"Gyventojų apklausos rodo, kad vilniečiai automobilių spūstis įvardija kaip didžiausią problemą mieste. Įdiegus šią sistemą ne tik mažės transporto spūstys, bet ir automobilių keliama aplinkos tarša, gatvėse bus saugiau", - pristatydamas projektą ketvirtadienį sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Vilnius pirmasis iš Baltijos šalių miestų, nusprendęs įdiegti šią maždaug 50 milijonų litų kainuojančią sistemą. Paskaičiuota, kad ją įrengus automobilių spūstys miesto gatvėse sumažės 10-20 procentų.

Diegiant šią sistemą, visi sostinės gatvių šviesoforai bus sujungti į vieną sistemą, bus įrengtos vaizdo kameros, o Tilto gatvėje įkurtas Eismo valdymo centras.

"Nuolat bus galima stebėti praktiškai visą Vilniaus miesto transporto sistemą, reguliuoti ją matant visas spūstis, avarijas, atitinkamai informuoti vairuotojus. Tam numatomi modernūs šviesoforai, kurių davikliai fiksuos automobilių srautą: matydami kurioje eismo juostoje ar į kurią pusę suka daugiau transporto, jie automatiškai arba paailgins žalios šviesos žibėjimą, arba sutrumpins raudonos. Iš Eismo valdymo centro bus galima stebėti vaizdo kameromis", - sistemos naudą pabrėžė meras.

Moderni sistema ne tik kontroliuos transporto srautus, bet ir fiksuos eismo pažeidėjus bei padės sulaikyti automobilių vagis.

"Ši sistema leistų kontroliuoti ir fiksuoti vairuotojus, kurie važiuoja raudonos šviesos metu - lygiai taip pat, kaip šiandien su fotorobotais fiksuojame greičio viršijimus. Dalyje šviesoforų būtų įmontuojama papildoma sistema, kuri leistų mažinti automobilių vagysčių skaičių Vilniaus mieste. Tai yra, šviesoforas nuskaito jūsų automobilio numerį ir automatiškai pagal duomenų bazes patikrina, ar numeris atitinka automobilio markę ir spalvą. Tarkime, vagis pavogė mėlyną "Opel", ant jo uždėjo vogtus numerius nuo "Mercedes" ir tokiu būdu ši sistema leis iš karto identifikuoti, kad automobilio numeris neatitinka automobilio - tuomet iškart informuojama dispečerinė, policija ir būtų galima sulaikyti galimus asmenis, kurie pavogė automobilį", - pasakojo miesto meras.

Diegiant automatizuotą transporto valdymo sistemą, ketinama įrengti ir švieslentes, kuriose bus teikiama informacija apie automobilių stovėjimo aikštelėje esančias laisvas vietas, greičio apribojimus.

Anot A.Zuoko, metinė ekonominė projekto nauda per metus sudarytų apie 19 milijonų litų: paskaičiavus, kiek miestiečiai per metus praranda pinigų stovėdami spūstyse, avaringumo ir degalų vartojimo sumažėjimą.

Šiuo metu Vilniuje yra 156 sankryžos, kurių maždaug pusė renovuota, tačiau likusiose stovi prieš 20 metų įrengti šviesoforai. Įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius Vaidotas Antanavičius informavo, jog šio projekto metu sostinės gatvėse reiks pakeisti apie 1150 šviesoforų.

Šiais metais savivaldybė pakelbs konkursą automatizuotai šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemai įdiegti, o pati sistema, kaip tikimasi, pradės veikti 2007 metais.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją