Slalomo įvairovė

Praėjusiais metais, kai „Ladasport“ surengė pirmąjį slalomą miesto gatvėse, varžytis galėjo tik automobilius vairuojantys dalyviai, tačiau šį kartą vien keturratėmis transporto priemonėmis nebuvo apsiribota. Organizatoriai pakvietė trasoje varžytis ir motociklininkus bei dviratininkus. Visų trijų kategorijų dalyviai varžėsi pagal skirtingas trasos konfigūracijas. Beje, slalomas dviračiais buvo patraukli pramoga žiūrovams, mat kol varžėsi automobiliai, dviračių slalomo rungčiai galėjo užsiregistruoti kiekvienas norintis žiūrovas.

Trasų charakteristika

Praėjusiais metais automobilių slalomui parengta trasa buvo gana lėta ir reikalaujanti techniškumo, bei vairavimo įgūdžių. Šiemet „Ladasport“ nusprendė dalyviams leisti pasivažinėti kiek greičiau, tad pirmos pavaros čia jau nebeužteko. Dėl pagreitintos trasos buvo padidintas ir žiūrovų saugumas. Pasirūpinta didesniu skaičiumi atitvarų, jei patraukti dar šiek tiek toliau nuo trasos.

Motociklininkai varžėsi kitokioje trasoje, nei automobiliais važiuojantys dalyviai. Jie turėjo įveikti apsisukimus riboto pločio vietose, „švariai“ pravažiuoti iš kuoliukų sudėliotu tuneliu, įveikti vartelius ir taip pat sustoti „bazėje“. Motociklininkams taip pat taikyta ir dar viena papildoma sankcija. Kiekvienas atsirėmimas koja į asfaltą prie jų laiko pridėdavo dar po dvi sekundes.

Dviračių slalome trasa buvo dar siauresnė. Nors jaunimas šiai rungčiai registravosi pakankamai aktyviai, ir net atsigabeno savo dviračius, tačiau visų jėgas išlygino organizatorių paruošta transporto priemonė – senas, sovietmečiu dvelkiantis dviratis. Be pavarų ir tik su vienais stabdžiais. Jaunimas taip pat privalėjo įveikti siaurą tunelį, apsisukti kojomis nesiremiant į žemę.

Dalyvių gausa

45 automobilių vairuotojai buvo paskirstyti net į septynias klases. Organizatorius nustebino ir tai, kad į varžybas užsiregistravo ne tik gimtojo Panevėžio sportininkai. Netrūko ir dalyvių iš kitų miestų – Kauno, Vilniaus, Mažeikių ir net tolimųjų Druskininkų. Gausiausia kaip visada buvo FWD klasė, kur varžėsi automobiliai priekiniais varomaisiais ratais. Kiekvienas sportininkas trasą turėjo įveikti tris kartus. Galutinį rezultatą organizatoriai apskaičiavo išbraukdami blogiausią laiką ir sumuodami du geriausius rezultatus. Taip paaiškėjo, kas tapo nugalėtojais klasėse.

Jaunimo klasė

Jaunimo klasėje varžytis panoro penki dalyviai. Geriausiai jų gretose pasirodė Paulius Kulionis, kuris artimiausią varžovą įveikė beveik keturiomis sekundėmis. Antroji vieta atiteko Kristijonu Pelaniui. Trečias liko vos šešiomis dešimtosiomis sekundės dalimis nuo Kristijono atsilikęs Mindaugas Čyžas. Už prizininkų pakylos ribų liko du Gediminai. Vilkas ir Galiauskas. Beje, Gediminas Vilkas viename iš važiavimų užšoko ant šaligatvio, tačiau smūgis į bortą nepažeidė nei padangos, nei ratlankio, nei automobilio apdailos. Iš šalies rimtai atrodęs incidentas pasibaigė sėkmingai.

Moterų klasė

Nors „Aukštaitijos taurės“ varžyboms paraišką pateikė penkios moterys, tačiau renginio dieną damos atvyko tik keturios. Šiose varžybose dar vieną eilinę pergalę šventė Rūta Nedzelskienė su „Mitsubishi Colt“. Ji antroje vietoje likusią trylikametę sportininkę Laurą Draugelytę aplenkė daugiau nei 13 sekundžių. Beje, Laura laimėjusi antrą vietą, už savęs paliko Dalia Gritėnienę. Antros ir trečios vietos prizininkes teskyrė aštuonios šimtosios sekundės dalys.

Rėmėjų klasė

Nei vienas renginys, ko gero, negali būti surengtas be rėmėjų, tad atsidėkodami jiems ASK „Ladasport“ įkūrė ir dar vieną dalyvių klasę. Būtent Rėmėjų klasėje varžėsi visi tie, kurie vienaip ar kitaip prisidėjo prie Panevėžio miesto gimtadieniui skirto slalomo organizavimo. Šioje klasėje greičiausias buvo Darius Bumblys. Antroji, įveikusi dar du vyrus finišavo Velta Petrovienė. Mažiau nei pusės sekundės persvara į trečiąją vietą prasibrovė Tomas Paško.

FWD klasė

Priekine ašimi varomų automobilių klasėje startavo net 15 dalyvių. Staigmeną čia pateikė svečias iš Vilniaus Edvinas Sabalys. Vaikinas fiksavo geriausius rezultatus ir užtikrintai įveikė antroje vietoje likusį Dainių Kulionį. Trečiąją vietą iškovojo Artūras Kazakauskas, kuris vos daugiau nei puse sekundės įveikė Gvidą Šipelį, nustumdamas jį į ketvirtąją vietą. Kontaktą su šaligatvio bortais turėjo ir šios klasės dalyvis, svečias iš Mažeikių Algirdas Anužis. Jis priekiniu ratu atsitrenkė į bortą ir apgadino savo „Honda CRX Del Sol“ ratlankį, tačiau rimčiau technikos neapgadino.

RWD

Galine ašimi varomų automobilių klasėje vėl nesustabdomas buvo šios klasės favoritas Darius Jakštonis su „Mazda MX-5 Miata“. Praėjusiais metais šiose slalomo varžybose Darius turėjo incidentą. Kliudė šaligatvio bortą ir apgadino automobilio bamperį. Šiemet tokių klaidų sportininkas jau nebedarė, užtikrintai laimėjo, ir negi atidavė duoklę žiūrovams. Darius Jakštonis savo pasirodymą po finišo baigė „burnout“ stiliumi, ir tirštuose padangų dūmuose paskandino trasos prieigas. Tokį reginį žiūrovai palydėjo garsiais aplodismentais. Antroje RWD klasės pozicijoje įsitvirtino Mindaugas Draugelis, o trečias liko Dominykas Navakas. Abu vyrai vairavo skirtingus „BMW“ automobilius. Iš varžybų jų pradžioje pasitraukė vienas iš šios klasės dalyvių – Visvaldas Letkauskas. Sportininkas pastebėjo, kad jo „BMW“ teka stabdžių skystis. Paprašęs laiko gedimui šalinti ir vėliau startavęs važiavimo gale, po pirmo bandymo vyras nusprendė pasitraukti ir automobilio nebegadinti.

AWD

Keturių varomų ratų klasėje be didesnių diskusijų nugalėjo Tadas Petronis su „Subaru Impreza“. Beje, Tadas varžybų metu pastebėjo, jog yra trūkęs jo automobilio stabdžių diskas. Dalyvis mikliai susisuko, trumpam paliko varžybas ir jau po kelių dešimčių minučių prie starto stovėjo sutvarkytu automobiliu. Antroje AWD klasės vietoje finišavo Darius Lapkauskas, o trečioji vieta atiteko Mindaugui Šimkevičiui.

SPORT

Į šią klasę pakliuvo tie dalyviai, kurie ant savo automobilių buvo susimontavę sportinio tipo padangas. SPORT klasės dalyvių gretose geriausiai pasirodė nuolatinis „Ladasport“ slalomų svečias iš Kauno Evaldas Kazlauskas su „Audi“. Antroje vietoje liko slalomo išvakarėse „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse prizininku tapęs, panevėžiečiams gerai pažįstamas Nerijus Urbonavičius, vairuojantis „Mitsubishi Lancer EVO“. Trečioji vieta atiteko Ignui Šiaučiūnui su „Renault Clio“.

Lyderių jėgas išlygino automobilis

Po to, kai tapo aišku, kas nugalėjo kiekvienoje iš septynių klasių, buvo surengtas superfinalas, kurio metu greičiausio dalyvio laukė „Aukštaitijos sostinės“ taurė. Prie starto stojo visose klasėse pirmąsias vietas užėmę dalyviai. Tiesa, jiems varžytis teko ne savo bolidais, o varžybų rėmėjo – vairavimo mokyklos „Festina Lente“ automobiliu „VW Golf“. Čia varžėsi Moterų klasės lyderė Rūta Nedzelskienė, RWD klasės nugalėtojas Darius Jakštonis, greičiausiai AWD klasėje trasą įveikęs Tadas Petronis, FWD klasėje geriausiai pasirodęs Edvinas Sabalys, greičiausias rėmėjas Darius Bumblys, Jaunimo klasės nugalėtojas Paulius Kulionis ir SPORT klasės favoritas Evaldas Kazlauskas.

„Aukštaitijos sostinės“ taurė iškeliavo į Lietuvos sostinę

Nors visi pagrindinės kovos tikėjosi tarp Tado Petronio, Evaldo Kalzausko ir Dariaus Jakštonio, tačiau iš Vilniaus atvykęs Edvinas Sabalys visas prognozes pavertė niekais. Vaikinas, nugalėjęs FWD klasėje su savo „Suzuki“, didesnių problemų neturėjo ir vairuodamas „VW Golf“. Finale užfiksavęs 52,68s laiką jis beveik sekunde aplenkė AWD klasės lyderį Evaldą Kazlauską ir tapęs absoliučiu nugalėtoju užtikrintai į viršų kėlė „Aukštaitijos sostinės“ taurę.

Motociklų slalomas abejingų nepaliko

Viena iš pramogų žiūrovams slalomo varžybose tapo motociklų figūrinio vairavimo rungtis. Čia parodyti savo sugebėjimus panoro net 9 ratuoti sportininkai. Važiuoti slalomo trasoje motociklais nebuvo taip lengva, kaip galėjo atrodyti prieš renginį. Jau pirmame važiavime nuo motociklo krito panevėžietis Linas Žemaitis. Nors sportininkas nusibrozdino alkūnę, tačiau tai kupinam užsispyrimo dalyviui nesutrukdė pabaigti ne tik nesėkmingo važiavimo, bet ir visų varžybų. Taip pat nuo motociklo krito ir Aurimas Navickas, kuriam po griuvimo teko rinkti pabirusias motociklo apdailos detales. Dalyvis rimtesnių sužalojimų taip pat išvengė ir atsipirko nubrozdinimais. Beje, šioje klasėje startavo ir Donatas Tebelškis, kuris taip pat varžėsi ir automobilių slalome, FWD klasėje.

Po trijų važiavimų organizatoriai išrinko motociklų slalomo nugalėtojus. Pirmą vietą net ir kruvina alkūne pasiekė Linas Žemaitis, kuris pusantros sekundės greitesnis buvo už antros vietos prizininką Gediminą Kostkevičių. Trečią vietą iškovojo motociklininkas Haroldas Žilinskas. Po įskaitinių važiavimų motociklininkai dar pademonstravo ir parodomąją programą ir gatve, kur vyko slalomas lakstė ant vieno rato, degino padangas bei piešė „saulutes“.

Žiūrovai tapo dalyviais

Dar prasidėjus automobilių slalomui organizatoriai paskelbė, kad vyksta registracija ir į dviračių slalomą. Prie sekretoriato suskubo pirmieji šeši vaikinai, kurie ir tapo dviračių slalomo dalyviais. Geriausiai trasą senu rusišku dviračiu įveikti sekėsi Simui Mikėnui. Jis aplenkė antros vietos prizininką Darių Gutauską ir trečią laiką parodžiusį Beną Pinigį. Ypač garsiomis ovacijomis buvo sutiktas Klaudas Bučinskas, tačiau jo padaryta klaida ir ne pagal schemą įveikta trasa užkirto kelią prizininkų pakylos link.