Rusija, atvirkščiai, nėra organizavusi jokio pabėgėlių priėmimo, jos indėlį vietos gyventojai patiria ant jų krentančių rusiškų bombų pavidalu.

Keista, bet teroro išpuoliai organizuojami ne prieš skriaudėjus, o prieš globėjus. Sprogdinimai Briuselyje ir Paryžiuje, sunkvežimių taranai Nicoje ir Berlyne. Nieko panašaus nei Peterburge, nei Maskvoje, kur buvo planuojamas visą pasaulį šiurpinęs rytų Alepo naikinimas nebaudžiamais antskrydžiais.

Paaiškinti ramybės itin geru Rusijos slaptų tarnybų darbu negalima, nes neskelbiama apie jokius demaskuotus sąmokslus. Paprastai tokia informacija būna jei ne oficialiai skelbiama, tai bent nutekinama pačių agentūrų, kad stiprintų savo įvaizdį ir po to gautų didesnį finansavimą. Paaiškinimas, kad ramu todėl, kad nėra pabėgėlių, labai šlubuoja, nes Šiaurės Kaukaze pakanka radikalių islamistų su rusiškais pasais.

Ramūnas Bogdanas
Prieš porą metų virš Sinajaus buvo susprogdintas rusų keleivinis lėktuvas. Ilgai Maskva kišo techninių nesklandumų versijas, nors JAV ir Didžioji Britanija labai greitai pareiškė, jog lėktuvas buvo susprogdintas. Galiausiai teroro aktą pripažino ir Rusija. Iš tikrųjų buvo neįmanoma nuslėpti daiktinių įrodymų, kada jie mėtėsi svetimoje teritorijoje, Sinajaus dykumoje. O dar JAV kosminės žvalgybos duomenys.

Šiemet gruodžio mėnesį Ankaroje nušaunamas Rusijos ambasadorius, dalyvaujantis tiesiogiai per televiziją transliuotame parodos atidaryme. Žudikas garsiai šaukia, kad tai už Siriją ir už Alepą. Šie vaizdai plinta „Youtube“. „Echo Moskvy“ vyriausiasis redaktorius Aleksejus Venediktovas sako matęs nuotraukas iš žudiko laidotuvių ceremonijos: tūkstantinė minia, kariškių pagarbos ženklai. Nors oficialiai Ankara jį pasmerkė.

Tik ne terorizmas

Per Kalėdas prie Sočio virš Juodosios jūros įvyko Rusijos gynybos ministerijai priklausiusio TU-154 katastrofa. Gyvų neliko. Oficialiais pareiškimais teroro aktas iš karto buvo atmestas kaip svarstytina versija. Į viešąją erdvę buvo paleista daug baltojo triukšmo, kurio tikslas visada yra atitraukti dėmesį. Skelbta, kad žuvo garsi „daktarė Liza“, vėliau tuo abejota, paskui patvirtinta; rasti kūnai su gelbėjimosi liemenėmis, – po to paneigta; paplūdimio kameros užfiksavusios blyksnį, – tada sakoma, kad laikas nesutampa; keliama apledėjimo versija, nors temperatūra buvo +5; pateko paukštis į variklį, – nors varikliai yra trys, o paukščiai tamsoje neskraido: juk buvo vos pusė šešių ryto, ir lengva patikrinti, jog tądien saulė Sočyje tekėjo 7:53.
Blogai atrodytų, jei kažkas sugebėjo įdėti bombą į specialų reisą. Tai liudytų Rusijos specialiųjų tarnybų bejėgiškumą. Ne mažiau blogai, jei pripažintų, kad specialios paskirties lėktuvas išleistas skrydžiui tokios techninės būklės, jog tiesiog subyrėjo virš jūros. O keleivių skraidinimas ant sprogmenų derėtų prie rusiško abejingumo žmonių saugumui.
Ramūnas Bogdanas

Dabar pagrindinis dėmesys sutelktas į kelių blogerių nepagarbius pasisakymus apie katastrofos aukas, raginama atimti iš jų pilietybę. Opozicijos politikas Leonidas Gozmanas, pakviestas po katastrofos į federalinio televizijos kanalo NTV pokalbių laidą, buvo įspėtas galintis kalbėti, ką nori, išskyrus versiją apie galimą teroro aktą.

Tokia išvada imtų temdyti šlovingus Vladimiro Putino pasiekimus Sirijoje, todėl jos tiesiog negali būti.

Versijos

Viena vyriausybinės komisijos versijų – techniškai netvarkingas lėktuvas. Tačiau žinovai jau skelbia, jog pagal visus parametrus jis galėjęs skraidyti dar dvejus metus. Paskutinis techninis aptarnavimas atliktas laiku. Lėktuvas kilo iš karinio Čkalovo oro uosto Maskvoje skrydžiui į karo zoną Sirijoje su legendiniu kariniu Aleksandrovo dainų ir šokių ansambliu.

Publika jau prisiklausė, kaip krenta lėktuvai nuo vienintelio rusų lėktuvnešio, šiaip ne taip nuvaryto iki Viduržemio jūros. O šis irgi ne civilinis. Nieko gero prisipažinti, kad nesugebėta užtikrinti saugios tokio lėktuvo būklės.
Rusijos tyrimų komisija sudėstys mažiausiai skausmingą versiją, po lašelį papildydama viešą informaciją, kad didelė dozė nesukeltų visuomenės pasipiktinimo.
Ramūnas Bogdanas

Kita versija – pilotų klaida. Tačiau personalu buvo labai pasirūpinta, drauge skrido atsarginis ekipažas. Lakūnai – aukščiausios klasės. Laivo vadas vien tik su TU-154 praskraidęs 1 900 valandų. Dalis ekipažo buvo tupdę avarijos ištiktą tokį patį lėktuvą. Kosmonautas Pavelas Vinogradovas feisbuke parašė gerai pažinojęs pilotą, kuris ne kartą skraidino kosmonautus į Baikonuro kosmodromą. Šiai ypatingos svarbos užduočiai atrenkami geriausi iš geriausių.
Kaip pareiškė vienas rusų ekspertų, nėra tokios piloto klaidos, galinčios akimirksniu susprogdinti lėktuvą.

Įvyko panašiai, kaip su MH17, kurį rusai Buko raketa numušė virš Donbaso, – lėktuvas akimirksniu dingo iš radarų ir ryšys su dispečeriu nutrūko. Taip įvyksta po sprogimo.

Sprogimo versijos link rodo dar kelios aplinkybės. Lėktuvas nukrito vos pakilęs – po dviejų (pasak kitų – po septynių) minučių. Tai rodytų, jog bomba galėjo būti įdėta Sočyje. Tačiau Adlerio oro uoste gana dažnai leidžiasi Vladimiro Putino lėktuvas. Kaip galima apskritai kelti terorizmo grėsmės Adleryje klausimą? Prezidento lėktuvo aptarnavimo argumentu buvo atmesta versija apie galimai nekokybišką kurą – tokiame oro uoste esą nieko nekokybiško nėra.

Atkreipia dėmesį, kad Islamo valstybė nepasinaudojo proga ir nepaskelbė prisiimanti atsakomybę už katastrofą – nesvarbu, ar ji tai įvykdė, ar ne. Ir dar dėmesį atkreipia Donaldo Trumpo laikysena, nes jis, viską komentuojantis išrinktasis prezidentas, nepareiškė užuojautos V. Putinui, kuris taip tiki sulaukęs draugo Baltuosiuose rūmuose.

Kalėdų šventimas mįsles nustums užmarštin

Rusų žiniasklaidos šaltiniai teigia, kad į Siriją kilo du lėktuvai: vienas su keleiviais, o kitas su kroviniu. Pastarasis skrido be nutūpimo. Gana keista, nes įprasta, jog kroviniai laukia, o žmonės pervežami greičiau: pvz., krovininiai traukiniai praleidžia keleivinius. „Novaja gazeta“ neįvardintas šaltinis pranešė, jog tikroji nutūpimo Sočyje priežastis buvo paimti neįvardintą keleivį. Kas jis buvo – nežinia. Gali būti, kad žuvusių keleivių sąrašas yra nepilnas.
Piešiasi analogija su turistinio rusų lėktuvo iš Egipto katastrofa virš Sinajaus. Kelias dienas aiškinta apie visokius varžtus, galėjusius atsisukti beskrendant.
Ramūnas Bogdanas

Pasakojimas, kad Adlerio oro uoste iš lėktuvo išlipo tik šturmanas, kuris kontroliavo kuro pylimą, neatitinka praktikos, pagal kurią tuo rūpinasi borto technikas. Galbūt pasakojama ne tai, kas vyko nutūpus, todėl daromos klaidos? Gal buvo dar kažkoks slaptas sprogus krovinys, ne tik keleivis, – žmonės užpildė tik pusę salono, o prieš kildamas pilotas pranešė dispečeriui, kad startuos pakilimo take iš toliau, nes esąs sunkus. Blogai pakrovus, galėjo įvykti savaiminis sprogimas.

Oficialiai paskelbta, jog yra vienas liudininkas pasienietis, kuris matė, kaip sudužo į vandenį atsitrenkęs lėktuvas. Minėjau, kad tai įvyko 2,5 val. prieš saulėtekį. Kadangi Rusijos pasienį prižiūri FSB, tik saugumietis visiškoje tamsoje galėjo įžvelgti, kuria vieta lėktuvas atsitrenkia į vandenį už 6-8 km. Kitas neoficialus liudininkas, oro uosto viešbučio vairuotojas, atvirai sako girdėjęs lėktuvą, o tada pažiūrėjęs į jį planšetėje per flightradar24, – suprantama, juk tamsu.

„Youtube“ jau įdėtas vaizdas, kaip narai randa po vandeniu sudužusio TU-154 piloto kabiną. Patyręs pilotas man patvirtino, jog tame vaizdo įraše rodoma tikrai ne TU-154 kabina, o kito modelio.
Išsibarstę kelių kilometrų spinduliu fragmentai, suplėšyti žmonių kūnai verčia galvoti, jog buvo galinga sprogimo banga, jog į jūrą krito ore suiręs lėktuvas.

Blogai atrodytų, jei kažkas sugebėjo įdėti bombą į specialų reisą. Tai liudytų Rusijos specialiųjų tarnybų bejėgiškumą. Ne mažiau blogai, jei pripažintų, kad specialios paskirties lėktuvas išleistas skrydžiui tokios techninės būklės, jog tiesiog subyrėjo virš jūros. O keleivių skraidinimas ant sprogmenų derėtų prie rusiško abejingumo žmonių saugumui.

Kaip ten bebūtų, piešiasi analogija su turistinio rusų lėktuvo iš Egipto katastrofa virš Sinajaus. Kelias dienas aiškinta apie visokius varžtus, galėjusius atsisukti beskrendant. JAV tada neslėpė turinti aiškius duomenis apie sprogimą. Šiluminės kameros iš palydovų tokius blyksnius užfiksuoja. Šįkart katastrofa įvyko Rusijos pakrantėje, netoli V. Putino pamėgtos rezidencijos Gelendžike. Vargu ar amerikiečiai skubės pasakoti, kokias akis jie turi šiame rajone.

Rusijos tyrimų komisija sudėstys mažiausiai skausmingą versiją, po lašelį papildydama viešą informaciją, kad didelė dozė nesukeltų visuomenės pasipiktinimo. Laikas tam pats palankiausias: prasideda didžiosios šventės, kurios rusams tęsis iki sausio 9 d., o tada, po balių maratono, sudužęs lėktuvas plačiajai visuomenei matysis kaip nutolęs istorinis įvykis, kurį užgožia šviežesni nutikimai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1293)