Projektas bus teikiamas visuomeninėms organizacijoms, ministerijoms, vėliau bus svarstomas Vyriausybės posėdyje. Tikimasi, kad nauja baudų sistema pradės veikti rudenį.

„Baudos bus diferencijuojamos, tačiau jos bus taikomos didžiausiems pažeidėjams, o ne visiems eismo dalyviams“, - trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos viršininkas Saulius Skvernelis.

Įstatymų pataisose numatoma baudas už greičio viršijimą diferencijuoti priklausomai nuo kelio reikšmės, o viršijus greitį gyvenvietėje daugiau nei 50 km/val. siūloma skirti ne tik baudą, bet ir atimti vairuotojo pažymėjimą.

„Ateityje reikia siūlyti, kad iš aršiausių pažeidėjų būtų konfiskuojami jų automobiliai ir parduodami aukcione, vėliau savininkui grąžinant likusią dalį atskaičiuos baudas. Būna tokių atvejų, kad pažeidėjas baudžiamas nuolat, tačiau jis neturi jokio turto baudoms susimokėti ir toliau važinėja keldamas pavojų“, - aiškino Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas.

Anot jo, ateityje siūloma atsisakyti greičio ribojimo iki 70 km/val., kuris privalomas vairuotojams, neturintiems dvejų metų vairavimo stažo. Vietoj to asmenims per bandomąjį laikotarpį padariusiems grubius eismo taisyklių pažeidimus, siūloma dar kartą perlaikyti kvalifikacinius vairavimo praktinį ir teorinį egzaminus.

Numatomose pataisose taip pat siūloma sugriežtinti atsakomybę už vairavimą esant neblaiviam tiems vairuotojams, kurių vairavimo stažas yra iki 2 metų, bei krovininių automobilių ir autobusų vairuotojams taikant leistiną alkoholio kiekio ribą – 0,2 promilės.

Baudžiant pažeidėjus, siūloma griežtinti ne finansinę atsakomybę, o taikyti teisių atėmimą.

S.Skvernelis pabrėžia, kad Lietuva pagal eismo įvykių skaičių yra vidutiniokė, tačiau pagal jų pasekmes – pirmaujančiųjų grupėje.

Siūlomose pataisose numatoma, kad motorolerį bus galima vairuoti tik sulaukus 16 metų ir turint vairuotojo pažymėjimą.

„Tėvai nepilnamečiui perka motorolerį, tačiau nepasirūpina, kad vaikas išklausytų keliasdešimt litų kainuojantį saugaus eismo taisyklių kursą“, - stebėjosi pareigūnas.

Anot jo, didelė problema šalyje yra vairuotojai ir keleiviai neprisisegantys saugos diržų - per penkis pirmuosius metų mėnesius skirta 11 tūkst. baudų už šiuos prasižengimus.

S.Skvernelis taip pat primena, kad pėstieji dažnai nepasirūpina savo saugumu, šalyje trečdalis žuvusiųjų autoįvykiuose yra pėstieji. 500 vairuotojų per gegužę nubausta ir už automobilio statymą neįgaliųjų vietose.

Per penkis šių metų mėnesius Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 238 žmonės ir 2821 buvo sužeisti, lyginant su praėjusiųjų metų statistika, žuvusiųjų padaugėjo dešimtadaliu.

Pagrindinėmis skaudžių nelaimių priežastimis nurodoma saugos diržų nenaudojimas, vairavimas neturint teisės vairuoti ir leistino greičio viršijimas. Per metus nubaudžiama apie 300 tūkst. eismo dalyvių.

Šalyje šiuo metu yra apie 1,5 mln. nuosavų automobilių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją