Norėčiau pakalbėti tik apie didžiąją korupciją. Jos pasireiškimų Lietuvoje būta pakankamai daug. Naujausi pavyzdžiai – tai E. Masiulio sandėris su MG Baltic arba R. Pakso ir G. Vainausko bendra veikla.

Tačiau šių atvejų dar neišnagrinėjo teismai, todėl šiandieną dar nežinome, kalti ar ne minėti asmenys ir ar tikrai tai buvo korupcija.

Mane nepaprastai sudomino naujas reiškinys, į kurį įsivėlė tokie žymūs Lietuvos politikai, kaip S.Skvernelis, R. Karbauskis ir G.Landsbergis. Jie sutarė, kad TS-LKD frakcija palaikys Vyriausybės siūlomą urėdijų pertvarką, jei „valstiečiai“ sutiks sumažinti PVM namų šildymui. Šį savo sutarimą patvirtino pasirašydami specialų dokumentą.

Atrodytų, nieko naujo. Visos parlamentinės partijos derasi viena su kita siūlydamos palaikyti kurį nors įstatymo projektą mainais už jų projekto palaikymą. Tai nelaikoma nei etikos pažeidimu, nei, tuo labiau, nusikaltimu. Bet šiuo atveju kalba eina ne apie įstatymo projekto palaikymą, bet apie jau priimto ir Prezidentės pasirašyto įstatymo atšaukimą. Iš šio sandėrio išlošia abi partijos. „Valstiečiai“ prastumia Seime urėdijų reformą (jau prastūmė), o TS-LKD padidina savo gerbėjų gretas.

Sakysite, nieko blogo. Bet eikime toliau. Padidėjusios gerbėjų gretos duos papildomų vietų TS-LKD kandidatams savivaldos ir Seimo rinkimuose O tai jau papildomos darbo vietos ir papildomi pinigai TS-LKD nariams. Pinigai iš mokesčių mokėtojų kišenės. Jeigu eiliniu korupcijos atveju už suteiktą paslaugą nedelsiant mokami pinigai, tai šiuo atveju pinigai irgi mokami, tik šiek tiek vėliau bet abu atvejai- tai tos pačios korupcijos išraiškos.

Pridursiu, kad tokio politinės korupcijos atvejo dar nebuvo per visą Nepriklausomos Lietuvos Seimų istoriją. Ir niekados Ministras pirmininkas, valdančios politinės jėgos lyderis ir opozicinės partijos lyderis nebuvo tokios korupcijos krikštatėviais.

Tarkime, kad aš klystu ir aprašytas atvejis nevadintinas politine korupcija. Bet ir tada jis yra blogas precedentas Seimo praktikoje. Įsivaizduokime tokį atveją. Premjeras nesurenka balsų biudžeto patvirtinimui. Tada kuri nors gausesnė frakcija sako, kad ji balsuos už biudžetą, jei valdantieji atšauks, pvz., alkoholio reklamos apribojimus. Premjeras tada atsidurtų nepavydėtinoje padėtyje, nes biudžeto įstatymas yra svarbiausias Seimo dokumentas, nepalyginamai svarbesnis už alkoholio vartojimą apribojančius įstatymus. Ir ar nereiks tada sukandus dantis atšaukti savo taip išreklamuotus antialkoholinius įstatymus.

Tokių atvejų gali būti ne vien šitas. Precedentas jau yra.

Baigdamas norėčiau pridurti, kad S. Skvernelio, G. Landsbergio ir R. Karbauskio pasirašytas dokumentas yra niekinis ir nesaisto Seimo nario, nes pagal Konstituciją Seimo nario mandatas yra laisvas ir jis gali balsuoti visiškai kitaip, nei jam liepia partiniai bosai. Dabar bus įdomu stebėti kaip seksis įtikinti Seimo valstiečių frakcijos narius, kad jie atsisakytų savo griežtos buvusios pozicijos dėl PVM lengvatų už butų šildymą atšaukimo ir balsuotų už tas lengvatas