„Tikslas akivaizdus – pabėgti nuo „flyLAL“ pavadinimo, nuo to blogo šleifo, kuris driekiasi paskui. Ilguoju laikotarpiu, jeigu daugiau nedarys kažkokių klaidų, pavyks tai padaryti“, – savo nuomonę DELFI išsakė marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis.

Jis neatmeta, kad ir po pavadinimo keitimo dalis keleivių vis dar gali prisiminti „flyLAL“ praeitį.

„Klausimas, kaip bus su keleiviais. Jeigu jie skraidys tais maršrutais, kuriuose neturės konkurentų, keleiviams nebus skirtumo ir jie skris, jeigu bus tam tikri konkurentai ir jų kainos bus panašios, tikėtina, kad dalis keleivių dėl šių priežasčių, dėl neskaidrumo norės rinktis kitus vežėjus“, – svarstė L. Šimonis.

Specialisto nuomone, naujasis pavadinimas yra neblogas, tačiau svarbiau yra tai, kokią strategiją bendrovė pasirinks toliau.

Panašios nuomonės laikosi ir Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas. Anot jo, sprendimą keisti pavadinimą turėjo paskatinti trys pagrindinės priežastys: asociacijos su „flyLAL“, siekis turėti pavadinimą, kuris užsienio rinkose nekeltų asociacijų su Lietuva ir kitomis įmonėmis bei siekis turėti verslą atitinkantį pavadinimą.

„Pirmoji priežastis yra akivaizdžiausia: kad kiltų kuo mažiau asociacijų su prieš tai buvusia „flyLAL“, jos bankrotu, taip garsiai nuskambėjusia pabaiga įskaitant ir bilietų grąžinimus. Kitas dalykas, manau, yra tai, kad naujasis pavadinimas labai gerai tinka užsienio rinkoms ir neneša jokios informacijos apie Lietuvą. Galbūt Lietuva kitose šalyse gali turėti vienokių ar kitokių asociacijų. Trečioji priežastis greičiausiai yra ta, kad „Small Planet Airlines“ yra atostoginis pavadinimas, atitinkantis įmonės verslą“, – sakė jis.

R. Buračo nuomone, prireiks bent poros metų, kad žmonės pamirštų, jog „Small Planet Airlines“ yra buvusi „flyLAL Charters“.

„Jeigu esi susijęs su bet kokiu verslu, tuomet ilgai išlaikai tam tikras asociacijas, o jeigu niekaip su juo nebuvai susijęs arba tokiomis paslaugomis naudojiesi retai, tuomet absoliučiai nesvarbu, kas yra vežėjas. Statistiškai prekinio ženklo asociacijų tvirtinimas užtrunka apie dvejus metus. Žinoma, tai priklauso nuo to, koks bus vardo keitimo biudžetas, kiek bus stiprinamos asociacijos. Kiti žmonės, kurie nebus perskaitę, kad „flyLAL Charters“ pakeitė pavadinimą, „Small Planet Airlines“ iš karto priims kaip naują žaidėją, vertins jo reklamą, aptarnavimą ir neturės jokių asociacijų“, – kalbėjo pašnekovas.

Jis mano, kad marketingo požiūriu, vardo keitimas yra teisingas sprendimas.

Pati bendrovė nurodo, kad pagrindinė prekės ženklo keitimo priežastis – geografinė plėtra ir strateginės verslo krypties suformavimas.

„Per dvejus veikos metus išaugome keturgubai. 2008 m. pradėję nuo poros lėktuvų, skraidančių tik iš Vilniaus, šiuo metu skrydžius vykdome iš keturių Europos Sąjungos valstybių – Lietuvos, Lenkijos, Estijos ir Italijos. Vilnius tampa tik viena iš keturių mūsų bazių, o jau šių metų pabaigoje iš Italijos skraidys daugiau aviakompanijos lėktuvų, nei iš Lietuvos. Senasis prekės ženklas nebeatitiko tarptautinės plėtros krypties, todėl buvo nuspręsta jį keisti“, – pranešime spaudai cituojamas teigia „Small Planet Airlines“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris, anksčiau vadovavęs bankrutuojančiai „flyLAL“.

Naujiems skrydžiams gavo nuolaidų

Small Planet Airlines
Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) generalinis direktorius Tomas Vaišvila DELFI sakė, kad bankrutuojanti „flyLAL“ oro uostui yra likusi skolinga apie 20 mln. Lt.

Tuo tarpu, anot jo, „flyLAL Charters“ iš Civilinės aviacijos administracijos yra gavusi leidimą rengti reguliariuosius skrydžius ir naujoms kryptims gavo TVOU nuolaidą. Tokios nuolaidos garantuojamos visoms skrydžių bendrovėms, iš Vilniaus pradedančios skrydžius nauja kryptimi.

„Penkios kryptys Europoje, kurios buvo tik užsakomosios, dabar Lietuvos keleiviams yra prieinamos patiems organizuoti poilsį. Mes į tai žiūrime labai pozityviai, nes pagerėja susisiekimas su Vilniumi. Jie pateikė visus dokumentus, atitinkančius reguliariųjų skrydžių tvarką, atitiko visus reikalavimus ir nėra jokių teisinių abejonių, kad jie negali vykdyti šių procedūrų. Mūsų žiniomis, jie skraidys reguliariai“, – sakė T. Vaišvila.

Jo teigimu, reguliariaisiais skrydžiais laikomi skrydžiai, kurie vyksta ne rečiau nei dukart per savaitę, o bilietus galima įsigyti agentūrose.

„Small Planet Airlines“ atstovė Rūta Apeikytė DELFI sakė, kad bendrovė ir toliau išlieka užsakomųjų skrydžių vykdytoja, kurios dalis iš anksto su kelionių operatoriais suplanuotų skrydžių atitinka reguliariųjų skrydžių sąvoką ir gali pretenduoti į TVOU taikomas nuolaidas.

„Tačiau pati bendrovė į mažmeninę bilietų pardavimo rinką eiti neketina ir pati bilietų nepardavinės. Nedidelę dalį bilietų be turistinio paketo keleiviai gali įsigyti tik kelionių agentūrose, kurios prekiauja skrydžius užsakiusių bendrovių poilsinėmis kelionėmis“, – tvirtino ji.

Įkurta mažiau nei prieš dvejus metus

DELFI primena, kad vardą pakeitusi „flyLAL Charters“ buvo įkurta mažiau nei prieš dvejus metus – 2008 m. spalį.

Po kelių mėnesių, kitų metų sausį, reguliariuosius skrydžius vykdžiusi bendrovė „flyLAL“ sustabdė savo veiklą, kiek vėliau buvo pradėta jos bankroto procedūra, trunkanti iki šiol.

Tais pačiais metais susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, gavęs paties sudarytos darbo grupės išvadas, kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl galimo tyčinio bendrovės bankroto. Tyrimas vyksta iki šiol.

„Mums tikrai kilo įtarimų dėl galimo tyčinio bankroto. Kadangi tai nėra mūsų kompetencija, kreipėmės į teisėsaugos institucijas“, – trečiadienį žurnalistams apie prieš metus vykusį tyrimą sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Small Planet Airlines“ priklauso „Avia Solutions Group“, kurią valdo tie patys akcininkai, kaip ir bankrutuojančią „flyLAL“.

„flyLAL Charters“ pakeitus pavadinimą „Avia Solutions Group“, kuri, beje, taip pat anksčiau vadinosi „flyLAL Group Services“, nebeliko nė vienos įmonės, savo pavadinime turinčios žodį „flyLAL“.

Naujausiais Registrų centro duomenimis, 45 proc. bendrovės „Avia Solutions Group“ akcijų valdo bendrovė „Žia Valda,“ 30 proc. – „Indeco: Investment and Development“, 25 proc. – bendra Lietuvos-JAV įmonė Kauno „Sanitex“.

Valstybinė įmonė „Lietuvos avialinijos“ buvo privatizuota 2005 m., vėliau ji pervadinta į „flyLAL“, jos veiklos išskaidytos į skirtingas bendroves.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją