Kreipėsi į ministrą

Kauno savivaldybės ir kariuomenės atstovai šiandien tarsis dėl galimybės sujungti Vilijampolę ir centrą kariuomenės turimomis pontoninio tilto grandimis. Jos skirtos karinei technikai perkelti. Šią idėją Krašto apsaugos ministerijai pasiūlė Seimo narė Birutė Vėsaitė, mero pavaduotojas Steponas Vaičikauskas bei tarybos narys Kęstutis Kriščiūnas. Ministras Juozas Olekas palaimino savo partijos kolegų socialdemokratų iniciatyvą.

Tiltas gali būti pastatytas šį mėnesį. Kauno valdžia turėtų pasirūpinti jo apšvietimu, įrengti takus ir užtikrinti saugumą. Pontoninio tilto iniciatoriai priminė, kad, pradėjus remontuoti Vilijampolės tiltą, gyventojai ėmė skųstis, pablogėjo susisiekimas su miesto centru.

Tačiau laikinuoju tiltu džiaugtųsi tik nedidelė dalis vilijampoliečių. Specialistų įsitikinimu, pontoninis tiltas vargiai galėtų tarnauti automobilių eismui, juo galėtų naudotis nebent pėstieji bei dviratininkai.

Priminė skaudžią tragediją

Pontoninis tiltas – tai uždaros, vandenyje besilaikančios tuščiavidurės metalinės talpyklos, kurios lynais pririštos prie krante esančių įtvirtinimų.

„Pritaikyti tokį tiltą transporto eismui – visiška utopija. Norint ant tokio tilto užvažiuoti, reikėtų rengti atskirus projektus privažiavimo keliams“, – priminė Transporto ir kelių tyrimo instituto Tiltų tyrimo skyriaus projektų vadovas Mečislovas Jocius. Jo įsitikinimu, racionaliausia išeitis - palaukti, kol bus suremontuotas senasis tiltas.

M.Jocius prisiminė istoriją, kaip praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje toks tiltas buvo įrengtas Vilniuje, prie Sporto rūmų. Kartą iš rūmų ėjusi žiūrovų minia tiltą taip įsiūbavo, kad viename gale nutrūko lynas, žmonės įkrito į vandenį, buvo aukų. Po nelaimės tiltas išmontuotas.

Lietuvos kariuomenės J.Vitkaus inžinerijos bataliono Ryšių su visuomene karininkas kapitonas Donatas Mazurkevičius pasakojo, kad pontoninio tilto grandys kariniams tikslams naudojamos vis rečiau.

„Šiais laikais yra atsiradusios greitos ir mobilios technologijos. Pontoninis tiltas taktiniu požiūriu yra senesnių laikų įrenginys“, - pastebėjo karininkas. Jo žiniomis, pontoninį tiltą pastačius šalia remontuojamo Vilijampolės tilto, jis tarnautų tik pėstiesiems.

Ekspertų išvados pasitvirtino

Pradėjus remontuoti Vilijampolės tiltą, pasitvirtino specialistų išvados – šis objektas yra avarinės būklės.

„Darbai prasidėjo iš karto, kai tiltas buvo uždarytas. Statybininkai nuėmė asfalto dangą, izoliaciją ir apžiūrėjo tilto konstrukcijas. Jų iki šiol nebuvo įmanoma pamatyti. Dabar konstrukcijos bus ištirtos. Vėliau spręsime, ar jas reikia keisti“, – naujienomis dalijosi Kauno savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys.

„Dalį tilto konstrukcijų jau nuardėme. Pasitvirtino išvados, kad tiltui seniai reikėjo remonto. Gelžbetoninės konstrukcijos yra smarkiai apirusios, paveiktos druskų“, – apie pradėtus darbus pasakojo bendrovės „Kauno tiltai“ darbų vadovė Jolanta Varkalienė.

Senųjų turėklų neliks

Kaip Vilijampolės tiltas atrodys po remonto? Į šį klausimą tiksliai negali atsakyti nei tiltą remontuojančios bendrovės atstovai, nei Kauno savivaldybės administracijos valdininkai. Techniniame projekte numatyta, kad bus išsaugoti senieji tilto turėklai. Planuota pakeisti tik dalį jų. Dabar aiškėja, kad daugelis turėklų konstrukcijų yra sutrūnijusios. Svarstoma galimybė ant tilto pastatyti naujus turėklus. Dėl to teks kalbėtis su Kauno kultūros vertybių apsaugos departamento (KVAD) specialistais.

„Darbai vyksta pagal patvirtintą projektą, tačiau tik dabar iškilo daugybė papildomų klausimų. Pagal projektą turėklų neturėtume keisti. KVAD specialistams esame pažadėję išsaugoti bendrą tilto vaizdą, senuosius turėklus. Dabar paaiškėjo, kad juos reikėtų keisti. Tai galėsime padaryti gavę KVAD specialistų sutikimą, atsižvelgę į jų pageidavimus“, – pasakojo Kauno savivaldybės Naujų objektų statybos poskyrio vyriausiasis specialistas Antanas Matusevičius.

Suma gali padidėti

Nusprendus ant tilto statyti naujus turėklus, remonto kaina gali padidėti apie 2 milijonus litų. Iki šiol Kauno savivaldybė skelbė, kad remontas kainuos 18 milijonų litų.

„Kiek kainuos papildomi darbai? Atliekant panašius darbus visuomet paliekamas rezervas, kuris svyruoja tarp 5 ir 10 procentų nuo bendros sumos. Jo privalome laikytis“, – aiškino A.Matusevičius.

Ant Vilijampolės tilto žadama pastatyti ir naujus šviestuvus. Po remonto tiltas praplatės apie pusę metro: bus įrengtos 4 eismo juostos ir 2 pėsčiųjų takeliai. A.Matusevičius teigia, kad galimos kainų permainos yra numatytos sutartyje. Vilijampolės tiltą žadama atidaryti šių metų pabaigoje.