Anot suslėgtų gamtinių dujų CNG degalinės steigėjos UAB „Autoidėja“ vadovo Laimono Dapšio, šis projektas yra itin svarbus įvykis vystant ekologiškų degalų infrastruktūrą, kuri leis ne tik sumažinti oro taršą sostinėje, bet ir sukurs puikią alternatyvą brangiems tradiciniams degalams.

Pirmoji CNG degalinė leis aptarnauti privačių vartotojų automobilius ir 100 šiais degalais varomų miesto autobusų, t.y., trečdalį viso „Vilniaus autobusų“ parko. Laimėjusi konkursą, „Autoidėja“ į sostinę jau atgabeno 30 CNG varomų autobusų iš Švedijos bei Vokietijos. Planuojama, jog iki kitų metų vidurio miestą pasieks dar 70.

Bendrovės „Autoidėja“ duomenimis, šiuo metu šalyje yra keliasdešimt privačių lengvųjų automobilių su CNG pritaikytais varikliais, tačiau tikimasi, jog pirmosios tokios degalinės atidarymas ilgainiui jų skaičių gerokai padidins. Kaip skelbiama bendrovės pranešime spaudai, tokias prognozes leidžia daryti ir užsienio šalių patirtis – pavyzdžiui, kai kuriose Rytų ir Centrinės Europos valstybėse CNG degalai itin populiarūs dėl savo kainos ir ekologiškumo.

Pagal Europos Sąjungos normatyvus, iki 2020 m. kiekvienoje ES narėje suslėgtos CNG privalo sudaryti 10 proc. šalyje naudojamo transporto degalų (dar 5 ir 4 proc. - atitinkamai vandenilis ir biodegalai).

CNG degalinių tinklo plėtotoja Lietuvoje UAB „Autoidėja“ priklauso įmonių grupei „Modus grupė“, vienijančiai 13 automobilių prekybos ir techninio aptarnavimo, nekilnojamo turto vystymo bei gamybos srityje veikiančių įmonių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją