„Kaunas spūstimis dar neprisivijo sostinės, bet tai menkai guodžia, kai ilgam įstringi kelių kilometrų ilgio automobilių eilėje“, – mano Rokų gyventojas Vytautas.

Jis kiekvieną rytą prieš aštuonias patenka į grūstis ant hidroelektrinės tilto.

„Jei mėginčiau iš namų išvažiuoti anksčiau, prieš prasidedant piko valandai, darbe atsidurčiau vos ne valandą anksčiau, nei reikia, tad leidžiu laiką kamšatyje“, – guodėsi vairuotojas.

Didelės automobilių spūstys rytais susidaro Petrašiūnuose. Ten, uždarius Amalių geležinkelio pervažą, automobilių eilės nusidriekia ir ne piko metu.

Miesto centre vadinamieji karštieji taškai yra Birštono gatvėje, Vilijampolės tilto prieigose, Karaliaus Mindaugo prospekte ir prie Aleksoto tilto. Ties juo seniau spūstys susidarydavo tik važiuojant nuo Veiverių plento, dabar - jau ir iš Centro, nes Aleksote įsikūrė daug įmonių.

Dainavos mikrorajone sudėtingos eismo sąlygos piko valandomis - Pramonės prospekte ties žiedine sankryža su Taikos prospektu ir sankirta su Draugystės gatve.

Pašilės gatvės gyventojai prieš aštuonias ryto turi mažai vilčių išvažiuoti iš kiemų, nes ši dviejų eismo juostų gatvė tiesiog dūsta nuo automobilių gausos. Gyventojai tikėjosi, kad dėmesys į jų skundus bus atkreiptas, kai meru tapo ten gyvenantis Andrius Kupčinskas.

Vakarais automobilių perpildytos Parodos, K.Donelaičio, Žemaičių, Utenos gatvės, Radvilėnų plentas.

Neišnaudojamos plačios gatvės

Transporto ir kelių tyrimų instituto Kelių tyrimo skyriaus viršininkas Mindaugas Dimaitis sakė, kad Kauno eismo situaciją savivaldybė paskutinį kartą buvo užsakiusi ištirti prieš šešerius metus.

Pašnekovo manymu, pats pigiausias pasiūlymas šiuo metu būtų - sutvarkyti magistralines gatves.

„Dabar plačios gatvės tik popieriuje vadinamos magistralinėmis, tačiau prospektuose labai daug kur leidžiama sukti į kairę, o pirmosiose juostose statomi automobiliai. Iš kelių vienos krypties eismo juostų nenutrūkstamas srautas įmanomas tik vienoje“, - „Kauno dienai“ aiškino M.Dimaitis.

Ypač keistai atrodo Savanorių prospektas - ruože nuo Šiaurės prospekto iki Utenos gatvės bene kas dešimt metrų ištisinę skiriamąją juostą keičia punktyrinė, leidžianti sukti į kairę. Nenuostabu, kad ten ir įvyksta daug avarijų.

Vairuotojai keiksnoja ir kas keliolika metrų esančias pėsčiųjų perėjas K.Baršausko gatvėje.

M.Dimaitis minėjo, kad neišnaudojamos ir Karaliaus Mindaugo, Taikos prospektų, Varnių gatvės, Veiverių plento (ten chaosas kyla ties turgumi) galimybės.

„Ten galėtų nenutrūkstamai judėti daug automobilių, bet dabar šio gatvės prilygsta eilinėms vietinės reikšmės gatvėms, kur galima daugelyje vietų kirsti eismo juostas, palikti automobilius šalikelėse“, - pastebėjo M.Dimaitis.

Specialistai siūlo pertvarkyti šviesoforų sistemą, kur įmanoma nubrėžti atskirą eismo juostą viešajam transportui, platinti gatves ties sankryžomis.

Pasiūlymai dulka stalčiuose

Pasak savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Zenono Girčiaus, pakartotinai samdyti specialistus, kurie siūlytų, kaip gerinti eismo situaciją, nėra prasmės dėl lėšų stokos.

„Seniau išsakyti pasiūlymai tebėra aktualūs, bet reikia politinės valios skirti tam pinigų, - neslėpė jis. – Negalima sakyti, kad nieko nedaroma. Greitai platinsime Pašilės gatvės ir Taikos prospekto sankryžą, kad automobiliai galėtų laisvai sukti į dešinę ir jiems netrukdytų laukiantieji pasukti į kairę.“

Pasak Z.Girčio, geriausiai eismą sureguliuotų į vieną sistemą sujungti šviesoforai. „Vaizdo kameromis perduodamą situaciją miesto sankryžose fiksuotų ir analizuotų speciali programa“, - aiškino jis.

Tačiau metų pradžioje miesto taryba nesiryžo skelbti koncesijos konkurso šiai brangiai sistemai įdiegti. Ji kainuotų apie 64 milijonus litų.

Kauno Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius apgailestavo, kad savivaldybės Saugaus eismo komisijoje viskas baigiasi kalbomis, bet ne darbais.

„Ne pirmi metai pareigūnai siūlo pastatyti šviesoforus judriose vietose Ateities plento ir Taikos prospekto, Jotvingių ir Kuršių gatvių sankryžose, Raudondvario plente ties Vakariniu lankstu, prie „Regitros“, kur labai daug automobilių, Jonavos gatvėje prie nuvažiavimo iš Islandijos plento“, - vardijo viršininkas.

Savivaldybės susidomėjimo nesulaukė ir vilniečių parengtas projektas po Amalių pervaža iškasti tunelį. Daug chaoso gatvėse kils, jei verslininkai pastatys naują kvartalą dešiniajame Neries krante, o valdininkai nesugebės rasti lėšų naujajam tiltui per Nemuną ties Kėdainių gatve statyti. Kitu atveju grūstys prie Vilijampolės tilto bus dar didesnės nei dabar.