Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis aiškina, kad pagal įstatymą keliu dviračiu leidžiama važiuoti tik kai yra tvarkingas stabdis ir garso signalas. Dviračio gale turi būti pritvirtintas raudonas šviesą atspindintis atšvaitas, iš abiejų šonų prie stipinų turi būti pritvirtinti oranžiniai atšvaitai.

Minėtos liepos pradžioje įsigaliosiančios įstatymo pataisos iki liepos bus perkeltos į Kelių eismo taisykles. Už jų nesilaikymą grės administracinė atsakomybė.

Dviratininkai protestuos

„Nežinau, kam jos reikalingos, kas jas sugalvojo. Visiškai nereikalinga, absurdiška, beprasmiška priemonė, neduodanti nieko gero jokiam eismo saugumui. Tai šaudymas į varnas iš patrankos. Ne ten žmonės dirba“, - piktinosi Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius.

Jis stebisi, kodėl rengiant pataisas nebuvo tartasi su dalies dviratininkų interesams atstovaujančia draugija. Pasak L. Vainiaus, šalmai, kur juos bandyta įdiegti, nepasiteisino. Be to, tai sumažina dviratininkų gatvėse skaičių. Reikalavimą vilkėti liemenę pašnekovas taip pat vadino absurdu – „būsime unikali šalis, bandanti įdiegti tokias priemones“.

L. Vainius sakė, kad dviratininkai labai rimtai protestuos. Pasak jo, nė vienoje Europos šalyje nėra privalomi šalmai, prieš tokią priemonę kategoriškai pasisako ir Vakarų Europos dviratininkų mėgėjų organizacijos bei jas vienijanti Europos dviratininkų federacija.

„Visa jų „Stop karui keliuose“ akcija – grynai pornografinė ir visiškai nevykusi viešųjų ryšių požiūriu“, - apibendrino Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas. Jis aiškino, kad pataisas kūrę žmonės neturi žalio supratimo apie važinėjimą dviračiais ir eismo saugumo sąlygas dviratininkams, tad žadėjo juos „apšviesti“.

Niujorke šalmai įprasti

DELFI bendradarbė JAV Asta Cheong pasakoja, kad Niujorke šalmus gatvėje ir parkuose privalo dėvėti tik asmenys iki 14 metų. Tačiau šiame mieste beveik visi dviratininkai dėvi šalmus. A. Cheong aiškina, kad tai daroma ne todėl, kad reikalaujama, bet dėl gyvybės saugumo.

Pasak A. Cheong, Niujorke ypač akcentuojamas vaikų saugumas. Važiuodami triračiais, dviračiais, paspirtukais, riedučiais vaikai visada dėvi šalmus. „Tai yra ne pavieniai atvejai, o masinis reiškinys. Tėvai nori apsaugoti vaikus, sumažinti traumų riziką, daugeliu atvejų išvengti žūties, o kiek vaikų Vilniuje galima pamatyti su šalmais? Niujorke netgi parkuose policija stebi, ar vaikai dėvi šalmus. Teko būti įvykio liudininke, kai paaugliui, nedėvinčiam šalmo, nepaklusus ir nenulipus nuo dviračio, policininkas labai griežtai pasikalbėjo su jo tėvais ir skyrė jiems baudą“, - kalbėjo pašnekovė.

Ji aiškina, kad Niujorke net ženklinant kelią dviratininkas vaizduojamas su šalmu, nes kitaip neįsivaizduojama. A. Cheong svarsto, kad galbūt vilniečiams asmuo, važiuojantis su šalmu, atrodo juokingai, arba galbūt bijoma susigadinti šukuoseną.

Saugo tik nuo griūties

Pasak V. Pumpučio, Lietuvoje važinėjantys naujais dviračiais šalmą dažniausiai mūvi. Tačiau jis pastebi, kad šalmas dviratininkus gelbsti tik jei dviratininkas ant žemės nukrinta pats. „Bet jeigu jis susiduria su automobiliu, šalmas gelbsti ne per daugiausiai, mat patiriamos kitos traumos – stuburo, galvos“, - aiškino specialistas.

V. Pumputis sako, kad tamsiu paros metu saugotis daugiausia padeda šviesą atspindintys žibintai. Pasak jo, vien tik atšvaitas dviratininko neapsaugo, nes sunkiai matomas. Todėl visų pirma reikia tinkamai paženklinti dviratį ryškiomis lemputėmis - taip jis bus apšviestas. Jo nuomone, tamsiu paros metu tiek priekyje, tiek gale turėtų degti ryškus žibintas – tada dviratininkas bus dar geriau matomas.

V. Pumpučio žiniomis, kitose Europos šalyse valstybės pozicija dėl šalmų - daugiausia rekomendacinio pobūdžio.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)