

Už geranoriškumą dalijantis patirtimi su kitais, trims jūsų skirsime po prizą – po V. Papievio knygą „Vienos vasaros emigrantai“. Savo patirtis siųskite spausdami pilką mygtuką čia arba el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Atostogos“ iki gegužės 1 d.