Nedalyvavimas prilygtų pralaimėjimui

Kadangi sezonas jau persivertė į antrą pusę, įtampa su kiekvienu etapu vis didėja. Dalyviai, turintys ambicijų kovoti dėl prizinių vietų sezono įskaitoje supranta, kad praleisti etapą ir nepelnyti taškų būtų tarsi mirties nuosprendis. Nors trečio etapo dalyvių skaičiaus rekordo varžybos Joniškyje ir nepagerino, tačiau čia buvo galima matyti tuos, kurie pretenduoja sezono gale šampaną gerti iš prizininkų taurių.

Trasos ypatumai

Nors diena pasitaikė itin saulėta ir trasa atrodė sausut sausutėlė, tačiau dalyviai joje balų vis dėlto rado. Net keli posūkiai buvo tokie šlapi, jog automobiliai, skriedami per purvą, jį į viršų pakeldavo gerokai virš kėbulo. Tiesa, trasą organizatoriai buvo pasiruošę laistyti, tačiau dar prieš startą sena rusiška technika neatlaikė ir laistyti žvyrą pabaigė tempiama buksyravimo lynu. Laistytuvo gedimo vietoje liko telkšoti tepalo balos, bet jos dalyviams buvo nė motais. Tepalu šių vyrų neišgąsdinsi.

Jaunimo klasėje – nieko naujo

Jaunimo klasėje, kaip jau tapo įprasta, intrigą palaiko du sportininkai. Biržietis Erikas Narbutas ir Panevėžio sportininkas Karolis Petrovičius. Šį kartą jie vėl broliškai gaudė vienas kitą trasoje, o vėliau draugiškai liejo šampaną vienas kitam ant galvos. Nors praėjusiame etape nugalėjo Erikas, tačiau šį kartą ant aukščiausio prizininkų pakylos laiptelio lipo 69-uoju numeriu pažymėto „VW Golf“ vairuotojas, panevėžietis Karolis Petrovičius. Trečia vieta atiteko Mantui Laskovui su „Ford Escort“.

Pagarbos vertas ir šis jaunas sportininkas. Vos jam atvykus į varžybas nustojo veikti jo „Ford Escort“ generatorius. Pradžioje apimtas nevilties, kad nepavyks startuoti, Mantas rankų nenuleido. Su draugų pagalba jis vieną po kito įkrovė du akumuliatorius ir ryžosi stoti prie starto linijos, bei važiuoti su „nekraunančiu“ generatoriumi. Tiesa, vėliau sportininkas sulaukė patarimo iš vyresnės kartos atstovų. Seni geri mechanikai pasiūlė plaktuku švelniai padaužyti per generatorių. Atrodo rusiški metodai padėjo, ir prietaisų skydelyje akumuliatoriaus indikatorius šviesti nustojo. Tačiau po šių varžybų Mantas Laskovas pareiškė, kad jo kantrybė jau trūko ir „Ford Escort“, ko gero, išeis į užtarnautą poilsį, o vairuotojas planuoja persėsti į kitą, turbūt japonišką automobilį.

Sėkmės paslaptis – stabilumas

M-1600 klasėje ir šį kartą niekam nepavyko sustabdyti dar vieno Panevėžio komandos atstovo Egidijaus Nevulio, kuris ir vėl lipo ant pirmos vietos pakylos. Ir nors varžybų metu šalia trasos stovėjusi sportininko žmona buvo priversta rankioti nudaužytus vyro „Opel Astra“ veidrodėlius, tačiau Egidijaus iš pirmos vietos išstumti nepavyko niekam. Dar vienas finišas, dar viena pirma vieta, dar viena taurė į prizų kolekciją ir dar 20 taškų į savo sezono bagažą.

Antroji vieta M-1600 klasėje atiteko visų fotografų gerbiamam Vidui Bobrovskiui. Jo vairavimo stilius kardinaliai priešingas Egidijaus Nevulio stiliui. Jei pastarasis, kaip sako lenktynininkai, važiuoja be didelio „sportinio sekso“, tai Vidas Bobrovskis kartais specialiai provokuoja automobilį slysti šonu ar verstis ant dviejų ratų ar net stogo vardan auksinių kadrų fotografams. O ir važiuodamas jis visada pamojuos į objektyvą. Trečiosios vietos taurės šioje klasėje nusipelnė „Žiguliuką“ vairuojantis Almantas Januševičius, kuris niekam neduoda pamiršti, kad ir rusiška technika gali būti konkurencinga.

Klasės lyderis per varžybas tūnojo garaže

M-2000 klasėje prie starto neišvydome Raimundo Kukenio. Trečiajame etape Kupiškyje neatlaikė jo „Opel Kadett“ variklis, tad sportininkas paniro į remonto darbus. Deja, paruošti technikos Joniškio etapui lyderis nespėjo. Susisiekus su klasės lyderiu paaiškėjo, kad automobilio širdis – išardyta, šiuo metu laukia naujo alkūninio veleno ir tuomet kovinis bolidas bus pradėtas surinkinėti. Klasės lyderiui nedalyvavimas šiose varžybose gali brangiai kainuoti, tačiau sportininkas užtikrino, kad kitame etape Ramygaloje jis tikrai startuos.

Taigi laikinai pasitraukus favoritui, kiti klasės dalyviai lengviau atsikvėpė, mat šansų iškovoti pirmą vietą visiems atsirado gerokai daugiau. Šioje klasėje Joniškyje geriausią rezultatą parodė Gražvydas Venckus su „Opel Astra“. Antroje vietoje įsitvirtino Giedrius Janavičius, o trečios vietos apdovanojimas atiteko Eitvidui Bačiuliui, taip pat vairavusiam „Opel Astra“.

Pavyko nutraukti nesėkmių seriją

OPEN klasėje ketvirtą kartą šiemet savo laimę vėl bandė panevėžietis Donatas Stašiūnas – Žvėris. Praėjusiame sezone Donatas su ta pačia „Opel Corsa“ iškovojo antrą vietą OPEN klasėje ir tik tašku atsiliko nuo pirmą vietą užėmusio Stasio Norkaus. Tiesa, šiemet Stasys važiavo tik pirmame etape Rokiškyje, todėl atrodytų, kad Donatui keliai į pirmą vietą atvirti. Deja, bet šiemet Žvėrį ilgai persekiojo prakeiksmas.

Pirmame etape trūkusi vandens žarna, antrame etape – granatų gedimai, trečiame – transmisijos problemos. Tačiau galiausiai ketvirtas etapas buvo sėkmingas ir Žvėris nuo pat pirmo iki finalinio etapo niekam nebeužleido pirmosios vietos. Tikėkimės, kad po tiek laiko vėl į pirmą vietą iškopęs Donatas tarsi tikras žvėris pajuto kraujo skonį, ir vėl iš naujo bus alkanas pergalių ir pasiilgęs galimybės laistytis šampanu.

Antroji vieta šioje klasėje atiteko dar vienam sportininkui iš Panevėžio – Mariui Kisieliui. Jis, vairuodamas „VW Golf“ nuolat kvėpavo lyderiui į nugarą ir nusileido tik keliomis sekundėmis. Trečią vietą išplėšė taip pat panevėžietis Artūras Stanys. Nors po varžybų jo „VW Golf“ galinė dalis buvo gerokai „sustumta“ į saloną ir laukia remontas, tačiau viską atperka galimybė lipti ant prizininkų pakylos. Verta paminėti, kad visus šios klasės apdovanojimus susirinko Panevėžio sportininkai.

Komandinėje įskaitoje – panevėžiečių triumfas.

Komandinėje įskaitoje iki šiol du kartus taurę yra laimėję biržiečiai ir kartą sportininkų komanda iš Rokiškio, tačiau Joniškyje buvo neaplenkiami panevėžiečiai. Trys pirmosios ir po vieną antros bei trečios vietos taurę. Tai apdovanojimai, kuriuos susižėrė Aukštaitijos sostinės lenktynininkai. Jiems įteikta komandinė taurė, kurią šį kartą į savo kolekciją priglaus Donatas Stašiūnas.

Autokrosas keltis į Ramygalą

Jau rugpjūčio 18-ą dieną sportininkai rinksis į penktąjį, priešpaskutinį Aukštaitijos mėgėjų autokroso sezono etapą. Reklaminį varžybų plakatą išplatinę kroso organizatoriai žada, kad šis renginys bus ne tik puikus renginys, bet ir pramoga visiems žiūrovams. Renginio metu žiūrovus linksmins šokėjos, veiks lauko kavinė, bus eksponuojami „Hairpin racing“ komandos ralio ir kroso automobiliai. Ar namų trasa bus palanki panevėžiečiams, o gal kaip tik svetinga iš kitų miestų atvykusiems autokroso dalyviams, parodys tik laikas.

Primename, kad visas nuotraukas iš Aukštaitijos mėgėjų autokroso IV etapo Joniškyje galite rasti socialiniame tinklapyje „Facebook“, „Markelevicius Automoto Photography“ paskyroje.