Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus Rimanto Petukausko teigimu, autobusų parko ir autobusų stoties būklė apgailėtina, būtinos permainos, tačiau niekas nežino, kiek jų dar teks laukti.

Panevėžio autobusų stotis senokai prašosi esminių valdžios sprendimų ir rekonstrukcijos. Be to, miesto centras dūsta nuo automobilių kamščių, iškėlus stotį nors iš dalies būtų išspręsta transporto problema. Anksčiau svarstyta, kur stotį iškelti: į autobusų parką J.Basanavičiaus gatvėje, Kniaudiškių mikrorajoną, Ramygalos gatvę ar prie Geležinkelio stoties.

Atrodo, pernai rastas kompromisas. Nuspręsta stotį iškelti į autobusų parką, paskelbtas investuotojų konkursas. Tačiau po gerų metų vėl viskas grįžta į senas vėžes.

Stoties iškėlimas brangs

Pasak R.Petukausko, pagal konkurso sąlygas, jį laimėjęs investuotojas turėjo pastatyti naujas autobusų parko mechanines dirbtuves su mechaniniais cechais, dažykla, plovykla, tepalų keitimo patalpomis, apžiūrų duobėmis, sandėliais, kitomis patalpomis, degaline. Į naujas patalpas persikeltų mechaninės dirbtuvės ir visos aptarnaujančios tarnybos.

Bendrovės vadovo žodžiais, antrajame etape būtų nugriauti, susprogdinti ar kitaip nuo žemės paviršiaus nušluoti dabar esantys gamybos ir administracijos pastatai. Plynoje vietoje prasidėtų komercijos pastato ir autobusų stoties statybos. Tik perkėlus stotį prasidėtų trečiasis etapas - su žeme sulyginta dabartinė autobusų stotis ir jos vietoje būtų kas nors statoma.

Pasidomėjus, kiek visi autobusų parko perstatymo darbai ir stoties iškėlimas kainuotų, generalinis direktorius sakė, kad prieš gerų pusantrų metų samdyti nepriklausomi turto vertintojai visus šiuos darbus įvertino 14 milijonų litų. Tačiau žinant, kad per tą laiką statybos pabrango daugiau kaip trečdaliu, gali reikėti 20 ar net daugiau milijonų litų investicijų. Kol vyksta teisminiai ginčai, statybos gali dar labiau pabrangti.

Konkursą apskundė

Praėjusių metų skelbtą autobusų stoties iškėlimo konkursą nuspręsta paskelbti neįvykusį. UAB „Baltijos investicijų grupė“ ir Panevėžio statybos tresto įmonių konsorciumas apskundė teismui konkursą organizavusios UAB "Panevėžio autobusų parkas" komisijos sprendimą atmesti konsorciumo pasiūlymą ir skelbti naują konkursą. Investuotojų nuomone, konkurso rengėjai neturėjo pagrindo atmesti siūlymo, nes jis atitiko visas konkurso sąlygas.

2006 metų rudenį prasidėję teisminiai ginčai dėl šio konkurso procedūrų lėmė, kad investuotojo paieška, pasirinkimas ir projekto vykdymo pradžia vėluoja beveik metus. Projektas apima Panevėžio autobusų stoties iškėlimo, naujos autobusų stoties, autobusų parko, kitų objektų statybos darbus.

Apygardos teismas atmetė investuotojų ieškinius, tačiau Apeliacinis teismas patenkino jų prašymą naikinti visus Panevėžio autobusų parko skelbto konkurso Apygardos teismo sprendimus. Byla perduota nagrinėti iš naujo.

Ieško bendrų pozicijų

Pasak R. Petukausko, Apeliaciniame teisme konkursą organizavusi komisija su investuotojais sulygo skelbti paliaubas ir pasirašyti taikos sutartį, tačiau dėl tam tikrų juridinių niuansų to nebuvo leista padaryti. Bendrovės direktorius sakė negalįs atskleisti, kokią sumą investuotojai siūlė už objektų perkėlimą, tačiau patvirtino, kad ji buvo mažesnė negu planuota. Anot jo, dabar abi pusės priėmė jas tenkinančias sąlygas. R. Petukauskas pritarė, kad per daugiau kaip metus stoties iškėlimo procesas nė kiek nepasistūmėjo ir vėl kaip karuselėje grįžta į pradžią.

Pasiteiravus, kada realiai gali prasidėti stoties iškėlimo darbai, R. Petukauskas tvirtino, jog apie tai labai sunku spręsti, o juo labiau komentuoti. Anot Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus, pagal pesimistines prognozes, teisminiai ginčai dar gali užsitęsti porą metų. Pagal optimistinius vertinimus, jei vis dėlto pavyks surasti bendrą kalbą, procesas gali pajudėti dar šiemet.