Daugelis įsivaizduoja, jog Tatrų šalis yra tik Slovakija, tačiau jei pastebėtumėte, tarp „Google“ vaizdų įrašius raktinį žodį „Tatry“ dažniausiai pasirodys būtent kaimyninės Lenkijos kalnų peizažų vaizdai. Apie pigų ir įdomų poilsį lenkų mylimam mieste Zakopane prabyla ir vis daugiau tautiečių.

Būtent šį maršrutą su keliais bičiuliais išbandėme ir mes. Ir neapsirikome! Tai nebuvo pirmoji viešnagė kalnuose, mat jau teko kopinėti tiek minėtoje Slovakijoje, tiek Bavarijos ar Prancūzijos Alpėse, tačiau vaizdai Lenkijoje mažų mažiausiai nenusileido prieš tai matytiems.

Išsiruošę į kelių dienų žygį kalnuose palei Lenkijos ir Slovakijos pasienį, su savimi tempėmės ir gyvenimui gamtoje reikalingus daiktus. Turiu pripažinti persiskaičiavome, o už tai teko mokėti sūraus prakaito kibirais, nes skirtingai nei žygyje aplink masyvą ar slėniais, norėdami kopti Tatruose turėsite verstis per viršūnės, kurios dažniausiai uolėtos ir gana stačios, o tai padaryti nešant su savimi mažiausiai 15 kg sveriančias kuprines nėra taip lengva, kaip gali pasirodyti.

Tačiau reikia pripažinti – vaizdai įspūdingi, mat Lenkijos kalnų pusė yra šiaurinė, tad statesnių ir išraiškingesnių uolų čia daugiau nei kaimyninėje Slovakijoje.

Kaip visad, keliavome birželį, tad ir vėl, sniego – per akis, todėl kai kurios perėjos dar nepramintos ir pavojingos. Mes rizikavome – laimingai, tačiau kitiems patartume vykti vėliau.

Jei vis dėl to, nesate tokio aktyvaus laisvalaikio mylėtojai, šios apylinkės pasiūlys ir mažiau ekstremalias pramogas. Iki smaragdinio ežero Morskie Oko galėsite pakilti pėstute arba karieta. O nuo ten esant geram orui atsiveria ir aukščiausios Lenkijos viršūnės Rysy vaizdas.

Į panoraminį viršūnių kelią veda įrengti keltuvai, tad užkilę, kad ir su vaikais galėsite ramiai kopinėti šalia kalnų ežerėlių ir krioklių. Na, o vakare būtinai atsipalaiduokite naktiniame Zakopanės gyvenime. Kainos čia itin patrauklios, o vietos užkandžiai fantastiški!

Na ir pabaigai visiems niurzgaliams išduosiu – tokia pramoga savaitei, 4-5 žmonių komandai kainavo vos keletą šimtų eurų. Išbandykite!

Pakeliui siūlytume aplankyti Krokuvos senamiestį, Veličkos druskų kasyklas bei Aušvico koncentracijos stovyklą ir genocido muziejų.