Vienoje - neįtikėtinos inžinierių klaidos

 (14)
Austrijos sostinė Viena oficialiai pripažinta geriausiu gyventi miestu Europoje. Viena pirmauja pagal daugelį kriterijų, vienas jų – tobulai išvystyta transporto sistema.
© Vital Picardi nuotr.

Gyventojai mieste keliauja ne tik moderniu metro, greitaisiais traukiniais, autobusais ir tramvajais, bet ir nemokamais dviračiais.

Jau keletą kartų iš eilės Viena išrinkta patraukliausia gyventi, remiantis pasaulinio žurnalo „Forbes“ ir kitų įtakingų leidinių apklausomis. Miestas puikiai vertinamas ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Kai kuriais aspektais Viena nusileidžia tik Melburnui ir Sidnėjui Australijoje, tačiau Europoje neabejotinai yra visiška lyderė. Ją vejasi Ciurichas.

Miestai vertinami pagal daugelį aspektų, tokių kaip socialinė aplinka, sveikatos priežiūra ir pan. Vienas iš kriterijų – susisiekimas miesto viduje. Austrijos sostinėje jis nepervertintai vadinamas puikiu.

Vienos miesto centrą ir miegamuosius rajonus jungia ne tik penkios metro linijos, greitieji traukiniai, tramvajai, autobusai, tačiau ir puikiai įrengti dviračių takai.

Visgi, už išblizgintų metro linijų neretai slepiasi neįtikėtinos inžinierių klaidos, neįvykdyti užmojai ir, kaip pašiepia austrai, tušti vyno buteliai.

Dauguma nepavykusių projektų neslepiami, panaršius miesto planavimo istoriją atrandama ne tik naudinga informacija, bet ir įvairios įdomios istorijos.

Vienoje - neįtikėtinos inžinierių klaidos
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Sunku patikėti, tačiau Vienoje dviračiai yra visiškai nemokami visiems. 120 stotelių, kuriose laukia dviratė transporto priemonė, išdėstytos kiekviename miesto rajone, tereikia oficialiai prisiregistruoti. Kiekvienoje gatvėje dviračių takai pažymėti specialiomis linijomis, Austrijoje transporto tvarka privaloma visiems dalyviams.

Dar viena įdomi detalė: Vienoje metro linijos sužymėtos skaičiais, tačiau, atrodo, neteisingai. Klysti tvarkos šalyje? Planuose matomos linijos: U1, U2, U3, U4, ir U6. Tad kur dingo U5 linija? Nejaugi austrai ją pražiopsojo? Žinoma, ne. U5 linija apipinta mistikos. Anot vienų šaltinių, ji niekada nebuvo pastatyta. Kitų tvirtinimais, pastatyta ji buvo, tačiau netrukus buvo uždaryta, mat nebuvo efektyvi.

Iš tiesų, paslaptinga U5 linija dusyk buvo tartum numarinta: jau suplanuotas projektas tiesiog buvo uždarytas arba jo iškasta dalis prijungta prie kitų, jau egzistuojančių linijų. Pastaraisiais dešimtmečiais U5 dažnai tapdavo tiesiog rinkiminių manipuliacijų auka. Pagal pačius naujausius miesto planus, galiausiai linija bus atidaryta 2020 m.

Vienoje - neįtikėtinos inžinierių klaidos
© Vital Picardi nuotr.

Kita keista istorija – viena iš metro linijų dalinai įrengta ant buvusios miesto sienos. Talentingiems inžinieriams suprojektavus ir pastačius bėgius, paaiškėjo, kad jau paruošti traukiniai yra 350mm per platūs stotelėms. Jas teko perstatyti! Taip buvo prarasta daugybė šimtų tūkstančių šilingų – tuometinių Austrijos pinigų.

Šiuo metu Vienos transporto sistema veikia puikiai ir suteikia galimybę lengvai pasiekti net ir atokias miesto vietas. Svarbu žinoti: patenkant į sostinės metro ar traukinius nėra jokių apsauginių vartelių, tad turistams dažnai sudaro įsūpdį, jog transportas nemokamas. Visgi, bilietus pirkti reikia.

Transporto gerovė lemia dar vieną svarbų aspektą: Viena reitinguojama ir kaip itin mažai užterštas didmiestis. Šis faktas taip pat smarkiai pakelia miesto reitingus, kovojant dėl geriausiojo pripažinimo.

www.perpasauli.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujienos

8 patarimai, kaip nepamesti bagažo keliaujant

Vienas didžiausių keliautojų košmarų – likti paskutiniam prie bagažo atvykimo skyriaus besisukančios tuščios karuselės. Tai gali būti nekokia atostogų pabaiga, tačiau dar blogiau, kai tai – jų pradžia.

Laosas – laukinė kryptis neįprastų kelionių gurmanams (1)

Laosas – valstybė pietryčių Azijoje, kurią renkasi neįprastų kelionių gurmanai, besistengiantys išvengti didelių turistų srautų. Pasak keliautojos Vilijos Kulienės, nors Tailandas ir Laosas yra kaimyninės šalys, atvykus iš Tailando į Laosą patenkama tarsi į kitą pasaulį.

5 patarimai planuojantiems medaus mėnesį

​Sulaukus svarbiausio gyvenime klausimo dažnos būsimos nuotakos galvoje pradeda suktis ne tik vestuvių ceremonijos planai, bet ir mintys apie romantišką povestuvinę kelionę. Niekas nesiginčys – po ilgo vestuvių planavimo, menkiausių detalių derinimo ir streso antplūdžio tiek nuotaka, tiek jaunikis nusipelno pailsėti nuo rūpesčių ir pažinti vienas kitą iš naujo – tik dviese. Tačiau nuo ko pradėti? Kaip suplanuoti pačią svarbiausią kelionę, kad ji būtų tobula?

Islandijos kalnai prisijaukino lietuvį (4)

Jau keletą metų Linas Kumpaitis savo darboviete laiko Islandijos kalnus, nors ten jis jaučiasi labiau namuose nei darbe. Vilniečio nedrąsiu ar neryžtingu niekaip nepavadinsi: vieną dieną jis tiesiog apsisprendė ir paliko, kaip pats sako, „teisingo žmogaus“ gyvenimą, išvyko laimės ieškoti svetur.

Turizmo tendencijos: asmeninis kelionių konsultantas taps svarbus kaip šeimos gydytojas (1)

Atsispirdami nuo turizmo sektoriui gana sudėtingų 2016-ųjų, kuomet neramumai iš populiariausių Egipto, Turkijos kurortų persikėlė į Europos didmiesčius ir sukėlė ekonominių, psichologinių padarinių, 2017–uosius rinkos ekspertai vertina optimistiškiau ir išskiria naujas kelionių tendencijas bei kryptis.

Baltarusijoje – lietuviškos Gudijos takais (10)

Donatas Januta – JAV lietuvis, advokatas, istorijos tyrinėtojas, knygos „Lietuviški takai“ autorius. Savo straipsniuose D. Januta žvelgia į pasaulio lietuvių gyvenimus, pateikia savo nuomonę apie praeities ir šiandienos įvykius, primena apie žymių lietuvių likimus. Autorius keliaudamas ieško lietuviško paveldo visame pasaulyje, paseka lietuvių pėdsakus ir gyvenimą Baltarusijoje, Lenkijoje, Kaliningrade, Latvijoje, Ukrainoje ir tai aprašo.

Bolonijos ypatumai: nuo seniausio Europos universiteto iki Bolonijos padažo

Italijos miestas Bolonija – prie Reno upės įsikūrusi Emilijos–Romanijos regiono sostinė. Bolonija garsi ne tik Bolonijos padažu, bet ir seniausiu Europoje universitetu.

Alpinistas S. Damulevičius: labai daug išmokau iš kalnų

Kalnai, sniegas ir šaltis – tokia nuolatinė alpinisto Sauliaus Damulevičiaus atostogų kryptis. 2015 m. alpinisto iššūkiu tapo Tian Šanio kalnai, praėjusiais metais – Manaslu viršūnė Himalajuose.

Bėgimo savaitė Kipre: ar įmanoma pažinti šalį bėgte? (1)

Savaitė kovo pradžioje saulėtame Kipre. Iki ir virš 200 kilometrų bėgte kalnais, lygumomis, uolomis, kalvomis tarp vėjo jėgainių, vaizdingomis salos pakrantėmis, išdžiūvusiomis upių vagomis, smėliu ir sniegu, miestų senamiesčiais, gynybinėmis sienomis, viduramžių pilies tuneliais ar antikinio miesto griuvėsiuose.

Trys priežastys, kodėl Europos miestus verta aplankyti ankstyvą pavasarį (2)

Nors vis dar gajus įsitikinimas, kad keliauti geriausia tik tada, kai labai šilta, kelionių ekspertai įsitikinę, kad gražiausių Europos miestų ankstyvąjį pavasarį tikrai nereikėtų nuvertinti tiems, kurie nori tiesiog trumpam pakeisti aplinką ir prasiblaškyti.

Lietuvės praktika Australijoje: ten žmonės atsipalaidavę ir mėgaujasi akimirkomis (7)

Vytauto Didžiojo Universiteto (VDU) absolventė, Gintarė Frišmantaitė, atlikusi praktiką Adelaidės lietuvių mokykloje tolimojoje Australijoje teigia, kad galimybė atlikti tarptautinę praktiką lituanistinio švietimo mokyklose, lietuvių bendruomenėse ir lituanistikos centruose užsienio šalyse yra nuostabi nauja patirtis, o tokios galimybės leidžia visapusiškai augti, įvertinti save, suprasti, kur reikia tobulėti, pažinti tolimiausiuose pasaulio kampeliuose įsikūrusius lietuvius.

Nerimą kelianti tendencija: daugėja apleistų bažnyčių, jos perdaromos į viešbučius (82)

Gal dar prisimenate, kad Šventojo Kazimiero bažnyčioje kadaise buvo ateizmo muziejus, Vilniaus katedroje – paveikslų galerija, o ne viena bažnyčia buvo paversta paprasčiausiu sandėliu? Mums tai atrodė šventvagystė, bet laikai keičiasi.

Kipras – ko poilsiautojai šioje saloje dažniausiai nepamato? (2)

Nors tarp poilsiautojų iš Lietuvos Kipras jau tapo populiaria ankstyvo pavasario ir rudens atostogų kryptimi, retas kuris gali pasigirti matęs šiaurinę salos dalį, kuri ilgą laiką buvo savaip izoliuota. Pavyzdžiui, į Famagustos miestą bent kelis dešimtmečius niekas, išskyrus teritoriją saugojusius karius, apskritai negalėjo patekti. Laimei, pastaruoju metu kirsti Jungtinių Tautų saugomą sieną tarp pietinės ir šiaurinės salos dalies vis paprasčiau – tereikia su savimi turėti pasą.

Švedija pasiūlė turistams neįprastą pramogą (2)

Švedų turizmo startuolis sugalvojo aštrių pojūčių mėgėjams pramogų pačiame šiauriniame Baltijos jūros taške.

Turistus viliojusios įspūdingos arkos neliko nė ženklo: kaip sala atrodo dabar? (5)

Praėjusią savaitę siautėjusi jūra pasiglemžė vieną iš gamtos stebulų – Azure Window (liet. – Žydrasis langas), esantį Maltai priklausančioje saloje Gozo.