Praėjusį antradienį, vasario 19 dieną, premjeras Gediminas Kirkilas po susitikimo su Tarptautinio valiutos fondo misijos atstovais žurnalistus, o per juos ir visą visuomenę apstulbino netikėta žinia.

Itin aktyviai su didele infliacija kovojantis premjeras pagalvojo apie mažą kainą ir viešai pareiškė, kad pastaruoju metu maisto produktų kainos sumažėjo maždaug penktadaliu.

„Paskutinius keletą mėnesių, įskaitant gruodį, sausį, yra dar ne kainų mažėjimo tendencija, bet kainų, ypatingai maisto produktų, didėjimo lėtėjimo tempai. O bendrai maisto produktų kainų sumažėjimas yra apie 20 procentų šiuo metu“, – pakiliai pranešė premjeras.

Premjeras žongliruoja prekėmis

Nepatiklūs Lietuvos piliečiai, kažkodėl labiau nei premjeru tikintys Statistikos departamentu, kuris paskelbė, kad vasarį maisto kainos ne sumažėjo, o dar padidėjo, nepuolė šturmuoti maisto prekių parduotuvių. Ir skaudžiai apsiriko.

Nes ketvirtadienio rytą premjeras jau sumažino 20 proc. ne visas maisto prekių kainas, o tik „kai kurių maisto grupių“. 8 valandą ryto G.Kirkilas tiesioginėje „Žinių radijo“ laidoje pranešė, kad „kai kuriose maisto grupėse yra toks sumažėjimas“. Jis neatsakė į žurnalisto klausimą, iš kur paėmė duomenis apie maisto kainų mažėjimą 20-čia proc. ir nepranešė, kuriose parduotuvėse ieškoti atpigusių maisto produktų.

Tie Lietuvos piliečiai, kurie neklausė „Žinių radijo“ ir tuoj pat nenuskubėjo į parduotuves ieškoti 20 proc. sumažėjusių „kai kurių maisto grupių“ kainų, patys kalti, nes tos pačios dienos popietę G.Kirkilas, interneto portale „alfa.lt“ atsakinėdamas į paprastų piliečių klausimus, dar labiau susiaurino akcijos erdves. Premjeras pranešė, kad po pietų 20 proc. pigiau galima įsigyti jau tik šokolado.

Premjeras kontroliuoja kainas

Atsakinėdamas į klausimus, G.Kirkilas mums papasakojo kartais su žmona apsilankantis „įvairiuose prekybos tinkluose“, kad tyčia pasižiūrėtų, kaip kinta kainos.

Bet čia pat prisipažino pastarąjį kartą parduotuvėje lankęsis maždaug prieš mėnesį. Premjero oponentai tuoj pat puolė aiškintis, iš kur jis, paskutinį kartą parduotuvėje buvęs prieš mėnesį, taip gerai žino, kada 20 proc. atpigo visos maisto prekės, kada – „kai kurios maisto grupės“, o kada – tik šokoladas.

Premjeras – reklamos auka

Netrukus interneto portalas, pasivadinęs „Dievų žiniasklaida“, paskelbė atradęs neįtikėtinų premjero žinių šaltinį.

Tą pačią dieną, kai G.Kirkilas paskelbė apie 20 proc. mažėjančias maisto produktų kainas, visų vaikų ir vieno premjero bičiulis prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją – lygiai 20 proc. mažesnes kainas.

Reklama buvo tokia džiugi ir netikėta, kad Vyriausybės vadovui pirmiausia į akis krito kortelė su užrašu „Maxima“ ir greta patalpinta kortelė su užrašu „- 20 proc. Vasario 19-25 d.“

Kilus nepasitenkinimui premjeras dar kartą žvilgtelėjo į reklamą ir pamatė, kad nuolaidos galioja tik tiems, kurie turi „Maximos“ nuolaidų kortelę.

Prisiminęs, kad tokios nuolaidų kortelės neturi, Vyriausybės vadovas patikslino, kad atpigo tik kai kurios maisto prekių grupės. „Maximos“ nuolaidų korteles turintys žurnalistai neatlyžo, todėl G.Kirkilas dar kartą žvilgtelėjo į reklamą ir pagaliau pamatė, kad vasario 19-25 d. „Maximos“ nuolaidų kortelės turėtojams 20 proc. atpigo tik visi saldainiai ir šokoladas. Dar kartą prisiminęs, kad vis dar neturi šio prekybos tinklo nuolaidų kortelės premjeras kukliai pranešė, kad atpigo tik šokoladas. Nejaugi premjeras tapo „Maximos“ reklamos auka?

Premjeras – prastas veidas

Pasijutęs nepatogiai G.Kirkilas patikino, kad tikrai „neturi auksinės „Maximos“ kliento kortelės, su kuria maistas 20 proc. pigesnis“. Tai gal „Maxima“ pasamdė Vyriausybės vadovą savo rinkodaros akcijoms?

Šio prekybos tinklo rinkodaros direktorius Giedrius Juozapavičius, paklaustas, ar glosto širdį, kai pats Ministras pirmininkas tiesiogiai ar netiesiogiai reklamuoja prekybos tinklą „Maxima“ bei jo akcijas, tik nusijuokė: „Ne, neprievartaukit manęs tokių dalykų komentuoti. Mums smagu, kai mus bet kas pastebi“.

G.Juozapavičius patikino, kad G.Kirkilas nebus raginamas tapti „Maxima“ reklamos veidu. „Matau, jūsų puiki nuotaika šiandien“, – taip jis pakomentavo tokią galimybę.

Prekybos tinklo atstovas tvirtina nenorįs spekuliuoti keistais sutapimais, kai „Maximos“ akciją reklamuoja pats G.Kirkilas.

„Nesitikėjau tokio keisto, švelniai tariant, klausimo. Ką sako premjeras, galite interpretuoti, kaip jums norisi. O mes esame aiškiai ir tiksliai susiplanavę rinkodarą, akcijoms rengiamasi gerokai iš anksto“, – dienraščiui sakė G.Juozapavičius.

Premjeras dirba valstybei

Tai, kad „Maxima“ iš anksto rengiasi akcijoms, tikra tiesa. Praėjusių metų spalio pabaigoje „Maxima“ paskelbė negailestingą karą infliacijai ir smarkiai sumažino kelių šimtų pavadinimų būtiniausių prekių kainas.

Ši akcija buvo ne tik gera reklama prekybos tinklui, bet ir svari parama G.Kirkilo Vyriausybei, kuri niekaip nepajėgė sumažinti grėsmingai augančios infliacijos.

Netrukus paaiškėjo, kad Vyriausybė neliko skolinga. Gruodžio 19 d. Seimui ir visuomenei pristatytas nacionalinis energetikos investuotojas „Leo LT“, kurį Vyriausybė sulipdė drauge su „Maximos“ savininkų valdoma „NDX energija“. „Maxima“ savininkai atrėmė oponentų priekaištus, jog bando pasipelnyti valstybės sąskaita. Ir tuoj pat tai įrodė: premjero prašymu „NDX energijos“ valdoma VST ir valstybės kontroliuojama RST atsisakė ketinimų nuo 2008 metų didinti elektros kainas.

Šioje vietoje belieka pridurti dar vieną „Maximos“ prekybos tinklo rinkodaros direktoriaus G.Juozapavičiaus sakinį: „akcijos tikrai nederinamos su valstybės valdžia“.

“Vilniaus dienoje” taip pat skaitykite:

Piratus smaugia interneto kilpa

A.Brazauskas – prieš savo partiją

Rusiško verslo ypatumai