Parlamentarai mano, kad vairuotojams, iš kurių teisė vairuoti buvo atimta keleriems metams, būtų galima leisti pradėti anksčiau vairuoti automobilį su įmontuotu alkotesteriu. Ši alternatyvi bausmė esą padėtų neprarasti įgūdžių, kartu veiktų kaip prevencinė priemonė, apsauganti nuo girtų vairuotojų sukeltų nelaimių.

J. Sabatauskas sakė galįs tapti vienu pirmųjų savanorių Lietuvoje, kurie išbandytų šią sistemą.

Bandomuosius jos modelius, jo manymu, galima būtų taikyti viešajame transporte, geltonuosiuose autobusiukuose.

„Kai kas mano, kad gali būti panaudojami įvairūs sukčiavimo būdai, pavyzdžiui, orą pūsti iš kažkokio įrenginio, tačiau turiu pasakyti, kad tas prietaisas nustato iškvepiamo oro temperatūrą ir drėgmę, kuri turi atitikti žmogaus iškvepiamo oro parametrus. Kita populiari nuomonė, kad papūsti galėtų draugas, tačiau tokiu atveju jį tektų vežiotis kartu, nes sistema po 10-15 min. gali paprašyti tą patį testą atlikti dar kartą ir jeigu tai nebus padaryta, variklis užges“, – kalbėjo vienas iš idėjos autorių.

Jo teigimu, tokia sistema taikoma daugelyje Europos valstybių, ypač plačiai taikoma Švedijoje, Norvegijoje, Šiaurės Amerikoje.

Sistema numato, kad apie visus bandymus sukčiauti pranešama kontroliuojančiai įstaigai, o sukčiautojo automobilis atsiduria policijos pareigūnų akiratyje.

S. Šedbaras sakė manantis, kad tai galėtų palengvinti profesionalių vairuotojų gyvenimą, nes dabar netekę teisės vairuoti jie praranda ir pragyvenimo šaltinį.

Idėjos autorių tvirtinimu, yra keletas bendrovių, gaminančių šią įrangą, pavyzdžiui, „Volvo“ koncernas, vasarą šią sistemą ketinantis siūlyti visiems perkantiems automobilį.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas mano, kad naudingiau būtų, jeigu šią sistemą vairuotojams sumontuotų valstybės numatyta įstaiga ir už ją žmogus kas mėnesį mokėtų nuomą. Norintiems savanoriškai įsigyti šią įrangą, gali tekti pakloti iki 6 tūkst. Lt.

„Valstybės, kurios leido pačiam piliečiui susimontuoti tokią įrangą, pamatė, kad tai nėra gerai. Geriau piliečiui nuolat priminti, kad tavo automobilyje yra valstybės įmontuotas turtas, už kurį tu esi atsakingas ir negali sukčiauti. Suklydusiam žmogui suteikiama galimybė toliau dalyvauti eisme, tačiau šalia sukuriamas nepatogumas – tu būsi stebimas, tavo vairuotojo pažymėjime įrašomas kodas, nurodantis, kad gali vairuoti automobilį tik su tokia įranga“, - sakė V. Sadauskas.

Už šią paslaugą vairuotojai kas mėnesį turėtų mokėti tam tikro dydžio nuomos mokestį. Jo teigimu, šią sistemą įdiegusiose šalyse tai per mėnesį kainuoja 100 eurų arba 100 JAV dolerių.

Norint įgyvendinti šią idėją Lietuvoje, reikėtų priimti keletą įstatymų pataisų, numatyti instituciją, kuri prižiūrėtų į automobilius sumontuotas alkotesterių sistemas.

DELFI primena, kad nuo 2008 m. sausio Lietuvoje galioja ypač sugriežtėjusios nuobaudos už vairavimą išgėrus ir greičio viršijimą. Išgėrę vairuotojai gali gauti ne tik kelių tūkstančių litų baudą, bet ir iki 5 metų prarasti teisę vairuoti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją