M. A. Pavilionienė. Kaip Lietuvos bažnytininkai remia smurtą

 (394)
Šis straipsnis neliaupsina dvasininkų kaip žmogaus sielos ganytojų. Šis straipsnis nevadina kunigų žmogaus guodėjais ir visuomenės moralės šulais.
Marija Aušrinė Pavilionienė
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Šiame straipsnyje teigiama, kad kai kurie individai, pasirinkę katalikybės nuostatų propagavimą kaip savo profesiją, neretai savo religiniu uolumu nusižengia žmogiškumui, pažeidžia žmogaus teises, nes fanatiškomis religinėmis nuostatomis be skrupulų braunasi į privatų asmens gyvenimą.

Kai kurių kunigų sumanymas Lietuvoje ręsti paminklus abortuotiems vaisiams yra makabriškas planas, kunigų psichologinis smurtas prieš moteris, kurios apsisprendžia nutraukti nėštumą. Šis sumanymas - tai viešas inkvizicinis moters pasmerkimas ilgalaikei kančiai ir skausmui už padarytą sprendimą. Tai – visuotinis, akis badantis priekaištas moteriai už padarytą abortą ir smurtinė prievarta moters amžinai atgailai. Tai – krikščioniškųjų, katalikiškųjų moralų suabsoliutinimas XXI - jame mokslo amžiuje, kuriuo piktybiškai primenama moteriai, kad ši yra priklausoma nuo vyriškosios religininkų tvarkos ar nuo išrinktų Seimo narių populistinių, ribotų pažiūrų įgyvendinant reprodukcinės sveikatos politiką. Tai yra nuo tų, kurie menkai suvokia kas yra žmogaus teisės, moters reprodukcinės teisės, šeimos planavimas, kurie vengia šalyje sukurti būtinas socialines paslaugas, jog abortų nebūtų.

Ne provincijos kunigėliams spręsti kaip šiuolaikinė moteris turi elgtis su savo kūnu. – Ne provincijos kunigėliams reguliuoti moters intymų ir šeiminį gyvenimą. Provincijos kunigėliams turėtų labiau rūpėti kaip Lietuvoje stabdyti kunigų lytinį smurtą prieš vaikus.

Provincialioje Lietuvoje yra labai lengva mulkinti naivius, neišprususius gyventojus nuolatinėmis kalbomis apie moteris, kurios pritaria mirties kultūrai, ar apie motinas kūdikių žudikes, neištariant nė žodžio apie šiuolaikiniame pasaulyje tam tikrų valstybių politikų sėjamą mirtį išžudant ištisas tautas ar gentis. Klerikalai siekė ir siekia religine įtaka paversti žmones amžinai kaltais ir atgailaujančiais ir taip išsaugoti religijos įtaką bendruomenėms. Tam jie net pasitelkia mitus, taikomus neišprususiems piliečiams gąsdinti, apie vėžinius susirgimus ir nepagydomas depresijas, kurios seka atlikus abortą. Moters psichiką tikrai žaloja ne atliktas abortas, bet kunigų sėjama dieviškos bausmės baimė ir paminkliniai akmenys, kurie kaltina vien moteris.

Kunigėliai turėtų uoliai rūpintis Lietuvos vaikų ir visuomenės lytiniu švietimu, nepamiršdami nurodyti , kad jų dievas sukūrė žmogų lytine būtybe ne vien dauginimosi procesams vykdyti, bet ir kūniškiems bei dvasiniams džiaugsmams. Kunigėliai turėtų žmones mokyti be dogmų kaip suvokti ir reguliuoti įgimtą lytiškumą, siejant dvasingos asmenybės formavimą su žmogaus lytiškumo raida. Tačiau Lietuvos dvasininkai klusniai vykdo religinę regulą, niekada nepamiršdami religinės praktikos: kai užvaldai intymų žmogaus gyvenimą, užvaldai ir visą žmogaus gyvenimą.

Lietuvos dvasininkai, tarsi uoliai gindami žmogaus gyvybę, nepasisako prieš pasaulyje vykdomą smurtą prieš moteris, prieš moterų prievartavimus karo zonose. Jie nepamokslauja apie vyrus smurtininkus ir nestato paminklų vyrų nužudytoms moterims ir vaikams. Neaiškina vyriškajai giminei, kad ši tausotų savo spermą, kurioje „glūdi žmogaus potencialo mikroschemos“.
Stebint dirbtinai ir veidmainingai Lietuvoje kuriamą inkvizicinę bei ašarojimo atmosferą dėl „žudomų‘‘ kūdikių darosi apmaudu, kad, aptariant kapinynų įrengimą abortuotiems vaisiams, tyli Lietuvos mokslininkai ir pilietinės moterų, žmogaus teisių organizacijos. Tyli, nes vengia naujosios populistų valdžios, kadangi „valstietiška“ politika yra įtakojama religininkų ?
Vis dėlto tikiu, kad po 4 metų ateis pažangios, neveidmainiškos, gerbiančios žmogaus teises politinės tvarkos metas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Politiko akimis

S. Gentvilas. Gyvenimas stereo garsu (19)

1. Nemanyk, kad esi ypatingas;2. Nemanyk, kad esi toks svarbus, kaip mes;3. Nemanyk, kad esi protingesnis už mus;4. Nemanyk, kad esi geresnis už mus;5. Nemanyk, kad žinai daugiau už mus.

K. Masiulis. Regionų politika merdi, nes ministrai yra arogantiški vilniečiai (44)

Kas kartą, kai Statistikos departamentas paskelbia naujų duomenų apie Lietuvos demografiją, galima kartoti tą pačią žinią – regionai degraduoja. Kartais Prezidentė ar kitas aukštasis pareigūnas nuvažiuoja pas kokį salotas auginantį ūkininką į Šalčininkų rajoną ar į Pabradę pas stambų pramonininką, tačiau statistika žudo bet kokias viltis apie pragiedrulius provincijoje.

K. Bacvinka. Sodininkai nori kelių, valdininkai – ramybės (6)

Dar neįsibėgėjus Seimo naujos kadencijos darbui, į Aplinkos apsaugos komitetą dėl įsisenėjusių problemų kreipėsi sodininkų bendrijos.

J. Varkalys. Nuo rytojaus nebegersiu! (78)

Nūdienos realybė rūsčiai baksnoja, kad baltų ainiai turi rimtų problemų su velnio lašais. Tai – ne nuomonė. Tai – faktas! Ir interpretacijoms čia nėra vietos. Problemą spręsti privalu, neišvengiama, skubu. Situacija reikalauja ne garsių kalbų, o realių žingsnių, kad, nors ir mažėjanti, Lietuva būtų kasdien blaivesnė.

G. Markovičienė. Kaimas nyksta tiesiogine šio žodžio prasme (114)

Vyriausybė pastaruoju metu per kiekvieną posėdį priima sprendimą panaikinti po kelis kaimus, mat juose nebelikę gyventojų. Paskutiniame posėdyje panaikinti Kauno rajono Naugardiškės, Stanaičių, Budrių kaimai, artimiausiame posėdyje iš Lietuvos žemėlapio išnyks Rietavo savivaldybės Stalgo ir Vėžaičių I kaimai, kiek anksčiau nebeliko kelių kaimų Akmenės, Rokiškio, Molėtų, Švenčionių, Širvintų ir kituose rajonuose. Baisu.