Visi miesto troleibusai ir autobusai valomi kasdien, tačiau kruopščiai šveičiami tik 1-2 kartus per mėnesį. Valytojams kuopiant prišiukšlintas transporto priemones, kartu patikrinama ir jų techninė būklė, remontuojamos sugedusios dalys.

„Valydami troleibusus, randame įvairių daiktų - krepšelių su maistu, lietsargių ir panašiai. Darbas nėra lengvas, ypač kai žinome, jog kaskart šiukšlių surinksime ne mažiau, kad ir kaip kruopščiai bevalytume“, - atviravo bendrovės „Corpus A“, užsiimančios troleibusų valymu, vadybininkė Erika Balčiūnaitė.

Vieno troleibuso valymui tenka 13 Lt: 5 Lt skiriami išorei nuplauti, 8 Lt - vidaus valymui. Šiuo metu sostinėje yra 320 troleibusų. Vasarą iš jų kasdien į gatves išrieda 195.

„Padauginus skaičius, tai tikrai nepigus malonumas, tačiau norime, kad miestiečiai įliptų į švarų, o ne į pridergtą transportą“, - „15min“ tikino savivaldybės įmonės „Vilniaus troleibusai“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius.

Anot „Vilniaus troleibusų“ vadovo, įmonei, valančiai troleibusus, keliami aukšti reikalavimai – viešasis transportas turi būti kruopščiai išplautas ir dezinfekuotas.

„Negalime pasakyti, kad esame visiškai patenkinti valymo darbų kokybe, tačiau įvertiname tai, kad įmonė susiduria su darbo jėgos trūkumu“, - samprotavo J.Bagdonavičius.

Pasak pašnekovo, troleibusų parkui, jei jis pats rūpintųsi švara, būtų iškilusi ta pati problema.

„Dabar bent jau sutartimi galime „paspausti“ verslininkus“, - guodėsi direktorius.

Prieš daugiau nei 3 metus dviejuose sostinės troleibusų parkuose buvo atliktas nepriklausomas auditas. Išvadose parkams buvo rekomenduojama atsisakyti veiklos, tiesiogiai nesusijusios su keleivių vežimu. Pagal šį verdiktą, troleibusų švara pernai pavasarį patikėta privačiai įmonei.

Vos spėja suktis

Troleibusų valymas vyksta konvejerio principu – iš pradžių jis nuplaunamas iš išorės, vėliau darbo imasi vidaus valytojos, o greta dirba mechanikai. Atskirai darbuojasi ir parko siuvėjas, tvarkantis troleibusų sėdynes.

„Darbas varginantis, tenka viską daryti rankomis – šveisti užrašus, rinkti šiukšles, viską dezinfekuoti“, - pasakojo „Corpus A“ valymo instruktorė Veronika Šavareiko.

Pasak specialistės, dažnai moterys neišlaiko krūvių ir išeina iš darbo. Nesulaiko ir uždarbis - troleibuso valytoja gauna minimalų darbo užmokestį.

Kol „Vilniaus troleibusai“ išlaidauja valymui samdydami privačią įmonę, autobusų parko darbuotojai švarinasi patys.

„Samdyti privačią įmonę per brangu, o nusiskundimų dėl nešvarių autobusų gauname retai“, - tikino įmonės „Vilniaus autobusai“ Eismo skyriaus viršininkas Jurijus Zaranka.

Kenčia ir mažieji

Maršrutinių taksi vairuotojai taip pat privalo patys išsikuopti keleivių paliktas „dovanas“.

„Prašėme vadovybės, kad pastatytų bent jau šiukšliadėžes, tačiau jiems tai nė motais“, - skundėsi vieno maršrutinio taksi vairuotojas Vidmantas.

Pasak jo, nors mikroautobusais dažniausiai važinėja skubantys į darbą kultūringi vilniečiai, tačiau šiukšles tenka rinkti po kiekvieno reiso.

„Žmonių kultūra tokia – visi skuba, lekia, valgo kokį ledą ar saldainį ir iškart meta popieriukus ant žemės“, - apie keleivių įpročius pasakojo vairuotojas.

Daugiausia vairuotojai randa paliktų važiavimo bilietų ir tuščių gėrimų buteliukų.

Anot vairuotojo, nors transporto priemones tenka išsivalyti patiems, darbdaviai nemoka už viršvalandžius, o autobusiuko išvalymas po reiso yra „tapęs norma“.

Šiukšlinės transporte

„Pastatykite troleibusuose šiukšlines“ - tokią prišnerkštų troleibusų problemos sprendimo idėją iškėlė viešuoju transportu besinaudojantys „15min“ kalbinti vilniečiai. Pasak specialistų, tokia iniciatyva tik dar labiau pablogintų situaciją.

„Jau dabar stotelių šiukšlinės pilnos buitinių atliekų. Jei šiukšles būtų galima išmesti troleibuse, jas reikėtų vežti sunkvežimiais“, - įsitikinęs „Vilniaus troleibusų“ vadovas J.Bagdonavičius.