Jau baigiam užmiršti, kaip buvo pratrūkęs estų ministras.
Gintautas Labanauskas
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

„The Wall Street Journal“ žurnalistas pirmu ypu išvertė aštriai ir, matyt, teisingai: „Idiotai Lietuvos Vyriausybėje“. Vėliau kilo regioninio lygio skandaliukas ir žurnalistas pasitaisė. Neva „kvailys“ yra tinkamesnis estiško žodžio „jobud“ vertimas. Gi tikrasis šio termino atitikmuo – anglų kalbos miesto žargone vartojamas terminas „jerks“, t.y. savanaudiškas, manipuliuojantis šmikis, kuris merginas vertina tik kiek labiau nei savigyrai iškovojamus daiktus.

Kad ir kiek tai žeistų mūsų visų savimeilę, tačiau Johanas Partsas iš esmės pataikė į dešimtuką. Būtent savanaudiškai ir trumparegiškai elgiasi dabartiniai Lietuvos transporto sektoriaus vadovai – gina atskirų partijos narių ir kelių asmenų, spekuliuojančių supirktais žemės sklypais, interesus.

Estų ministras atsiprašė, tačiau greičiausiai ne dėl klausimo esmės, bet dėl pasisakymo tono.

Kieno ir kiek kartų turės atsiprašyti „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, spjovęs į Europos Sąjungos regionų vystymo politiką, į Lietuvos transporto vystymo strategijos gaires ir vienašališkai nusprendęs, kad Kaunas jau nebe perspektyvinis Lietuvos transporto intermodalinis ir logistikos centras, bent jau taip galima spręsti iš jo pasisakymų viešoje erdvėje.

Aišku, sunku patikėti, kad tokie pasisakymai nesuderinti su susisiekimo ministru. Gal tai tiesiog natūrali tąsa veiksmų,  dėl kurių gali visai nebelikti „Rail Baltica“ projekto.

Diskusijos apie „Rail Baltica“ vėžės maršrutą vyko dar a.a. Algirdui Brazauskui būnant premjeru. Tuomet pagrindines kliūtys buvo: išspręsti, kurioje vietoje - Mauručiuose ar Palemone europinė vėžė įsirems į būsimą logistikos centrą ir kaimynų lenkų transporto infrastruktūros vystymo prioritetai vakarų kryptimi, pirmenybę teikiant Varšuvos –Berlyno koridoriui.

Esminiai sprendimai padaryti, didelę patirtį turinčių ir įvairioms institucijoms atstovaujančių specialistų darbo grupė pasakė aiškiai ir paprastai – planuojama vėžė turi eiti per Kauną su transporto logistikos jungtimi Palemone. Pavyko įtikinti ir kaimynus, kad geležinkelio ašis šiaurė –pietūs nuo Helsinkio iki Varšuvos, integruojantis į transeuropinį geležinkelių tinklą, ne mažiau svarbi ir perspektyvi negu vakarinė.

Tokie sprendimai jau tuomet nepatiko daug kam. Bėgant metams oponentai nesikeitė, o atvirkščiai – daugėjo naujų sklypų savininkų, didėjo interesai ir supratimas, kad tikėtinas uždarbis (už valstybės išperkamus žemės sklypus) skaičiuojamas ne procentais, o kartais.

Paradoksalu, tačiau geležinkelių transportas šiuo klausimu yra nustumtas į šoną. Bent kartą matę ekonominius skaičiavimus suvokia, kad vilniečiai ir miesto svečiai yra mizeris, nedarantis jokios įtakos vėžės ekonominiam perspektyvumui. Juo labiau, kad dabar puikiai veikiantis greitųjų Vilnius-Kaunas traukinių maršrutas sėkmingai užpildytų trūkstamą segmentą.

Lygiai taip pat ir geležinkelio krovinių transportui Vilnius nėra aukso puodas. Seniai akivaizdu, jog daugelis logistikos centrų kuriasi aplink Kauną ir tik politiniai sprendimai (kaip kad sprendimas intermodalinio transporto terminalą kurti Vaidotuose) keičia natūralų geografinį status quo.

Šiandien be paprastų ir suprantamų Lietuvos banko valdybos nario Raimondo Kuodžio kritinių argumentų dažniau galima išgirsti puse lupų šnibždamą atsakymą – socialdemokratų ministras turi atidirbti partijos rėmėjams, kuriuos ankstesnis Masiulio valdymo etapas jau buvo bebaigiąs išstumti iš transporto aruodų. „Jeigu ne dabar, tai kada?“ – klausia pilkieji kardinolai. „Rail Baltica“ investicijas vykdant estiškai – skaidriai ir ekonomiškai pamatuotai – neliktų galimybių pasišildyti prie bendro laužo. O tai dabartiniam ministrui Rimantui Sinkevičiui – galbūt gyvenimo šansas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

A. Čekuolio receptas ilgam ir energingam gyvenimui (63)

Palikęs televiziją, žurnalistas, rašytojas Algimantas Čekuolis toliau rašo knygas ir beria...

Ekonomikos žvaigždė: rusų oligarchai į užsienį išvežė pusę šalies turto (88)

Turtingi rusai ofšoruose laiko tiek pat turto, kiek visi Rusijos gyventojai turi šalies viduje kartu...

T. Janonis. „Valstiečiai“, apsidairykite, kas vyksta jums už nugaros (50)

Valdantiesiems šokinėjant iš laimės, kad pavyko pradėti urėdijų reformą, urėdai laiko...

Artėjančio rudens prognozė: šalnos ir šalčiai – dar rugsėjį (87)

Rugsėjį jau galime sulaukti šalnų ir šalčių, tiesa, bent sniego tikimybė, laimei, išlieka...

Ketvirtadalis balsavusiųjų už „Brexit“ mano, kad buvo apmauti (12)

Naujausia apklausa atskleidė, kad jei referendumas dėl „Brexit“ vyktų dabar – Jungtinė...

Gyvai / Po sproginėjančių baterijų skandalo grįžta „Samsung Note“ (22)

Trečiadienio vakarą JAV, Niujorke, pristatytas naujausias „Samsung“ telefonas, tai...

Greitai paruošiama vakarienė: kepame žuvį (2)

Kai pietų ar vakarienės norisi čia ir dabar, puikiausia išeitis – greitai paruošiama...

Uždaromas ir „Swedbank“ skyrius Vilniaus centre (25)

Sostinės Gedimino prospekte ilgus metus veikęs vieno iš didžiausių šalies komercinių bankų...

„Iš viršaus“: kas laimėjo „Cavaliers“ ir „Celtics“ mainuose? (1)

Pastarąją naktį įvykę Klivlando „Cavaliers“ ir Bostono „Celtics“ mainai iššaukė...

Kosmetologė patarė, kokia turėtų būti ideali kasdienė odos priežiūra (11)

Trečiadienio popietę DELFI TV Gyvai konferencijoje viešėjusi „ Sothys “ partnerė...