Ne ką prasčiau šalia visureigio atrodo jo bendraamžis sukvežimis "GAZ MM". Gatvėje pasirodžius šiems automobiliams abejingų nelieka.

Dirbo net 3 metus

Senovinių automobilių entuziastai Ramūnas Kardelis ir Valdas Gansauskas pripažįsta – II Pasaulinio karo laikų automobilių pavertimas į tviskančias ir puikiai važiuojančias mašinas kainavo ne vienerius metus darbo ir ne vieną tūkstantį litų.

R.Kardelis sako, kad prie sunkvežimio "GAZ MM" dirbo net 3 metus.

"Labai ilgai domėjausi jo atstatymo galimybėmis – rinkau medžiagą, važinėjau po muziejus, lankiausi Rusijoje, susirašinėjau su kolegomis iš kitų šalių ir specializuotuose turguose po truputį po truputį rinkome dalis ir stengiamės automobilius atkurti maksimaliai orginaliame stovyje", - sakė R.Kardelis.

Sunkvežimio galinėje dalyje stovi entuziastų pagaminta tiksli kulkosvaidžio "Maxim" kopija. "Retromobile" narys pasakoja, kad tokių sunkvežimių Lietuvoje yra vos 4, iš kurių 2 - stovi muziejuose.

V.Ganusauskas prie savojo "GAZ 67B" dirbo mažiau. Vyriškis savo rankomis pagamino nemažą dalį visureigio kėbulo dalių, kurių paprasčiausiai nepavyko gauti. Tokių "džipų", entuziastų duomenimis, Lietuvoje yra vos keli, tačiau tokios geros būklės visureigio mūsų šalyje nėra.

Mašinos žavi paprastumu

R. Kardelis teigia, jog tiek "GAZ 67B", tiek "GAZ MM" yra itin paprastos mašinos.

Abiejų mašinų varikliai yra identiški, o kuro bakai stovi virš variklio. Kuras be jokių siurblių bėga tiesiai į variklį. Sunkvežimis 100 km kelio sunaudoja 18 litrų benzino, visureigis – 15.

Pasak R.Kardelio, net "užkalus" sunkvežimio variklį jį be jokių problemų būtų galima greitai sutvarkyti.

"Šitoje mašinoje nėra priekinių stabdžių, kabina yra ne medinė ar metalinė, o aptraukta brezentu. Šita mašina buvo labai populiari, nes eksplotacijoje buvo nepakeičiama. Ji labai paprasta, visi mazgai elementarūs. „Užkalusį" variklį vairuotojas gali labai operatyviai sutvarkyti su elementariausiomis buitinėmis priemonėmis", - tikino R.Kardelis.

Transporto priemonėse nėra posūkio signalų, todėl vairuotojams posūkio kryptį tenka rodyti iškišant ranką per langą. Dėl šių priežasčių mašinos negali technikinės apžiūros pažymos, tačiau abi mašinos jau įregistruotos.

Entuziastai pripažįsta, kad mašinos nėra itin saugios, tačiau ir tai jų neatbaido nuo pagundos pasivažinėti daugiau nei pusės amžiaus senumo mašinomis.

„Su savo visureigiu įveikiau 60 laipsnių statumo šlaitą", - pasidižiuodamas sakė V.Gansauskas.

Abejingų nelieka

Tiek R.Kardelis, tiek V.Gansauskas vienu balsu sako, kad likti nepastebėtiems vairuojant tokias mašinas nėra jokių galimybių. „Galiu drąsiai sakyti – abejingų apskritai nėra", - tikino R.Kardelis.

Tiesa, asociacijos „Retromobile" nariai pripažįsta, kad juos žeidžia kaltinimai „sovietizmu". Entuziastai įvairiuose renginiuose vairuodami savo mašinas dėvi ir atitinkamą sovietinę karinę uniformą.

„Nieko panašaus, kad mes propaguojame sovietizmą. Jei mes turėtume amerikietišką transporto priemonę derintumę amerikietišką uniformą", - sakė V.Kardelis.

R.Kardelis nesigaili nei laiko, nei pinigų praleistų mašinos atnaujinimui. Entuziastas teigia, kad restauruodamas mašinas ir rodydamas jas žmonėms jaučiasi prisidedantis prie istorijos.

„Čia paprasčiausiai yra širdies džiaugsmas. Yra kažkoks noras iš vidaus turėti tokią transporto priemonę. Tai yra savotiškas prisidėjimas prie istorijos, tai yra istorijos dalelė", - sakė R.Kardelis.

Mašinos – neparduodamos

Pasiteiravus, už kiek parduotų savo „GAZ MM" V.Kardelis tvirtai atrėžia, kad mašinos neparduodamos. „Tokios transporto priemonės nėra parduodamos", - tikina V.Kardelis.

Entuziastas tvirtina, kad jau buvo gavęs siūlymų parduoti sunkvežimį už 4 kartus didesnė kainą nei kainavo mašinos restauracija, tačiau pirkėjui buvo atsakyta neigiamai.

Tačiau V.Kardelis nepanoro atskleisti, kiek jam kainavo mašinos restauracija. „Už tą sumą galėčiau nusipirkti naują mašiną iš automobilių salono", - tvirtina R.Kardelis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)