Malcolmo Gladwello bestseleris „Virsmo taškas“ - knyga būtent apie tai. Jei jums pabodo garsiai apie save trimituojantys, bet nieko naujo jiems būdinga paviršutiniška kalba nepasakantys žinovai, tai ši knyga turėtų sukelti visiškai kitokias emocijas.

„Virsmo taškas“ puikiai įprasmina ir paties autoriaus gyvenimo kelią. Kas galėtų pagalvoti, jog matematikos profesoriaus sūnus negalės įstoti į magistrantūros studijas dėl prastų akademinių rezultatų? Vis dėlto, baigęs žurnalistikos studijas kanadietis buvo tiesiog pamišęs dėl įdomių tyrimų bei faktų, o būtent šie du dalykai ne tik išskyrė Malcolmą Gladwellą iš minios, tačiau ir padėjo argumentuotai pagrįsti bei susisteminti prieštaringus faktus.

Pačios virsmo taško teorijos esmė tokia, jog kiekviena idėja ar reiškinys pasiekia tokį etapą, kai jo vystymasis įgauna arba gerokai didesnį pagreitį, arba visiškai sustoja. Autorius nagrinėja, kokios smulkios detalės lemia didelių dalykų sėkmę ar krachą bei kaip atpažinti, kuriame virsmo etape esame. Knygoje akcentuojamas ir Pareto dėsnis, kuris sako, jog 80 proc. rezultatų lemia 20 proc. pastangų, 80 proc. darbo atlieka 20 proc. darbuotojų, 80 proc. pelno atneša 20 proc. klientų bei pateikia dar daug kitų galimų šios formulės pritaikymo pavyzdžių.

Daug dėmesio skiriama ir žmonėms. M. Gladwellas išskiria tris asmenybių tipus, kurie padeda idėjai virsti virusine dėl savo išskirtinių savybių:

1) Komunikabilūs (apdovanoti bendravimo dovana, pasitikintys savimi, lengvai randantys bendrą kalbą, todėl pažįsta daug žmonių, reikalus sprendžia pasinaudodami savo ryšiais);
2) Žinovai (turintys daug informacijos, pasikaustę įvairiose srityse ir savo nuomonę nuolat paremia tvirtais argumentais);
3) Pardavėjai (charizmatiški, gebantys įtikinti savo idėja, užvesti, motyvuoti).

Niujorko žurnalistas savo pirmojoje knygoje aptaria ir socialines problemas, nagrinėja kriminogeninės situacijos pasikeitimus, juos sukėlusias priežastis. Kaip sumažinti savižudybių skaičių? Kodėl atlikus tam tikrus veiksmus nusikalstamumo rodikliai staiga sumažėja? Kaip pateikti savo idėją ar produktą jo pirkėjui suprantamiausia kalba? Visi atsakymai į šiuos bei daugumą kitų klausimų šioje Malcolmo Gladwello knygoje.

„Virsmo taškas“ - gili, kupina pamąstymų, intriguojančių pavyzdžių knyga, kuri praplės suvokimo ribas, atvers naujus požiūrio horizontus, padės priartėti prie atsakymų į daugelį klausimų, kurie kyla norint įgyvendinti savo idėjas. Be to, šis kūrinys galėtų tapti nebyliu priekaištu keleto reklamos agentūrų vadovams, kurie Malcolmui Gladwellui jo karjeros pradžioje parodė duris. Tad be visų minėtų epitetų ši knyga - puikus įrodymas, ką gali žmogaus atkaklumas, užsispyrimas ir tikslo siekimas nepaisant pirmųjų kelyje pasitaikiusių kliūčių.

Įvertinimas: 8/10