Remiantis “Euromonitor International” duomenimis, prognozuojama, jog 2011 m. vienas lietuvis vidutiniškai išgers 150 litrų alkoholinių gėrimų lyginant su 119 litrų 2006 m.

„Euromonitor“ ekspertų teigimu, greičiausiai besivystančių kategorijų – sidro, alkoholinių kokteilių, vyno – augimą skatino vartotojų posūkis prie lengvesnių gėrimų. Pavyzdžiui, 2006 m. sidro rinkos vertė augo net 46.7 proc. sparčiau nei praėjusiais metais.

Gamintojų rinkai pristatomi nauji produktai bei inovacijos skatina ir tradiciškai populiarių alaus bei degtinės pardavimų augimą. 2006 m. alaus rinka išaugo 1.6 proc. ir sudarė 1,4 mlrd. litų. Tarp spirituotų gėrimų greičiausiai augo viskis ir degtinės kategorija, kurios apimtis išaugo 20.4 proc. palyginus su praėjusiais metais ir sudarė 30,04 milijono litrų.

Viskio rinkos kiekybinį augimą – net 49.3 proc. – ekspertai pirmiausia sieja su krentančiomis kainomis ir dėl to išaugusiu suvartojimu. “Euromonitor” duomenys rodo, jog brendžio bei konjako kategorija buvo vienintelė, kurios talpa praėjusiais metais sumažėjo - 12.9 proc. lyginant su 2005 m.

“Euromonitor International” tyrimas rodo, kad lietuvių išlaidos alkoholiui ypatingai išaugo, pradėjus kilti pragyvenimo lygiui po 2004 m., Lietuvai tapus Europos Sąjungos nare. 2005 m. lietuviai alkoholiniams gėrimams vidutiniškai išleisdavo po 778 Lt, t.y. 35.7 procentų daugiau nei 2001 m., kuomet vartotojo išlaidos alkoholiui sudarė 569 Lt.

Didėjančios išlaidos alkoholiui susijusios su augančiomis disponuojamomis pajamomis – kasmet vidutiniškai apie 3.9 proc. nuo 2001 iki 2005 m. Tuo tarpu praėjusiais metais vartotojų išlaidos alkoholiui vidutiniškai išaugo 5.69 proc. palyginus su 2005 m.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją