Tačiau tiems, kurie nežino, ką siūlo ši, mano nuomone, naudinga programa, trumpai papasakosiu apie kitokį ir galbūt šiek tiek neįprastą mokymo būdą.

Taigi, tarptautinis bakalaureatas... Skamba šiek tiek keistai, ar ne? Visi esame įpratę vadinti mokyklą nacionaline, o čia, štai, ir terminas kitoks atsiranda. Taigi, tarptautinis bakalaureatas veikia visame pasaulyje. Pradedant nuo Lietuvos, baigiant Kambodža. Dabartiniais (naujausiais, žinoma) duomenimis, 147 pasaulio šalys siūlo šią programą.

Visų pima, dalykai čia dėstomi anglų kalba, kuri, tiesa, yra viena populiariausių kalbų visame pasaulyje. Taigi, baigę mokyklą ir turėdami TB diplomą, galėtume rinktis iš 147 valstybių. Pasirinkimas išties platus. Šiek tiek neįprasta, bet kartu ir įdomu yra tai, jog mokiniai laiko šešis egzaminus, iš kurių trys yra standartinio lygio (SL), o kiti aukštesniojo (HL). Kadangi vertinimo sistema yra septynbalė, maksimalus šešių egzaminų skaičius yra 42. Vis dėlto, baigus TB programą galima surinkti 45 balus, nes be egzaminų mokiniai turi vykdyti CAS (creativity, activity, services) veiklą, rašyti kursinį darbą (Extended essay) bei lankyti TOK (Theory of knowledge) pamokas.

Na, o dabar, kai šiek tiek supažindinau su pačia programa, norėčiau aptarti jos privalumus, kurie yra išties dideli. Žinot, kas man čia patinka labiausiai? Ogi tai, jog priešingai nei nacionalinėje programoje, mokiniai išmoksta drąsiai ir argumentuotai reikšti savo nuomonę.

Jie diskutuoja įvairiomis temomis, taip gerindami oratorinius gebėjimus ir skatindami smegenų darbą. Jauni žmonės yra priversti mąstyti, o tai ugdo ir analitinį mąstymą. Būtinai reikia paminėti, kad žinių čia neužtenka. Norėdamas gauti aukščiausią įvertinimą, jaunas žmogus čia mokosi analizuoti, vertinti, tyrinėti, diskutuoti, lyginti panašius ir skirtingus dalykus bei daryti aiškias išvadas.

Jei nacionalinės programos istorijos egzaminas apima laikotarpį nuo viduramžių iki naujųjų laikų, TB programoje moksleiviai analizuoja tik XX amžiaus istoriją. Skirtumas tas, jog čia informacija nagrinėjama smulkiai ir detaliai, todėl išmokęs istorijos kursą, TB mokinys žino ne tik faktus, bet ir skaito papildomos literatūros kūrinius, susipažina su įvairiomis interpretacijomis ir pasirinkęs, jo nuomone, tinkamiausią, ieško svarių argumentų savo nuomonei apginti.

Kaip jau minėjau, TB moksleiviai geba analizuoti, vertinti bei reikšti savo nuomonę. Į pagalbą čia ateina patys naujausi vadovėliai (dydis panašus į enciklopediją), kuriuose pateikiama informacija yra detali, aiški ir lengvai suprantama. Nauji vadovėliai byloja ir apie teisingos bei produktyvios informacijos gausą. Beje, gamtos mokslus pasirinkę mokiniai turi puikias galimybes dirbti su nauja įranga. Taigi, teorinės žinios labai dažnai pritaikomos praktiškai, todėl informacija įsisavinama daug greičiau.

Taigi, kadangi nenoriu per daug išsiplėsti (nes tada visą naktį tikriausiai rašyčiau), noriu pasakyti, kad baigę TB programą, jauni žmonės tampa intelektualiais, kūrybiškais, drąsiais, altruistiškais (nes savanoriška veikla čia labai svarbi) bei tolerantiškais žmonėmis, pasiryžusiais žengti į pasaulio platybes.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!