A. Pitrėnienė. Laiškas Lietuvos mokytojams

 (273)
Mokytojų bendruomenė – tai bendruomenė, kuriai aš pati priklausau, kurią suprantu ir kuriai dirbu. Visuomet esu kartu su mokytojais. Palaikau ir dabartinius pedagogų reikalavimus didinti algas. Mūsų mokytojai – tiek tik pradedantys dirbti, tiek patyrę ekspertai – tikrai verti geresnio užmokesčio.
Audronė Pitrėnienė
Audronė Pitrėnienė
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Visuomet stengiausi ir stengiuosi kovoti dėl geresnės mokytojų padėties. Mano, kaip ministrės, vienas pirmųjų darbų buvo pradėtos derybos su švietimo profesinėmis sąjungomis dėl švietimo šakos kolektyvinės sutarties. Tikėjausi paties geriausio mūsų bendro darbo rezultato.

Kai kuriuos pedagogų siūlymus pavyko įgyvendinti labai greitai. Nuo rugsėjo atsirado apmokėjimas už kolegų pavadavimą, mokyklų vadovai atleisti nuo pareigos turėti pamokų, kad jos būtų atiduotos mažus darbo krūvius turintiems mokytojams.

Nepaisant, kad mokinių skaičius kasmet mažėja ir net trečdalis mokytojų neturi normalaus darbo krūvio, švietimo finansavimas pamažu auga.

Nuo sausio 1 d. pagaliau padidintos mažiausiai uždirbančių mokytojų algos, jų algų koeficientai nuo minimalių priartėjo prie vidutinių. Pakelti atlyginimus visiems neišgalėjome: Vyriausybės papildomai skirtais 10 mln. eurų galėjome padidinti atlyginimus tik daliai mokytojų.

Suprantu, kad padidėjimas menkas. Todėl penktadienį Vyriausybėje su švietimo profesinių sąjungų atstovais vykusio susitikimo metu sutarta ieškoti galimybių padidinti mokytojų darbo užmokestį iki atlyginimų koeficientų vidurkio ribos jau nuo šio rugsėjo.

Toks pedagogų atlyginimų kėlimas numatytas Švietimo ir mokslo ministerijos parengtoje pedagogų algų didinimo penkerių metų programoje. Pagal ją nuo šių metų rugsėjo pedagogų tarnybinių atlyginimų koeficientai būtų didinami vidutiniškai 1,5 proc., ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo auklėtojų – 6,5 procentais.

2017 metais siūloma minėtus koeficientus pedagogams kelti atitinkamai 7 proc. ir 17 procentų, 2018 metais – 5 proc. ir 10 proc., 2019–2020 metais – 5 proc. ir 15 proc.

Planuojama, kad iki 2021 metų pedagoginių darbuotojų atlyginimas vidutiniškai padidėtų 25 procentais, palyginti su darbo užmokesčiu, gautu iki 2016 m. rugsėjo 1 d., o ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokestis didėtų dar papildomai 45 procentais.

Atrodo, kad su profesinėmis sąjungomis buvome sutarę dėl šios programos, bet... jos paskelbė streiką. Išties pedagogų keliamos problemos yra kompleksinės ir jas sunku išspręsti vienu mostu, viena pinigų injekcija. Jų neišspręs ir viena ministerija su profesinėmis sąjungomis. Dalį atsakomybės turi prisiimti ir Seimas, ir Vyriausybė, ir savivaldybės. Diskutuojant su profesinėmis sąjungomis išryškėjo daug opių švietimo problemų. Jas turime spręsti visi drauge. Nes švietimas yra visų mūsų rūpestis, nuo jo didele dalimi priklauso valstybės ir jos žmonių gerovė.

Suprantu streikuoti pasiruošusius pedagogus. Bet tvirtai tikiu tik dialogo, o ne jėgos galia. Ne protestuose gims sprendimai dėl geresnių sąlygų mokytojams. Jie atsiras tik profesinėms sąjungoms vėl susėdus prie derybų stalo.

Viliuosi, kad streiką paskelbę mokytojai netrukus grįš į klases, pas laukiančius mokinius ir visi sėkmingai pasirengs artėjantiems brandos egzaminams.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Politiko akimis

R. Sadauskas. Dzūkiška naminė degtinė – vertingas regiono paveldas (32)

Tvankų penktadienio vakarą važiuoju į Šeštokus – nedidelį Lazdijų rajono pakraščio miestelį, kur dzūkai kalba jau beveik suvalkietiškai, o džiaugsmą dėl nutiesto europinės vėžės geležinkelio temdo žinia, kad keleivinis traukinys Kaunas – Baltstogė pravažiuoja nesustodamas.

R. Paksas. Ar Lietuvos piliečiams jau reikės balsuoti ir už Amerikos prezidentą? (153)

Jeigu kas nors galvojate, kad pas mus vyksta rinkimų į Seimą kampanija, tai vargu ar viešoji erdvė tokia galvojimui gali suteikti peno.

G. Steponavičius. Ką būtina daryti pamačius stojimo į aukštąsias mokyklas rezultatus? (107)

Į šių metų priėmimo į aukštąsias mokyklas pirminius rezultatus pažvelgsiu per 2009 m. pradėtos aukštojo mokslo reformos prizmę.

K. Daukšys. Nepripažinti, kad pabėgėlių kvotos yra klaida – nusikaltimas (98)

Su dideliu nerimu stebiu, kas vyksta Europoje. Teroro išpuoliai tampa kasdienybe – prekybos centruose, traukiniuose ir kitose viešose vietose šaudomi, sprogdinami ar peiliais badomi nekalti žmonės, bažnyčioje žudomi kunigai, gatvėse sunkvežimiu traiškomi taikūs gyventojai.

R. J. Dagys. „Brexit“ – įkvėpimas susitvarkyti savo kiemą (26)

Prieš mėnesį Europos Sąjungą sukrėtė beprecedentė naujiena ‒ dauguma Didžiosios Britanijos gyventojų išreiškė valią palikti Sąjungą. Toks sprendimas visai ES turės reikšmingų, įskaitant ir žalingų, padarinių. Vis dėlto aistroms ir kaltinimams rimstant, mūsų ir kitoms vyriausybėms pats metas nustoti lūkuriuoti, kuo baigsis dar net neprasidėjusios ES ir D. Britanijos derybos.